• UndrandeSökare

MariaKojola - Har då aldrig hört att moderkakan skulle lossna av Fragmin. Det tror jag då absolut inte stämmer. Isåfall skulle det ju vara allmänt känt här itråden där alla använder det.

Ibland säger läkare så dumma saker som verkligen inte stämmer. Så fortsätt du använda dina Fragminsprutor och lycka till med graviditeten !

• UndrandeSökare
    MariaKojola skrev 2017-03-15 15:32:05 följande:

Oj, cervix skulle det stå! Eller livmoderhalstappen är det ju med andra ord. Enl läkaren så kan det bli problem just eftersom dom ligger så nära varann, men att det inte är nåt man kan påverka.

Måste passa på och fråga om råd gällande en annan grej - mina neutrofila har gått upp till 11,76, alltså förbi gränsvärden och framförallt en rejäl ökning då jag alltid legat runt 6-7. Är det här ett tecken på att kroppen gör ett angrepp, eller finns det någon förklaring som kunde vara lite mer lugnande?

Dr D har inte svarat än men skickat till honom.

Leukocyter och Netutrofilia stiger av att du tar kortison. De brukar hänga ihop, stiger den ena så stiger den andra. Mina Neutrofilia steg också i början av senaste graviditeten, men eftersom Lymfocyterna inte steg så var Dr D inte orolig. Jag behövde inte ta något dropp då.

Vad ligger dina Leukocyter på?
    Vad ligger dina Lymfocyter på?

OBS ! Om moderkakan skulle flytta sig och lägga sig över cervix så är det mindre bra. Då kan barnet inte komma ut normalt och då måste det bli kejsarsnitt när det är dags för förlossning.

Lycka till med graviditeten !
  • UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2017-03-15 22:24:37 följande:

Någon här som har fått Tamoxifen i samband med IVF och kan förklara lite vad den gör...?

Hej pipperoni !
    Enligt texterna jag läst så framkallar Tamoxifen ett konstgjort klimakterium.

Medel mot tumörer, endokrint verksamt
    Vissa tumörer är beroende av hormonet östrogen för sin tillväxt.
    Tamoxifen är en så kallad anti-östrogen som hindrar det
    naturliga östrogenets verkan. Tamoxifen används vid bröstcancer.

Här kan du läsa mer:
    www.fass.se/LIF/product;jsessionid=LMjWad3DW833nKYBNDESTPIXYu8o3GMUHKBprvFO-qOxvJH_wBYh!2091913404&nplId=19860829000074
  • UndrandeSökare

Missne - Vad heter östrogenplåstret , vilken dos och hur ofta ska man byta ut det?

Låter bra att du köpt E-vitamin. AvaRiga har sagt till mig att slemhinnan måste vara minst 7mm vid insättning, så hoppas medicineringen fungerar.

Lycka till.

• UndrandeSökare
    Hera B skrev 2017-03-17 22:06:37 följande:

Hej! Sitter och fyller i mitt excelark  till Dr D och inser att jag har inte fått reda på när jag ska ta och hur mycket baby asperin. Det står ingen ordinering i min behandlingsplan men det står med på min lista med mediciner från Dr D (och jag har skåpet fullt av det efter min Atenresa). Jag ska maila honom men tänkte att jag får nog snabbare svar här nu när det är fredag! 

Fick också tillbaka mina provsvar (FBC) från Werlabs idag, men jag saknar mitt svar på B- Neutrofila Granulo. Det står att i min journal att det saknas provsvar men Neutrofila är inte ens med på listan med prover i journalen. Det är däremot andra prover med blankt utfall så att jag tolkar det som att det är dessa svar som ska komma senare. Har ni varit med om detta? Kanske nojjar jag i onödan?

Hera- Har du Baby Aspirin från Grekland så är de på 100mg, har du motsvarigheten i svensk medicin heter det Trombyl 75mg.
    Man tar en tablett per dag, oavsett om man har de svenska eller de grekiska. Vanligtvis brukar Dr D vilja att man ska ta det efter lunch.
    Ta det inte på fastande mage, då kan man få magproblem.
    Lycka till med behandlingen !

• UndrandeSökare

Hera - Hos Werlabs får man oftast bara provsvaren på de prover som ligger inom referens först. De utanför referens måste en läkare först kolla på och sen ge ok att ge dem till patienten/kunden. Så de provsvar som dröjer ligger troligen för högt eller för lågt (dvs utanför referensvärdena).

De kommer om några dagar (dock inte på helger).
    Annars om det är bråttom, så maila Werlabs och bifoga en avscannad bild på ditt leg  och tala om att en utländsk läkare väntar på provsvaren, så kan man få svaren snabbare. Så har andra löst det.

• UndrandeSökare
    Ananax skrev 2017-03-17 20:39:16 följande:

Hej alla!

Är så glad att meddela att ytterligare en liten bebis har fötts efter immunsupport hos Dr D. Vi är så lyckliga och tacksamma över detta lilla mirakel.

Önskar er alla lycka till av hela mitt hjärta och håller tummarna för många plus och bebisar famöver!

Kram

Jättestort grattis till barnet Ananax !
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!