• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jz79: vilken bra resa ni tycks ha haft ! Så mycket ni fått ut av den ! Även om visa saker kunnat "se bättre" ut så har ni nu fått en massa "svar". Underbart med ett så fint bemötande ! Kul att du återberättar här i tråden ... :). Lycka till framöver !

• Solkattan

Puni/ jag fick honom att skriva ett A4 med typ texten att jag besökt honom. Mailade till honom o skrev helt enkelt att jag behövde det inför svenska myndigheter. Gick ok.

( dock fått besked om nekande från FK .. Men kompletterat igen... Hmm ... Hade det inte varit billigare Att betala ? 20 000 kr har jag nog redan i admin kostat svensk förmynderi men men ... )...

• Solkattan

Ni vana IVF:are .. jag har ett litet krux. Sitter och räknar o räknar. Förra cykeln gick ju om intet då mina papper inte var iordning på kliniken. Nu borde det inte vara problemet denna cykel. Däremot så kommer påsken lite "olämpligt". Jar har de senaste 2 cyklerna legat på ca 32 dagar. Nu igår kom mensen. PÅ dag 32 (möjligen 33). När jag räknar betyder det att skärtorsdagen blir dag 19 i cykeln. OM cykeln följer tidigare månaders mönster betyder ÄL alltså (32-14 = 18 möjligen 19) alltså kalendermässigt den 1:a eller 2:a april (skärtorsdagen). ÄL kommer med stor säkerhet ske den 1:a eller 2:a april. (Har kollat med stickor så ofta att jag vet att min lutealfas är 14 dagar). Enligt min klinik så ska man ta ÄL test på morgonen varje morgon från typ dag 12-14 i sin cykel. Senaste dagen att få ÄL omslag är måndagen den 30 mars eller möööjligen 31 mars. (de kunde göra undantag på en dag). Stickorna visar ju att ÄL kommer inträffa om 24-48 h. Alltså om stickan visar positivt på måndagen/tisdagen "hinner" jag denna cykel? (2-3 dagars odlat).
    Finns det något sätt att tidigarelägga ÄL? Har pergo hemma, Femanest??! Så ÄL stickan redan på 28,29 mars visar positivt?
    Vill så himla gärna få det här "menlösa" sista försöket (tionde!) ur vägen!
    När vi gjort detta sista försök i Sverige så är vi redo att gå vidare i Tjekien (första telekonsultation den 10:e april).Skulle bara vilja stoppa in ägget (har endast ett) för att få ett "avslut". Tror inte ett dugg på det lixom.
    Nån med tips på hur man tidigareläggare sin ÄL? (handlar ju "bara" om 1-2 dagar).

• Solkattan

Jo, jag har kört med Pergo en gång tidigare. Enligt IVF Rigas ordination inför FET förra försöket. Det som saknas är en pregnyl 5000. Fick en burk med Pergo tabletter (10 st 5 kvar) men pregnylen är tyvärr slut.
    Då körde jag med pergo 5 dagar. Sen vul på dag 12 och sedan pregnylen på dag 14. (ÄL inträffade då på dag 16). Iom. 5 dagars (blasto) blev det återföring på dag 21.
    OM jag gör exakt samma sak igen (o ber till nån högre makt att äggen/ägget utan granskning med VUL är nog mogna för en pregnyl spruta på dag 14 eller om jag kan tjata mig till ett VUL). Då kan jag "planera" återföring till 1 april.
    Så min fråga är.. finns det någon vänlig själ som har en pregnyl till övers?
    Inboxa gärna.

• Solkattan

SL: härligt att allt tuffar på ... Hoppas du kan njuta lite mellan varven !

Sitter här o väntar på att läkaren ska ringa. Han ska ge "respons" på mina inskickade journalkopior från tidigare ivf samt hyston i Riga. Känns som om han kan ha invändningar mot återföring. Har ju kört igång med pred. Men känner inte för att bränna 2000 spänn på ildrop ( resa till Stockholm) utan att veta om återföring ens blir av....

Avskyr att få "han ringer under dagen". Vill veta mer exakt tid !! Ska iväg med sonen till läkare vid 15:30. Bergis han ringer just då...

• Solkattan

Puh !

Visst ringde han då... Men jag kunde gå ut några minuter ifrån sonens läkare. I alla fall klart att jag kan köra på nästa äl... !

Så nu kan jag äta mina pred med "gott" samvete. Sen om äl krockar med påsken så är det väl bara att vänta en månad till ...

Hoppas hoppas på äl så skärtorsdagen blir en riktig "äggdag" ! :)

• Solkattan

Pink Lilly : jag sa till min hemmagyn + att jag skickade med resultatet till ivf kliniken jag går hos. Visserligen hade jag/vi ueroplasma. Ingen har då visat nåt större intresse. Hemmagyn tyckte att "tja, det kan ju vara bra att äta antibiotika om du nu verkligen har ueroplasma". På ivf kliniken sa de inte ett ljud. Ändå högsta hönset jag pratade med. Så med sånt "ointresse" så spelar det nog ingen roll. Iof kanske inte ueroplasma faller under smittskyddslagen ?

• Solkattan

Smått besviken. Sitter på tåget på väg hem ifrån en spännande lördag. Varit på studiebesök på en privat ivf klinik i Uppsala. Jag som alltid hänvisats till landstinget pga donationsbiten såg verkligen fram emot att få träffa den "andra sidan". De privata som jag hoppades hade ett annat synsätt på immunologi. Fick möjlighet att fråga om just "miljön". Alltså VAD man ansåg om denna som faktor. Fick kastat i ansiktet åter ... Det är kvinnans ägg som är huvudproblemet. Orsaker som immunproblematik finns inte !! ( nu var/är jag ny i sällskapet och fokus låg på pco frågor så jag kom inte till tals mer). Kortison och il dropp var något de absolut inte använde sig av. Kände verkligen att de var total motståndare. Ju fler läkare jag träffar i Sverige .. Ja ... Desto mer längtar jag UT. Man är så insnöad på sitt område här. Frågor utanför ramen förkastas utan att ens egentligen ställning tagits ? Man har bestämt att man inte ska tro på immunologi i samband med reproduktion. Och därmed punkt. Less är kvällens ord !

• Solkattan

Cathy: nä, det är verkligen som om de går runt med skygglappar. Däremot så var det en kvinna i församlingen som googlat på eget bevåg på immunologi o reproduktion. Hon hade läst om dr D. Vi ska nästa vecka höras per telefon. Jag ska "hjälpa" henne på traven om immunologi/Aten/dr D... Och hon har varit i gennet i Prag o gjort äd ( dock inte ed men allt kan ju inte vara "exakt"). Så vi ska utbyta information och erfarenheter!

så förutom det förutfattade klinik besöket så var det en rejält givande dag ! :)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!