Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ursäkta, grattis finee och mumskastrull ska det vara !
Ursäkta, grattis finee och mumskastrull ska det vara !
Antiinflammatoriska läkemedel förhindrar ägglossning hos kvinnan. Det är sannolikt att åtminstone kontinuerligt bruk av hela doser antiinflammatoriska läkemedel förhindrar befruktning. Kvinnor som planerar tillökning i familjen bör ta detta i beaktande.
Läste detta i en artikel....blev orolig då jag nu tagit humira?? Känner ju att ngt knas med min äl denna månaden...!
Någon annan här som noterat detta?
Kan bara meddela att jag fick svar från Dr D nu Han tyckte allt såg bra ut, inga fler dropp just nu. Nytt hcg o FBC på måndag. Tycker det känns lite långt fram i framtiden.. Men väljer att lita på honom. Helst skulle jag vilja ta dropp varje dag typ för att känna mig trygg, men förstår att inte det behövs. Från äl har jag ju tagit dropp typ var fjärde dag, senast i lördags. Och ni ingenting förens tidigast nästa vecka då. Hur tätt har ni andra blivit ordinerade dropp efter att ni plussat?
Ariellan- Du behöver nog hitta en välvillig läkare som kan hjälpa dig med remiss för de 4 översta raderna.
Testa med privat gyn eller privat VC.
Nu sitter jag på hotellet efter hysto. Allt har gått bra. Min livmoder såg inte ut som en triangel, uppe där det ska vara rakt gick det innåt så det klippt han upp. Sa att det är väldigt jobbigt för embryona att ta sig igenom det för att fästa. Jag har gjort två hysto i Sverige och en i Riga, ingen har gjort något åt det. Alla har bara sagt att jag har en hjärtformad livmoder. Trött man blir.
Mitt låga progesteron måste jag ta sprutor för att få upp. Utrogest fungerar uppenbarligen inte för mig för progesteronet åker upp och ner. Dom säger dessutom att för mycket imun medicin kan få motsatt effekt. Dom höll på att ramla baklänges när jag berättade att jag tagit en flaska Neupogen, tycker jag ska ta 10mg kortison vid medicin start sen ner på 5mg och vid pluss upp till 10mg igen. Spermierna var tipptopp inget dna fel på dom.
Så nästa insättning hos dr D kommer vi köra efter det Serum föreslår.
Kan klart rekommendera att göra hysto hos dom. Dr d kom inte längre med oss han fastnade när det inte fäste för fjärde gången med hans immunsupport. Så ni som inte lyckats hos dr D så kontakta serum och deras läkare. Framförallt kolla själv era hormonvärden.
Imorgon ska jag få mannens blod tillbaka.
Kramar till er alla. <3
Hej igen!
Är det någon här som har använts clearblues veckoindikator? Jag var så dum och tog ett idag (5+2) eftersom jag hade bhcg på 2073 i torsdags och ville överraska mannen här hemma. Indiktatorn visade bara 2-3 v.. Så nu blev jag jätte orolig. Det borde verkligen ha slagit om idag. Om hcg:t ökade som det skulle så borde det ligga på ca 4200...
Känner mig så ledsen...
Hej alla!
Jag blev gravid efter fjärde ivf-behandlingen. Då sattes två blastocyster in, il-dropp, prednisolon och trombyl. Resulterade i en flicka. Nyss gjorde jag ett syskonförsök med den blastocyst som frystes ned från förra försöket. Det misslyckades trots samma stödmedicinering. Nu är det tomt i frysen och jag känner mig lite tveksam till att börja om på nytt med tanke på all osäkerhet och den känslomässiga pressen. Jag undrar därför om det är någon som har testat medicinera utan att köra ivf. Jag har två uttag kvar på kortisonet och Il-dropp kan jag nog också lyckas få.
Kanske står det något om detta i tråden men den är ju så otroligt lång :) tacksam om någon har möjlighet att svara.
Jag ska testa utan IVF med Dr D?s hjälp, börjar medicinera om två veckor ungefär.
Provade innan med medicinerna hos Marie i Sthlm men det resulterade inte i någon graviditet tyvärr. Jag tror jag tog för få och för glesa dropp då eftersom hon ordinerar samma åt alla och inte individuellt.
Yrla76- Försök boka tidigt vul hos tex privat gyn föreslår jag. Om man säger att det är pgr av att man är rädd för X brukar de kunna ordna en tid. Alternativt att du vänder dig till gynakuten, eller vad som finns där du bor. Hoppas det inte är X.
I vilken vecka är du nu?