Athen 2021 skrev 2021-08-23 10:33:52 följande:
Hej, Jag har sökt i ett halvår nu utan framgång och dessvärre har min man fått jobb utomlands så han finns inte här på plats. Vårdcentralen var först positiv men högre ort sa nej då det "ligger utanför deras ansvarsområde"... Och de sköterskor och veterinärer jag talat med vågar inte riskera sin legitimation. Var kan jag hitta instruktioner för att sätta själv? : )
Bor du i närheten av Stockholm eller Göteborg så finns iaf en klinik i vardera stad som jag vet hjälper till. Solovaka och Fertilitetsplus.
Du kan inte sätta droppet själv.. Ska sättas i armvecket eller på handryggen och att sätta det på sig själv ser jag nästan som en omöjlighet.
Har du någon vän som kan hjälpa dig att sätta droppet? Familjemedlem? Hittar du ingen mottagning som vill hjälpa dig så är ju det enda alternativet.. Jag förstår inte riktigt hur de ssk och veterinärer du pratat med menar att dom skulle förlora sin legitimation..? Om det är vänner till dig så gör dom ju det privat och inte i egenskap ssk/veterinär så det finns ju ingen legitimation att förlora då tänker jag. Men förstår samtidigt att folk kanske kan vara undrande eller rädda. Och om ni inte är vänner privat så förstår jag dom absolut. Jag hade inte satt nål på någon jag inte var vän med privat.