• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan- Fattas det inte en del av pappret? I högra hörnet står referensvärdena (iallafall gör det så på mitt papper).

Hur har det gått med de andra proverna du tog i Sverige då? igG, igM, tsh, t3, t4, tpo, trak, etc?

Var några av dem proverna utanför referensvärdena?

Kunde Fertilitetplus hjälpa dig med de 2 värdena du saknade?

• UndrandeSökare

Cattis- Det görs hysto i Sverige, men enligt vad andra i tråden sagt, så går de endast in och tittar då, utan att åtgärda något. Medan vid hysto hos Serum så åtgärdar de även om de hittar problem därinne. Samt gör inplantationssnitt. Om du går några sidor bakåt i tråden så hade Peewee lagt in en ritad bild hur de gör inplantationssnitt hos Serum. Både Peewee och finee har nyligen varit hos Serum och gjort hysto.

När det gäller hur man får tag på immunmediciner i Sverige, så finns det olika alternativ, ett av dem är att boka besök hos Fertilitetplus, eller nån privat gyn som är villig att skriva ut, eller via Serums eller Dr Ds Eu-recept, eller resa till Aten och köpa på sig ett ordentligt lager (receptfritt på apotek i Aten). Eller fråga här i tråden om nån har medicin över som de vill bli av med, eller fråga om det är nån som ska till Aten och träffa Dr D snart och kan tänka sig att köpa hem lite extra mediciner åt dem.

• UndrandeSökare
    mumskastrull skrev 2017-11-11 13:35:32 följande:

Hej!

Har en fråga ang clexane. Såg att jag bara hade sprutor tom måndag kvar.. Så klantigt att inte upptäcka det tidigare! 

Någon som vet vad man kan vända sig för att få mer utskrivet? Bor i Göteborg/Kungsbacka

Du kan be Dr D om ett Eu-recept på Fragmin 5000ie.

Då kan du lösa ut på svenskt apotek.

Kolla på www.fass.se så ser du vad det kostar.

Annars kontakta Fertilitetplus www.fertilitetplus.se

Så hittar du mailadress och telefonnr.
  • UndrandeSökare

Melina-Serum kommer nog inte hjälpa dig med Eu-recept på iL eftersom du inte är deras patient dvs du inte gör ÄD eller dubbeldonation hos dem.

Men om du gjort utredning hos Dr D och det inte ännu resulterat i ett barn, så föreslår jag att mailar honom och frågar om han vill hjälpa dig med EU-recept.

Får du ja, så kan du lösa ut det på apotek i Sverige men högkostnadsskyddet gäller ej, så man betalar 100% av kostnaden.

Men just IL är specialfall, där gäller aldrig högkostnadsskyddet oavsett svenskt recept eller EU-recept. En låda med 10påsar 100ml kostar ca 600-700kr och en låda med 10påsar 250ml kostar ca 1200kr.

Skulle du få nej av Dr D, så boka ett besök hos Fertilitetplus i Stockholm, de kan ordna recept och droppsättning där.

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-11-13 17:34:36 följande:

Är det någon som vet om någon i tråden lyckats med immunbehandling som aldrig plussat innan? Känns som de flesta fått massa missfall. Jag har inte ens plussat en enda gång.

Ja, läser du i tråden från början, så hittar du både de som aldrig plussat tidigare och de som fått upprepade missfall. Man kan också hitta solskenshistorer på www.fertilitetsguiden.com

Jag tror att hon som kallade sig Missne till exempel aldrig hade plussat tidigare. Men efter hysto hos Dr D plus hans immunbehandling plus äggdonation på AvaRiga så fick hon en son på första försöket.

Börja läsa tråden ifrån första sidan så hittar du fler historier.
  • UndrandeSökare

Imfena- Välkommen till tråden.

Vissa av oss med immunproblem har autoimmuna sjukdomar, medan andra har inga själva, men kan finnas längre bak i släkten. Andra har inga autoimmuna sjukdomar och känner inte till några såna i släkten heller.

Alla vi här som gjort utredning hos Dr D kan nog intyga att hans immunutredning är mycket bättre än alla utredningar man kan få i Sverige så jag kan verkligen föreslå att du sparar dina pengar och reser till Aten för hjälp.

Om du ska göra ÄD med immunbehandling råder jag dig att kontakta Serum i Aten.

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-11-13 21:56:48 följande:

Känns ju hoppfullt då. Äggdonation gör man det när äggen är defekta? Eller när kan det bli aktuellt? Dr D nämnde inget om det i mitt fall, men kan kanske bero på min ålder (24)?

Äggdonation kan bli aktuellt i vilken ålder som helst. Prata med Zwillinge här itråden, hon är ung men kunde aldrig lyckas med egna ägg utan fick göra ÄD genom landstinget plus Dr Ds behandling för att lyckas få ett barn.

Om problemet är att du aldrig plussar så skulle jag råda dig att göra hysto som många här gjort.

Den bästa hyston görs hos Serum i Aten.
  • UndrandeSökare

Cattis- Dr D brukar numera ordinera att man startar på 5mg och trappar snabbt upp till 15 mg och sen ökar därifrån alkt beroende öå vad blodproverna visar. Vissa har fått tagit så hlg dos som 35-40mg dagligen.

Mer info hittar du på www.fertilitetsguiden.com en sida som Zinfandel snickrade ihop innan hon lämnade tråden för gott. Numera är det troligen ingen som sköter sudan tyvärr.Om du var med för 5 år sen så vet du vem Zin är. Hon lyckades tyvärr aldrig få några barn trots immunbehandlingar och ÄD.

• UndrandeSökare

finee- Hur går det för dig nu? Hopoas alla ev blödningar försvunnit och hcg ökar bra. Har du bokat tid hos gyn för vul för att se om det är ett ellet två som fastnat?

• UndrandeSökare

finee- Är ok med mig, har varit och tagit influensasprutan för några dagar sen, så skönt att slippa riskera få influensan ! I övrigt väntar jag på nästa mens.

Fråga Dr D om dina trombocyter. Vet att en här i tråden fick ta dubbeldos Fragmin pgr av höga trombocyter.

Dvs en spruta morgon och en på kvällen.

Spännande med vul !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!