Ni vana IVF:are .. jag har ett litet krux. Sitter och räknar o räknar. Förra cykeln gick ju om intet då mina papper inte var iordning på kliniken. Nu borde det inte vara problemet denna cykel. Däremot så kommer påsken lite "olämpligt". Jar har de senaste 2 cyklerna legat på ca 32 dagar. Nu igår kom mensen. PÅ dag 32 (möjligen 33). När jag räknar betyder det att skärtorsdagen blir dag 19 i cykeln. OM cykeln följer tidigare månaders mönster betyder ÄL alltså (32-14 = 18 möjligen 19) alltså kalendermässigt den 1:a eller 2:a april (skärtorsdagen). ÄL kommer med stor säkerhet ske den 1:a eller 2:a april. (Har kollat med stickor så ofta att jag vet att min lutealfas är 14 dagar). Enligt min klinik så ska man ta ÄL test på morgonen varje morgon från typ dag 12-14 i sin cykel. Senaste dagen att få ÄL omslag är måndagen den 30 mars eller möööjligen 31 mars. (de kunde göra undantag på en dag). Stickorna visar ju att ÄL kommer inträffa om 24-48 h. Alltså om stickan visar positivt på måndagen/tisdagen "hinner" jag denna cykel? (2-3 dagars odlat).
Finns det något sätt att tidigarelägga ÄL? Har pergo hemma, Femanest??! Så ÄL stickan redan på 28,29 mars visar positivt?
Vill så himla gärna få det här "menlösa" sista försöket (tionde!) ur vägen!
När vi gjort detta sista försök i Sverige så är vi redo att gå vidare i Tjekien (första telekonsultation den 10:e april).Skulle bara vilja stoppa in ägget (har endast ett) för att få ett "avslut". Tror inte ett dugg på det lixom.
Nån med tips på hur man tidigareläggare sin ÄL? (handlar ju "bara" om 1-2 dagar).