• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Håll en tumme eller två den 1:a april. Äl omslag ( naturligt !) nu i helgen! Så tid bokad för insättning av 10:onde ägget ... Fuskat totalt med allt denna gång. Har varken haft tid/ork/pengar till Stockholms resa o dropp. OM jag blir ruvare på onsdag så tar jag nog ett dropp ögonböj .. ! ( men ett ynka ägg ... Kan lika gärna dö under tiningen ). 1:a april känns som ett skämt totalt.. Orkar inte ta det på allvar... Varför skulle det typ gå nu ?

10 april Skype samtal med klinik i Prag för embryodonation. Så nä... Tror föga på detta!

• Solkattan

Cathy: Tanken har slagit mig... pratade med Marie för en stund sedan... hon är verkligen en liten ängel. "Allt löser sig"... så himla lugnande effekt! Så eventuellt blir det en liten tur över Stockholm innan hemåkning till Karlstad. Vore så skönt o ha droppet avklarat innan påsk... tänk att jag redan börjar kalkylera om BF ? VARFÖR gör man så varje gång..? självplågare...?! Allmänt dum i huvudet...?

• Solkattan

Kräknervöst här ... Knappt sovit inatt. Bilen packad svärmor uppbokad som barnvakt. Sitter med telefonen klistrad. Snälla ring INTE ! Vill inte ha samtalet om att mitt sista embryo dött ... Vill åka till Uppsala nuuuuu ! Dagen för återsättning är verkligen den värsta. Kan ta minus på Stickan ... Men avskyr denna väntan. Sväljer ner näven med alla tabletter med massa äcklig tomatjuice. ( tack för påminnelsen om juicen här i tråden). Sist ringde de nästan exakt 8.15 när sista ägget dog i en batch. Typ 52 min kvar... Ah!

• Solkattan

Tack för alla tummar !

Sitter hos Marie o tar droppet nu... Puh en sån bärs för en lantis att köra bil i centrala Stockholm. Hittar ju knappt ens med tunnelbanan. Gps tanten tjatade än höger en vänster ... Hemma är ju dubbelfilig väg stor väg. Bävar lite för hemresan. Men hem kommer man väl alltid ?

Fick tillbaks en intakt 4 cellig frysis. Känns så skönt att allt snart är klart! Tack alla !

• Solkattan

Tack alla !

Hem kom jag ... Typ sladdade in på uppfarten alldeles hålögd strax innan 22. Körde några varv fel i centrala Stockholm. Och som lite grädde på moset ringde Marie mitt i kaoset och berättade att jag glömt min privata gamla mobil på britsen. Var mitt på Sveavägen bland massa bussar... ( och inte på E18 mot Oslo som jag borde varit ). Hon hörde min panik och ska idag posta telefonen. Jag hade aldrig hittat tillbaks typ...

Nu ska ruvas luuuuungt !

• Solkattan

Lite panik här...

Somnade igår kväll med "dålig mage". Vaknade runt ett o kräktes. Har nu kräkts/haft diarré i över 12 timmar! Kräks 20 min efter två klunkar vatten typ. Finns inte en sportmössa att jag får ner några tabletter idag !! De kommer i komma upp lika fort igen. Så dålig tajming med magsjuka.. Hur mycket påverkar en dags dos ? ( kortison trombyl ) tro ? Tycker inte om att känna mig såhär uttorkad . Negativt för ruvningen ? Sambon är o fixar resorb. Hoppas få stopp på eländet.

• Solkattan

TWh: tack för ditt svar ! Jag pillade i mig 10 mg kortison och lite annat smått o gott sent på kvällen. Fått behålla allt under natten. Dock känner jag nada .. 10 : onde ruvningen. Jag brukar tidigt känna av ligamenten så jag trot tyvärr inte ägget fäst. Visst "bara" dag 6 ... "Tur" att vi har telekonsultation med tjeckisk klinik på fredag. Så jag bara kan glömma detta försök. Det här var nog värsta magsjukan jag någonsin haft. "Normalt" brukar det räcka med 3-4 uppkastningar. Men igår höll det verkligen på i 15 timmar... Jobbigt när man typ behöver två toaletter när kroppen har "två möjliga option för att göra sig av med innehåll". Glad att jag ändock var hemma o inte på ett hotellrum eller så... Stackars sambon som fick sanera efteråt. Men jag orkade inte gå ur sängen tillslut. Fattar dock inte vad jag ätit som de andra inte åt på påsklunchen ? Sambons teori är att jag klappade en katt ( utekatt) innan vi åt utan att tvätta händerna innan ?

• Solkattan

Idag är det lugnare ... Men mår illa så snart jag försöker äta minsta lilla. Lovat kyckling här hemma ikväll. Bara lukten av stekoset får magen att vända sig .. Urk. Visst "drömt" om grav illamående... Men det här känns bara ironiskt. Nä, får hoppas att kroppen är smart nog och bortse från denna kortvariga uttorkning. Ruvardag 6 är ju är ändå tidigt med 4 cellig..

• Solkattan

Redan: nä, jag får hoppas att det är ett guldägg. Lite tröstlöst när jag igår kväll såg lite rosa brunt på pappret. Ruvardag 6 har jag aldrig blödit förut. Sen kom det blod på dag 1-2 också. Hatar att de alltid numera ska krossa in ägget i min livmoder! I Tjeckien gör de Mock transfer . ( alltså vidgar upp o provkör innan med katetern ). Hoppas kunna göra det i sommar... Hur går det för dig ? Tagit fler HCG ? Hoppas så att allt fortgår enligt plan !

• Solkattan

Inte direkt nån färg.. Men jag tror det är kört. Inte kännt något. Bara så illamående sen måndagens kraftiga magsjuka. Fortfarande svårt att äta då kräkreflexen sätter in.

Har redan siktet framåt. Imorgon kl 10:15 sitter jag o sambon i Skype samtal med tjeckiska kliniken för ed. Känns pirrigt ! Känner mig oförberedd ... Inte van att hoppa på hästen igen innan jag ens ramlat ner. Men iom. kön till kliniken vågar jag inte vänta ...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!