Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
När börjar man med Trombyl?
När börjar man med Trombyl?
Missne - Gör som AvaRiga vill. Fortsätt med medicinringen och ta nytt blodhcg på din riktiga testdag. Om det fortfarande är minus efter test på riktiga testdagen, då kan du sluta med mediciner.
Jag gjorde som Dr D ville, men det funkade inte för mig eftersom Dr D inte såg hela bilden.
Nu har jag bytt klinik till AvaRiga och nu har jag plussat med ett blodhcg på 230. Jag har ingen kontakt med Dr D utan gör bara som AvaRiga säger !
Lycka till !
SaJoh - Jag fick 5 missfall pgr av dåliga embryon (dåliga spermier). Vi fick inte göra spermaanalys varken i Sverige eller hos Dr D.
Dr Ds behandling funkade inte alls på mig eftersom jag bara har gränsvärdeshöga Nk-celler. IL funkade då som p-piller på mig Däremot hittade Dr D koagulationssjukdom på mig.
Hos AvaRiga fick vi äntligen göra dna fragmentstionstest på spermierna och fick veta att spermierna är för dåliga. Så nu gör vi dubbeldonation samt att vi gjort PGS på samtliga blastocyter för att vara 100% garanterade att jag endast får embryon som är 100% normala kromosommässigt insatta.
Av 13 ägg från donatorn var samtliga mogna, 12 blev befruktade. Dag 3 levde 12, dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt.
Jag fick 2st insatta normala och 5st normala till frysen. Doktorn gratulerade mig till det utmärkta resultatet.
Jag har nu plussat och nästa steg blir ultraljud i v. 7 eller v. 8 för att se om det är 1 eller 2 hjärtan som slår.
Jag har aldrig några problem med slemhinnan, min var 14mm vid insättning. Däremot hos kvinnor som inte får minst 7mm slemhinna vid insättning, då är slemhinnan ett problem.
Jag kan verkligen rekommendera PGS, så slipper man betala för att sätta in ev. onormala embryon, såna blir ändå bara minus eller missfall.
Googla på PGS så får du veta mer.
De finns även något som heter PGD, men då letar man efter en specifik sjukdom hos embryona.
Det jag menar med att Dr D inte såg hela bilden är att han endast tog prover på mig och vägrade göra spermatest trots att vi bad om det. Han gav oss samma lögn/myt att "ickeperfekta spermier aldrig kan befrukta ägg". Det hävdade både svenska landstinget vid vår missfallsutredning och även Dr D.
Men det är en grov lögn. Jag blir jättelätt gravid varje gång men alltid missfall. Vi bad att få göra spermaprov överallt, men fick inte göra det nånstans föränn vi vände oss till AvaRiga och de lät oss göra Sperm dna fragmentationstest hos dem som visade att det var spermierna som var det egentliga huvudproblemet !!!
Så hade vi fortsatt hos Dr D hade det aldrig blivit några levande barn för vår del. Däremot hittade Dr D koagulationssjukdom hos mig så därav trombyl, sprutor och kortison.
IL fungerar som p- piller för mig, alltså jag blir gravid direkt om jag INTE tar det. Men inte alls om jag tar det !
Jag har berättat för Dr D och frågat hur det kan bli så men han vägrar svara ... Läste nån artikel att Dr B i Usa sagt att det kan bli så. Googla så hittar du artikeln om du är intresserad.
Nu hos AvaRiga tar jag endast trombyl, clexane och kortisontabl, östrogen och progesteron, nu i början av graviditeten. Senare kommer jag sluta med allt utom sprutorna.
Har tagit hcg igen och det har stigit från 230 till 1060 på 3 dagar ! Nu kommer jag inte ta fler hcg utan ska ringa min läkare som lovat fixa remiss till specmvc.
Lycka till alla !
Missne - Hur har det gått för dig? Har du tagit ett nytt blodhcg idag på din riktiga testdag? Eller avbröt du all medicinering efter D D sagt att det inte skulle funka?
Hoppas det gått bra för dig.
I torsdags kom vår efterlängtade lillebror (Embryodonation) ... utan Dr D:s immunhjälp hade detta inte varit möjligt!
Går man hos Dr D så får vissa sluta med kortisonet i slutet av graviditeten, men andra har fått fortsätta till efter förlossningen och trappa ner och sluta därefter. Allt beror på dina blodprovsresultat som man tar regelbundet under behandlingen. Däremot brukar det bli färre dropp mot slutet av graviditeten efterom kroppen brukar lugna sig då. Trombyl och sprutor brukar man fortsätta med till ca v.36, men finns koagulationssjukdom måste man fortsätta till 6 veckor efter förlossningen. . Men fråga Dr D när det blir aktuellt för dig så hoppas jag du får svar !
Så räkna med att det kommer gå åt mycket mediciner (ifall du vill räkna på hur mycket du behöver införskaffa). Folsyra är bra om du fortsätter med hela graviditeten.
Lycka till !
Yrla - Tack för grattis !
Intressant att höra att du inte heller blir gravid när du tar IL-dropp ! Jag blir jättelätt gravid utan IL. Jag testade i 6 månader med dropp men konstaterade att de månader jag tog dropp blev jag inte gravid. Kanske kan IL-störa inplantationen för vissa kvinnor ! Första månaden sen utan dropp blev jag gravid direkt ! Så då började jag med dropp samma dag jag plussade men blev missfall ändå. Nu vet vi ju att det var pgr av dåliga spermier som jag fick missfall, så denna gång tar jag inga dropp alls.
Man får helt enkelt vara sin egen läkare/detektiv och kolla själv vad som funkar och inte. Sen får man byta klinik om den kliniken man går hos inte kan erbjuda tillräckligt bra hjälp. Vi har gjort utredningar både i Sverige, Aten och Riga. Så var inte rädd att söka dig vidare, hjälpen/ pusselbitarna/svaren man behöver kan finnas någon annanstans !
Lycka till !
Hello!
Kommer att få ta predenisolon vid fet. Vilket jag vill.
Funderar även på en kur antibiotika innan fet?
Nån som ätit det?
Grattis Vallmo till plusset ! Vilken klinik går du på? Satte de in ett eller två embryon? 3dagars eller 5dagars? Vi ligger lika du och jag, jag plussade också förra veckan