Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Stina- Stort grattis till dottern !
Stina- Stort grattis till dottern !
MariaKojola - Har då aldrig hört att moderkakan skulle lossna av Fragmin. Det tror jag då absolut inte stämmer. Isåfall skulle det ju vara allmänt känt här itråden där alla använder det.
Ibland säger läkare så dumma saker som verkligen inte stämmer. Så fortsätt du använda dina Fragminsprutor och lycka till med graviditeten !
Mariakojola - vad betyder servil ? (Du sa att din servil och din moderkaka ligger väldigt nära varandra) ???
Oj, cervix skulle det stå! Eller livmoderhalstappen är det ju med andra ord. Enl läkaren så kan det bli problem just eftersom dom ligger så nära varann, men att det inte är nåt man kan påverka.
Måste passa på och fråga om råd gällande en annan grej - mina neutrofila har gått upp till 11,76, alltså förbi gränsvärden och framförallt en rejäl ökning då jag alltid legat runt 6-7. Är det här ett tecken på att kroppen gör ett angrepp, eller finns det någon förklaring som kunde vara lite mer lugnande?
Dr D har inte svarat än men skickat till honom.
Någon här som har fått Tamoxifen i samband med IVF och kan förklara lite vad den gör...?
Missne - Vad heter östrogenplåstret , vilken dos och hur ofta ska man byta ut det?
Låter bra att du köpt E-vitamin. AvaRiga har sagt till mig att slemhinnan måste vara minst 7mm vid insättning, så hoppas medicineringen fungerar.
Lycka till.
Hej! Sitter och fyller i mitt excelark till Dr D och inser att jag har inte fått reda på när jag ska ta och hur mycket baby asperin. Det står ingen ordinering i min behandlingsplan men det står med på min lista med mediciner från Dr D (och jag har skåpet fullt av det efter min Atenresa). Jag ska maila honom men tänkte att jag får nog snabbare svar här nu när det är fredag!
Fick också tillbaka mina provsvar (FBC) från Werlabs idag, men jag saknar mitt svar på B- Neutrofila Granulo. Det står att i min journal att det saknas provsvar men Neutrofila är inte ens med på listan med prover i journalen. Det är däremot andra prover med blankt utfall så att jag tolkar det som att det är dessa svar som ska komma senare. Har ni varit med om detta? Kanske nojjar jag i onödan?
Hera - Hos Werlabs får man oftast bara provsvaren på de prover som ligger inom referens först. De utanför referens måste en läkare först kolla på och sen ge ok att ge dem till patienten/kunden. Så de provsvar som dröjer ligger troligen för högt eller för lågt (dvs utanför referensvärdena).
De kommer om några dagar (dock inte på helger).
Annars om det är bråttom, så maila Werlabs och bifoga en avscannad bild på ditt leg och tala om att en utländsk läkare väntar på provsvaren, så kan man få svaren snabbare. Så har andra löst det.
Hej alla!
Är så glad att meddela att ytterligare en liten bebis har fötts efter immunsupport hos Dr D. Vi är så lyckliga och tacksamma över detta lilla mirakel.
Önskar er alla lycka till av hela mitt hjärta och håller tummarna för många plus och bebisar famöver!
Kram
Cao - Annars har du ju Marie på Fertilitetplus, dit har många här i tråden vänt sig.
www.varden.se/behandling/%c3%b6stermalm/17691/ofrivillig-barnl%c3%b6shet-fertilitetplus/1282/fertilitetsutredning-f%c3%b6r-m%c3%a4n-och-kvinnor