• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

TWH skrev 2013-12-17 22:42:52 följande:
    Det var inte bra, att VC har anmält din gyn, det är precis vad vi inte vill, samtidigt så måste vi nu hjälpa din gyn med alla underlag som finns. Det bästa vore om hon inte blev fälld. Får jag fråga vilken VC du har? Det gör ju inget att hänga ut ett sådant ställe, så inte fler här råkar ta sig dit. Har din vc koll på studier om il? Vilken metod och medicin har de anmält?

Jag skriver ett meddelande till dig TWH! Tack för respons....
  • lill111
    leah2012 skrev 2013-12-18 17:22:43 följande:
    Lill fy fan vad sjukt med din VC! Vad är det för fel på dom??
    Hoppas det inte skapar mer problem nu. Usch vad du får kämpa. Ja det får vi ju alla iofs.
    Kram

Ja, visst är det - helt galet -vart ska allt sluta liksom?? Måste upp till ytan snart detta ämne - att vara kvinna och få upprepade mf eller misslyckade IVFer är verkligen inte prioriterat i detta land trots WHO;s definition....

Hoppas att allt är bra med dig - vår plan är nu hysto i januari och IVF i feb...med uppföljningsstöd av Dr d såklart....
  • lill111
    Stjärnan06 skrev 2013-12-19 06:53:58 följande:
    Eller vem vet.. Ruvar ju på 2 embryon... Tänk om det skulle bli tvillingar!! Lycka

Vilka mediciner tar du?? Immunproblem? Härligt, du ger oss alla hopp...grattis!!!!
  • lill111
    TWH skrev 2013-12-19 14:21:56 följande:
    Lite info från mitt samtal m D idag. Vi vill ta reda på hur vi ska agera OM vi ska försöka med ett syskon till vår Atenkille. Han har totalt tagit emot mer än 80 men mindre än 100 svenska tjejer de senaste två åren. Från början var det endast tjejer som hade svårt att bli gravida men har på senare tid också innefattat upprepade missfallspatienter. Av dessa så har 60-70 procent lyckats, han har inte koll på exakta antalet just nu. Märk väl att dessa kvinnor alla har varit oförklarligt barnlösa enl svensk sjukvård. Han förstår att läkare är skeptiska till immunologispåret, det var han själv också i början. Efter att han hade gått bredvid en engelsk läkare, som hade exeptionellt bra resultat, så började han tro att kanske 5 procent av de oförkl.barnlös. Hade immunproblem, och tyckte då det var sensationellt. Nu är han övertygad om att 99 procent har det. Han lär sig hela tiden av sina patienter och säger att han utvecklar sina behandlingar varefter han får ny erfarenhet. Han tycker vi svenska patienter är väldigt bra att lära av då vi har bra koll på våra kroppar och är pålästa

Jätteintressant, även jag har ju upprepade mf  efter lyckad graviditet - snacka om relevant forskning 60-70% och 100 kvinnor - ni vi var hos dr d uppmande jag honom att försöka dokumentera för att skriva en forskningsartikel - eftersom svenska gynläkare är såå vansinning skeptiska så all sådan form av dokumentation är ju guld värd för oss med konstaterad immunproblematik....
  • lill111

Hejhopp alla fina kämpare och alla övriga fantasitiska graviditeter som löper på - varmaste julkramen till snart gravid och snart lycklig - tänker så på er - hoppas verkligen att ni hafte några ljusglimtar nu så här under julhelgen....

Här sitter jag och är vrålförkyld, feber 10dagar efter äl och givervis jäääkla spottingens började på cd 24:( kan det bero på att jag inte fick IL denna månad tro?? Eller ska jag vara glad att jag är sjuk??

Har ju ätit AC även denna månad - men spottings ändå cd 24...skiiit förra månaden på cd25 trodde i min enfald att det skulle gå åt rätt håll, men kanske beror på att jag inte fick ngn IL...ja, ja vem vet...

En annan fundering jag har som juag önskar få hjälp med att tyda

Mina resultat från proverna i Grekland visade ju på TNF-alpha 35,2 som är högt och cd 19+cells cd5+ vilken var 3.1 och det är lågt vad jag har förstått...vad bestyder det - hittar inte den förklaringen på Zins fantastiska sida...??

även cd 19 var out of range 12,1 vilken är hög...

Min fundering är att de flesta som lyckats inte haft högt TNF-alpha, eller har jag fel?? vet ju att CHE du hade ju det, men övriga TWH m,fl har vad jag uppfattat "bara" haft nk-cells bekymmer....

Min fundering är alltså om man har tnf-bekymmer med så är det svårare att behålla en graviditet...??

Kram och god fortsättning....

• lill111
    Cathy skrev 2013-12-26 17:22:17 följande:
    Solkattan; tråkigt att höra att du blödit så mycket. Fragmin kan ha ställt till det. Hoppas det är bättre nu.

lill; tror inte dina spottings beror på att du inte tagit IL utan snarare på utebliven äl eller svag äl som gjort att det inte bildats en gulkropp som kunnat upprätthålla din slemhinna en hel normal cykel dvs du har lågt progesteron. Jag kan verkligen rekommendera dig och alla andra som har spottings att testa sitt prolaktin och se till att få medicin (bromokriptin) om värdet inte ligger helt vid nedre gränsen. Med bromo kommer hormonerna i balans igen och alla som gör hemmaförsök får till en riktigt fin äl!!
    lill, Om du hör till dem som aldrig är sjuk så är det ett bra tecken att du fått feber. Jag hade 'bara' höga nk celler men det är inte sagt att det är lättare att behålla en graviditet då än om man har både höga nk celler och högt tnf. Jag behövde många IL innan det blev plus. Eftersom du har högt tnf så kanske du behöver annan medicin än bara IL? Fråga Dr D!

God fortsättning alla!

Åhhh, vad gullig du är som tar dig tid att svara - jag hade denna månaden väldingt starka äl-test och fina äl-flytningar, men det kanske är svag äl- iaf?? Jag har ju lidit av spottings sedan ett och ett halvt år nu, kom efter mitt andra missfall, aldrig haft innan -a mensen kommer ju trots det alltid på dag 28.....

Har under ett par månaders tid tagit progesteronprov en vecka eter äl och det har legat bra enl läkarna, mellan 50-70 vilket även jag anser vara bra värden, men vad vet jag....svenska referensvärden....
    Tog till mig och testade prolaktinet för två månader sedan och det låg på 8 vilket anses vara bra??

Har tagit progesteron direkt efter äl för att slippa spottings, men de kommer iaf nu då denna månaden på cd 24 tar crinone en varje dag - pust och stööön, vet inte vad spottingens då kan bero på har ju gjort allt känns det som AC, crinone... - kan det vara något med äggen kanske....ja, ja....hoppas du har det bra på alla sätt och tack igen:)

Jag frågade Dr d om annan medicin mot tnf, men han hävdade att det inte skulle behövas....

Däremot ska jag nu i januari göra hysto hos min privata gyn....jag har ju mitt dumma myom med...
  • lill111

[quote=72054083][quote-nick]mumwannaB skrev 2013-12-27 11:18:00 följande:[/quote-nick]lill: Vi är några stycken i tråden som blivit gravida trots högt TNF. Jag hade i stort sett bara TNF-problem o jag är gravid. Även prickig som var patient hos Dr B hade bara TNF-problem. Dina o mina resultat påminner om varandra. Jag hade också 3,1 på cd 19+cells cd5+. Sedan hade jag 12,4 på cd56 och 49,1 på TNF. Dr D menade att mina NK-värden bara visade på att jag nyligen haft en immunreaktion men att de annars var normala. Jag tyckte det kändes hopplöst när mitt TNF var så högt men så läste jag en hel del på utländska forum o det visade sig att många hade lyckats trots högt TNF så länge de hade hållit NK-cellerna i schack med immunbehandling, tex IL. Prickig lyckades tom utan IL. Tror bara hon tog fragmin o pred.[/ Tack för bra svar...hade du ngn särskild medicin mot TNF förutom de vanliga då IL, pred osv?? Kram

• lill111

Försöker skicka dig ett meddelande april 12 men det går inte - hur gör jag?? Kraam!!

• lill111
    Zinfandel skrev 2013-12-29 16:09:19 följande:
    Nej och jag tycker inte det är värt att chansa... För stor insats helt enkelt!

Snöbollseffekten antar jag... Någon började och fler hängde på, mycket tack vare Dr Ds engagemang och att han helt enkelt är billigast. Idag, ett par år senare, när jag även följt alla de som faktiskt tyvärr inte har lyckats, så hade jag valt Dr G i London eftersom han har betydligt fler behandlingsalternativ, vi är ju alla olika med olika behov. Kanske hade fler lyckats med rätt behandling från början...? Det får vi såklart aldrig veta men kanske är det så.

Det har även dykt upp läkare i Tyskland och Frankrike som arbetar med reproduktionsimmunologi, kanske värt att kolla upp...?

Vi valde dr d för att han verkade mest seriös och lätt att förstå samt otroligt engagerad - det som dock gör mig lite orolig är vad är det för andra behandlingsalternativ som Dr G i London använde kontra Dr d...trodde endast det vat IVIG som dr G gjorde annorlunda mot dr d - men jag har säkert fel? Kram!!
  • lill111
    april12 skrev 2013-12-29 19:10:02 följande:
    Hej, ville bara dela med mig av detta då jag vet några av er undrade om IVF efter upprepade missfall. för ett tag sedan så skrev jag i tråden att vi skulle prova IVF trots att vi blivit gravida 5 gånger spontant de senaste 3 åren som slutat i missfall i vecka 8-9. Jag vet att många av er avrådde mig att Inte prova IVF-då det säkert inte är några fel på mina ägg. Men eftersom jag har ett lågt amh värde på 0,27 och 0,57 trots min ålder på 30 år, så kände vi att vi måste prova och se för att kunna få fram någon information om det kunde vara dåliga ägg som ställde till det, detta enligt en läkare som sa detta till mig. Hon trodde alla missfallen beror på dålig kvalite på äggen pga av mitt låga amh värde. Läkaren trodde inte ens jag skulle få fram några ägg till en äggplock. Till hennes och IVF-klinikens stora förvåning så fick ivf-kliniken ut 10 ägg varav 6 befruktades och 4 blev embryon. Alla 4 embryon blev toppkvalite blastocyter, och jag fick tillbaka ett. I samband med detta fick jag fragmin, trombyl o progesteron sattes in vid ET, prednisolone dag 6, ökade min levaxin dos också. Samt fick 4 styck intralipid dropp på 4 veckor. Läkaren sa att pga av mitt dåliga amh så var risken att jag skulle bli överstimulerad minimal, de hade åter igen fel, för jag blev överstimulerad och sattes därför in på pravidel. Någon i tråden frågade om ultraljud, de använde ultraljud och mätte ut vart embryot skulle placeras och kontrollerade efteråt. 2 dagar efter ET så hade mina leukocyter, lymfocyter, neutrofila ökat med 50%.... Aldrig någonsin har de varit så höga, inte ens under mina andra gravditeter. Dr D skrev till mig att jag akut skulle akut få tag på Neupogen, annars ta ett till intralipid dropp.... Haha hur hade han tänkt jag bara sådär skulle få tag på en ny medicin neupogen, en dag innan julafton.. Det fick bli ett akut fjärde intralipid dropp istället, något gick snett och jag har fått en inflammation i hela armen, kallas tydligen tromoflebit. Jag verkade inte reagera på intralipid droppet, 10 dagar efter ET fick jag min mens och leukocyter, lymfocyter och neutrofila har sjunkit till normalnivå igen. Summan av kardemumman ni hade rätt och läkaren hade fel om att jag inte skulle få fram några ägg och att jag till och med blev överstimulerad. Nu är jag trött och besviken trots att jag "bara" gjort en IVF så är alla dessa år av missfall med medicinska aborter, i samband med min typ 1 diabetes, och alla dessa biverkningar jag får av kortisonet helt tagit musten av mig. Denna gång gjorde jag verkligen allt inga kolhydrater, ingen gluten, akupunktur hela cykeln, min diabetesläkare sjukskrev mig till och med hela cykeln för att han inte ville att jag skulle ha någon som helst stress ifall det skulle gå vägen. Massviss med intralipiddropp och kortison.. och massviss med hjärtklappningar och obehadliga pulsökningar. DR D skriver att min kropp är väldigt aggresivt och att han tror att nästa gång lyckas jag om jag får tag på Neupogen... Men varje gång så har det varit en ny medicin som skall hjälpa, det började med trombyl för 3 år sedan för att sedan fortsätta med fragmin, sedan progesteron, sedan levaxin, sedan kortison, sedan intralipid dropp och det blir bara missfall och däremellan skulle man prova TNF-a hämmare men det vågade jag inte... nu då ngt nytt Neupogen, cancer medicin.. Och allt detta med en typ 1 diabetes som skall skötas med dagliga insulin injektioner också. Jag börjar komma till en punkt där jag känner att jag ger upp, jag orkar inte mer. Jag vet att många av er tjejer i tråden har kämpat många mer år än jag och åker världen runt för att få hjälp och gör 10 tals IVF behandlingar, men det som gör att jag börjar ge upp är att jag har blivit så fruktansvärt rädd . Jag är rädd för att bli gravid igen, rädd för biverkningarna av alla medicinerna och rädd för ett ännu senare missfall. Jag frågar Dr D vad som är mitt sista handsalternativ, han skriver surrogat men att jag är alldeles för ung ännu. Men den meningen gillar jag inte det kvittar ju om man är 20, 30 eller 40 ska man kämpa längre bara för att man är yngre, någonstans tar det stopp. Stor kram till er och tack för allt stöd 2013 ,Gott nytt år i förskott! Stort Tack TWH för ditt fina brev.
    Usch, täbnker och lider så med dig - förstår att det inte är någon tröst att dr d säger att du bara är 30, har man bestämt sig så har man...det bara är så...även om jag såklart önskade att jag var ett par år yngre  - men mkt intresssant det där med IVF - vi har liknande historier, eftersom jag med har fem mf/ma bakom mig och ska köra IVF nu i februari efter hysteroskopi i januari - det jag undrar över om du orkar och vill berätta ditt TNF-a värde vad det låg på? Mitt ligger på 35.2 alltså en bit över det normala, men jag har inte blivit rekommenderad någon tnf-hämmare av dr d...bara om du orkar och vill såklart vore jag tacksam om du ville dela med dig -  då mitt tnf-värde oroar mig, undrar just om det bara räcker med IL??

Stor varm kram och all lycka och välgång önskar jag er!!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!