Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Gud vad skönt att höra från någon som faktiskt vet precis hur det är att gå igenom det här! De få jag berättat för har ju ingen aning, och till och med sambon säger "tänk positivt, det kan ju faktiskt hända att det inte blir missfall den här gången".. Jo tack, men det känns lättare att bara inte ha någon förväntning alls istället för att börja hoppas o drömma.
Just nu önskar jag nästan att jag aldrig ens gjort ett graviditetstest. Då hade jag inte behövt gå runt med ångest över att jag måste skynda mig till toan för att det känns som jag blöder hela tiden. Håller på att bli galen. Har mensvärk hela tiden också, och trots att jag vet att det lika gärna kan vara ett gott tecken om att livmodern växer så får jag för mig att det är blödningen som är på g..
Jag har inte någon kontakt med dr D. Jag har fått mina mediciner utskrivna av den läkaren som gjort missfallsutredningen på oss. Att jag skriver i just den här tråden är för att de som skriver här har bäst koll på den typen av mediciner. Egentligen är det meningen att jag ska ringa henne och boka vul så fort jag +ar, men jag vågar inte. Vill inte se, och jag vill verkligen inte behöva ringa och avboka ännu en gång pga att jag börjat blöda :-/
Jätteroligt att du kommit så långt i alla fall, vad overkligt det måste kännas! Jag vet inte om jag ens skulle klara av att ta till mig av den här graviditeten och förstå att jag faktiskt ska bli mamma om den skulle gå vägen. Precis som du säger, knappast de rosa fluffiga moln som man från början föreställde sig.
Den som skrivit ut medicinerna, ordinerar hon inga prover? Eller hur vet hon när och om du behöver höja någon medicin? Du kan ju annars gå och ta proverna själv via mydropp tex :)