• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej MariaKojola ! Kliniken i Falun har julstängt nu. Det står så på deras hemsida. De är åter 9 januari 2017, det är nog därför du inte får något svar från dem om du mailat dem senaste tiden.

Dr D har också julstängt, jag tror han är åter 9 januari.

Tyvärr är han dålig på att meddela sina patienter såna saker. Men testa att maila honom igen efter den 9 januari och hoppas du får svar då. Jag förstår om du känner dig stressad. Hoppas det ordnar sig !

• UndrandeSökare

Hej radar - Filicine är folsyra och finns i Sverige också. 500mikrograms tabletter kan du köpa receptfritt och vill du ha starkare heter de Folacin 1mg eller 5mg. Folacin är receptbelagt, men om du har en svensk gyn som skriver ut Lutinus så fråga hen om recept på Folacin också så får du det på högkostnadskortet

Annars om du löser ut Folacin 5mg på Eu-recept kostar en burk med 100tabletter 68kr, så det är ingen dyr medicin.

Utrogestan och Lutinus är båda progesteron. Enda skillnaden är att Lutinus bara tas vaginalt. Utrogestan kan tas oralt eller vaginalt. Dock har flera klagat över att de blir yra i huvudet om de tar Utrogestan oralt. Vissa tycker att det är kladdigt med Lutinus, så mitt tips är att använda trosskydd.

Hoppas det går bra med behandlingen !

• UndrandeSökare

Hej MariaKojola ! Om du vill påverka ditt tnf, så har läst att flera här i tråden som haft högt tnf har försökt behandla/sänka det genom att dricka ett glas tomatjuice varje dag. Det finns olika märken på tomatjuice. Du hittar mer info på www.fertilitetsguiden.com Jag hoppas Dr D svarar dig om du mailar honom nu på måndag 9/1. Om du vill skicka blod till Chicago så står det på Fertilitetsguiden också hur du gör. Kan du ta dig till Sverige och lösa ut Humira och IL här så kanske det kan vara en lösning?

• UndrandeSökare

Pipperoni - Jag testade nyss och rabattkoden LCHF funkar, den ger dig 20% rabatt. Så ska du boka prover idag använd den !

Werlabs håller ju alltid på och ändrar bland sina rabattkoder, men det finns en sida där du kan prenumerera på deras rabattkoder om du anger din mailadress. Då får du ett mail när en ny rabattkod lagts in. Den tjänsten är gratis.

• UndrandeSökare

MariaKojola - Om du vill läsa på om Tnf-alfa så hittar du massor med intressant info på denna sida: www.fertilitetsguiden.com Den är gjord av en av deltagarna i denna Atentråd.

Jag kan också verkligen rekommendera boken "Is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer som många här i tråden läser eller har läst. Den finns att köpa på nätet för ca 200kr. Tex på Bokus och Adlibris. Dr Beer var den läkare som började behandla immunförsvaret hos kvinnor med immunproblem i USA på 1990-talet. Boken är skriven på engelska men det är inte svårförståelig engelska.

Hoppas jag har kunnat hjälpa dig.

• UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2017-01-08 17:07:34 följande:

Hej! Skulle precis beställa prover på Werlabs, men det verkar inte som rabattkoden "Fertilitetsguiden" funkar längre... Rynkar på näsan Den gjorde det förra veckan. Någon som vet någon annan rabattkod? Zinfandel - vet du om de har tagit bort rabatten?

Hej !Om du skriver in din epostadress på Sökrabatt.se så får du automatiska uppdateringar när nya rabattkoder läggs in för tex Werlabs. Det har jag gjort.
    De anger också utgångna rabattkoder och ibland fungerar de fortfarande tex rabattkoden LCHF som jag testade igår, den ger 20% rabatt trots att den står som utgången rabattkod. Ibland fungerar de trots att de står som utgångna.
  • UndrandeSökare

Mumskastrull - Agnus castus (Munkpeppar) kan du köpa på nätet tex Gravidkollen.se Dr D brukar vilja att man tar en tablett per dag, alla dagar i cykeln i 2-3 månader för att förbättra kvaliteten på äggen. Det är något många här i tråden använt.

Dr D brukar också råda alla sina patienter att äta folsyra, d-vitamin och Omega3 varje dag. Jag kan rekommendera Eskimo 3 pure (Omega3 kapslar) finns bland annat på Apotek Hjärtat. Folsyra 500mikrogram finns på Apoteket AB. D- vitamin finns också i olika styrkor på apoteken. Lycka till med behandlingen.

• UndrandeSökare
    mumskastrull skrev 2017-01-21 10:07:02 följande:

Tack för era svar, ni är fantastiska!

Han tror inte att jag har problem med min äggkvalitet utan med äggkvantiteten, samt att min ägglossning inte är optimal. Det var därför han ville att jag skulle ta AC. Jag får helt enkelt fråga honom hur han vill att jag ska ta dem :).

Jag har ännu en fråga, har någon ett tips på ett bra hotell som är prisvärt? Har läst att han har flyttat kliniken och vet därför inte om ovanstående hotell gäller med gångavstånd och så..

Hoppas ni får en fin helg! ????

(Ursäkta för alla frågor)

Detta är adressen till Dr D´s nuvarande klinik:

IAKENTRO clinic

Fragokklisias 4
    MAROUSI
    151 25
    ATHENS

5th floor

Det finns en separat ringklocka på vänster sida om dörren.

Life Clinic (Dr Ds klinik) ligger i en förort som heter Marousi, och närmaste tunnelbanestation till kliniken heter Kifisias. Det tar ca 10minuter
    att gå från den tunnelbanestationen till Dr Ds klinik.

Många av Dr Ds patienter väljer att bo på något av hotellen som ligger vid Syntagmatorget. Det ligger centralt mitt i stan och nära till butiker, resturanger, tunnelbana och apotek. Vid Syntagmatorget och där omkring finns det massor med apotek, i stort sett ett i varje gatuhörn. De är lätta att hitta för de har ett grönt eller rött plus som symbol.

Att det finns gott om apotek underlättar, för även om alla mediciner du behöver kan köpas receptfritt på apoteken i Aten så har varje apotek mycket lite medicin i lager. Så man får endera försöka hitta något apotek som vill beställa hem större mängder mediciner eller så får man helt enkelt springa runt på många apotek. Så ta med bra skor.

Du kan tex hitta hotell via någon av dessa sidor.
    www.trivago.se/

sv.hotels.com/

Dr D kommer maila dig ett worddokument med mer info inför din resa.

• UndrandeSökare

Hej Jessy och Välkommen till tråden!
    Det jag tänker på är att ditt Tsh är lite åt det höga hållet.
    Flera har sagt här tidigare i tråden att Tsh helst ska
    vara runt 1.0 i fertilitetssammanhang.

Hur hög dos Levaxin äter du just nu?
    Du kan ju ta en diskussion med din endokrinolog/behandlande läkare
    om vad hen tycker om ditt Tsh och om du kan öka dosen.

• UndrandeSökare

Jessy - Många här i tråden har vänt sig till Fertilitetplus i Stockholm för hjälp med delar av sin behandling. Så ett tips kan vara att du vänder dig dit och fråga ang. Pravidel.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!