Solkattan skrev 2014-04-06 14:00:25 följande:
Lill: scary ! Va lika våra historier är !! Jag fick ut 5 ägg i fredag.. 3 gått vidare. Alltid dessa tre... Vet ej om alla kommer klara sig till blastocyt stadium. Kommer få tbx en 6-8 cellig imorgon. De andra två går vidare tills på ons. Har gjort 4 ivf. Alltid få ägg fast många blåsor. Första ivf 6 ägg ut... En blev sonen. ( då också tre befruktade). Sonen kom ut på 2700 gr. Bekant eller ?! Har du också pco äggstockarna.. ? Många blåsor från start.. ? Har du pco så rekommenderas inte dhea har jag läst. Har två burkar stående men jag har inte vågat ta iom. Pco. Vilken metod körde ni... ? Korta långa.. ? Hur många dagar med sprutor... ? Vilken dos/doser.. ? Vilket preparat.. ? Gonal_f ? Vilken äl spruta.. ? Finns mycket som kan spela in. Hoppas guldägget ligger på ruvning nu.. ! Och är det första ivf: en så kan man se det som en provomgång. Nästa gång kan de kanske våga ge dig högre dos.. ? Längre tid..? Osv...
Solkattan, tack snälla för svar, ja, våra historier är väldigt lika -. intressant med vikten på våra söner - är övertygad om att immunförsvaret ställer till det där.
Jag hade 5 äggblåsor och det blev 5 ägg ut totalt, alltså ägg i varje blåsa. Tre befruktades och ett toppembryo till mig som jag fick tillbaka i onsdags, 4-celligt!
3 odlades vidare, men fick besked idag att inget gick till frysen:(( Blev såå ledsen...
Jag har inte PCO inte vad ngn gyn sagt till mig, inte dr d heller....
Vart köpte du dhea? Vad jag förstått från Zins fantastiska sida så vågar jag inte med immunproblem äta Melatonin, men dhea, ska gå bra vad jag uppfattat??
Vi körde korta protokellet: 225 gonal-f hela tiden sprutade i 11 dagar tror jag det var...
Otrivell äl-spruta...Vilken metod kör ni nu?
Hoppas så nu ni lyckas Solkattan - visst är du som jag i ålder med? Jag fyllde 39 i dec...kram, kram