MariaKojola skrev 2017-02-24 20:29:15 följande:
Tack för svar förut om hur ofta ni tar dropp! Det låter lite liknande som jag tar, ca 1ggr vecka. Nu vet jag dock inte om jag ser ngn effekt alls av mina dropp, känner inget i kroppen och syns ingen direkt skillnad i mina blodvärden, men ä kanske just det som är grejen - att droppet håller värdena i schack(?). Tyvärr är det ju inte billigt att ta blodprov 2ggr v o dropp till på det, så jag hoppas det inte kommer behövas lika mkt. Får heller aldrig ngn kommentar på mina FBC som jag skickar, så osäker om han ens går efter dem, haha. Men vad gör man inte för att lyckas? :) Just nu är mina neutrofila på 7,4 (gått upp fr 6), men inte fått ngt svar fr dr D så hade ni reagerat på detta o tagit dropp? Mina vita blodkroppar ligger runt 10 o har nästan alltid gjort, men är kanske de som styr droppbehov mer än neutrofilerna?
En annan fråga, prednizolon - har någon det att sälja?
Lycka till i ruvandet minaimaginärabarn! Åtm jag blir lite småknäpp i huvudet under dom veckorna, sån otrolig psykisk påfrestning.
Hej! Verkligen tråkigt att Dr D inte svarar alls på dina FBC. Jag ska försöka hjälpa dig. Är det dina Leukocyter och Neutrofilia som stiger som du oroar dig för?
De stiger båda av att du tar kortison, så de behöver du inte oroa dig för.
Däremot håll noga koll på dina Lymfocyter och Monocyter.
Om Lymfocyterna stiger över 3-3.5 och du inte hör av Dr D, så ta ett extra dropp på egen hand om du har möjlighet.
Jo, tyvärr innebär Dr Ds behandling många dropp och många blodprover, så det blir en rejäl kostnad. Men om du känner någon i din bekantskapskrets som är sjuksköterska och vill hjälpa dig sätta dropp hemma, så har jag hört om flera här i tråden som löst det på det sättet. Alla droppgrejor du behöver finns att köpa utan problem på hemsidor i Danmark och England.
Hur mycket IL tar du varje gång? Dr D startar ofta upp sina patienter på 100ml IL varje gång, och sen får man byta till att ta 200ml IL varje gång om det inte biter.
Det fick jag själv göra, 100ml gjorde ingen skillnad på mina blodprover, men däremot 200ml funkade bättre.
Lycka till med din behandling !