Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Bebis2021 skrev 2022-02-08 12:07:29 följande:
Tack för ditt svar, absolut förstår att de är väldigt individuellt men att höra vad som funkat för andra kan iallafall ge tips på vad man bör kolla upp osv
så härligt att du har en lyckad graviditet och nu din andra, men hur får du tag i behandlingen nu i Sverige då? När du inte har kontakt med dimitri tänker jag? Känner inte som att regionen skriver ut sådana behandlingar I första taget, har du gjort kontroller som visat att du har överaktivt immunförsvar? Vet du om blodproppar kan vara tecken på överaktivt immunförsvar? Ursäkta många frågor, men många gånger får man mer och bättre svar av andra som har erfarenhet av missfall än av vården...
Kanske behöver be om fragmin vid en ny graviditet. Ja ibaldn undrar ja om det kan vara immunförsvaret, brukar i regel aldrig bli sjuk fast nu har jag åkt på två förkylningar på kort tid..
Dimitri förklarade för mig när vi hade samtal över telefon att blodproppar är immunförsvarets sätt att gå till attack.. så enligt honom är det tecken på överaktivt immunförsvar. Men det finnas fler "tecken" så som autoimmuna sjukdomar, upprepade mf, ledvärk, att man inte blir sjuk så ofta med mera. Du kan ju alltid boka in ett samtal med honom, kostar 150 dollar. Så kan du fråga honom allt du undrar kring hans behandling :)
Jag tog prover via werlabs, dom som Dimitri bad om. Jag hann ju inte ner till Aten så dom man tar hos honom tog jag aldrig men många tar dom här hemma och skickar sedan iväg blodet utomlands för test. I mitt fall gick han på mina symtom och mina blodprovssvar som jag tog här.
Jag hade en del mediciner över sen förra graviditeten, men har även lyckats få en läkare att skriva ut mer.
Det är lugnt med frågor, såklart du ska ställa dom! :)