• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan- Går du till en Vc och de säger ok, så vet labbet vilka provrör det ska vara, när de vet vilka prover det ska vara. Jag har aldrig skickat prover själv så vet inte exakt vilka prover det gäller. Men gissar på blodstatus plus diff, alla sköldkörtelprover inkl anikroppar, sänkan, alla koagulationsprover, Tnfalfa etc etc. Kolla på www.fertilitetsguiden.com för mer info.

• UndrandeSökare

Ariellan- När Dr D gör en utredning i Aten så skickas vissa av proven till USA och vissa analyseras på labb i Aten. Han kommer troligen vilja ha alla dessa prover nu också. De sk greklandsproverna tex sköldkörtelprover och antikroppar etc ingår i greklandsproverna, troligen kommer han vilja att du tar greklandsproverna i Sverige och skickar provsvaren till honom och USA proverna skickar du till USA. Han får då provsvaren på dem av USA. Han kommer tala om för dig exakt hur du ska göra. Maila honom så kommer han förklara resten för dig.

• UndrandeSökare

Ariellan- Jättebra ! När du fått hans lista över prover så ser du ju vilka prover du ska ta i Sverige.

Vissa av proverna som ska tas i Sverige kan du säkert ordna via Blodkollen.se och Werlabs.se

Använder du rabattkoden LCHF hos Werlabs blir det billigare. Jag vet inte om Blodkollen använder sig av rabatter. Kolla på deras hemsidor vilket labb som är närmast dig, de finns inte alltid på samma orter.

Hos Werlabs tar man prover i paket medan hos Blodkollen kan man också ta prover separat ett och ett.

Annars kolla med gyn och olika VC.

Lycka till !

• UndrandeSökare
    mockasin skrev 2017-10-11 14:54:18 följande:

Tack för omtanken! Nä vi har redan ert barn sen tidigare och känner att ekonomin inte tillåter fler försök. Inte i nuläget iaf.

Hur många försök tog det innan ni lyckades? Gjorde ni ivf eller ÄD?

Vi har varit hos Dr D för utredning, men missfall även med hans behandling. Åkte då till AvaRiga för sperm dna fragmentationstest och sen dubbeldonation, men missfall ändå. Funderar på att vända mig till Serum.

Haft 6 missfall totalt nu.
  • UndrandeSökare

Shivalilla- Kontakta Marie på Fertilitetplus i Stockholm så kan du få hjälp med både recept och droppsättning. Men hon kan inte styra droppen som Dr D gör med hjälp av blodprov. För att få den hjälpen då behöver du göra hans utredning och betala för hans support.

• UndrandeSökare

Shivalilla- Om man är Dr Ds patent så får man förutom hans mailsupport även EU-recept på mediciner, man kan få en ordination på il och man får en personligt utformad behandlingsplan.

Om han vid sin utredning ser att man har extra krångligt immunförsvar (tex högt Tnf-alfa) kan han även sätta in Humira eller Neupogen.

Under tiden man gör hans behandling tar man blodprover ofta, främst FBC (det kallas i Sverige Blodstatus plus b-celler/ diff) det kan man fixa genom Werlabs.se eller blodkollen. se. Använder man rabattkoden LCHF hos Werlabs så blir det billigare.

Man mailar provresultaten till Dr D och han styr hur mycket och hur ofta man tar medicinerna (il, kortison etc).

Det är inte bara Dr D på Life clinic i Aten som sysslar med immunbehandling, även Penny på Serum i Aten och Dr Gorgy i England gör det.

• UndrandeSökare

Zwillinge- Jag kan inte se att det står något om de testat för dnafel eller fragmentering på pappret....

Köp en flyg eller båtbiljett till mannen så han kan testa sperman på tex AvaRiga istället, ni får provsvaret inom 24 timmar efter han lämnat det. Det kostar ca 1000 svenska kronor och då får ni med 100% säkerhet veta hur det står till med spermierna.

De har en svensk hemsida och jag tror man endast kan resa dit för spermatestet utan att förbinda sig för något annat.

• UndrandeSökare

Zwillinge- Nu har jag läst igenom pappret ordentligt, det kan vara att de nekade er hjälp i Malmö eftersom enligt Morfologin är 90% av din mans spermiehuvuden defekta. Kanske de kräver en högre procent friska spermiehuvuden för att bevilja ÄD?

Ring Malmö och fråga om du vill veta mer.

• UndrandeSökare

Zwillinge- Men är det inte lite konstigt att det står lämpligt för insemination, det står inget om lämpligt för ivf/ÄD? Borde det inte också stå? Bra att ni ska få hjälp i Umeå istället om Malmö nu har för lång kö.

• UndrandeSökare

Ariellan- Dr D brukar helst vilja att man börjar med natuliga försök hemma om det går, innan går vidare till ivf eller ÄD. Det kan ju vara bra att testa det i 6-12 månader med immunbehandling för att se hur kroppen reagerar på medicinerna innan man går över på mer kostsamma försök med ivf eller ÄD.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!