• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • trex2013
    angels8 skrev 2017-01-14 20:25:37 följande:

pipper­oni - tackar så mycket

Stort lycka till och behöver ni bli fler så kan jag tänka mig att hjälpa till!
    :)
  • Susene

Hej!
    Jag vet inte om det passar här, men ni får säga till om så inte är fallet.

Jag har en del Menopur, Gonal-F och Synarela kvar som jag inte hinner använda innan det går ut i mars 2017.

Undrar därför om någon är intresserad av följande:

4 x 600 IE Menopur
    8 x 900 IE Gonal F
    1 x 450 IE Gonal F
    3 x Synarela (Maj 2017)

Finns i Malmö med omnejd.

/Susanne

• Sammet

Nu drar vi igång embryoadoption i Tjeckien. 
    Det mesta ser bra ut, men jag är lite nervös inför mitt lite för höga TSh-värde, 2.9 som enligt rekommendation ska vara under 2.5.
    www.internetmedicin.se/page.aspx

Annars verkar läkaren i Tjeckien vara med på spåret vad det gäller intralipider och Predinisolon, ska kolla progesteronet extra noga med.

Nån som vill ha Prasteron? Egna ägg är körda nu.

• Missne

Hej alla gamla och nya i tråden. Det var ett tag sedan jag var aktiv här. Fick mitt första barn för ett år sedan och sen har det varit fullt upp med det. Har nyss slutat amma och nu tänker vi förbereda oss för ett syskonförsök. Vi har frysta embryon i Riga men tänker oss immunsupport från Dr D. MAilade med honom igår och han föreslår att vi ska ta om Chicagoproverna och ha skypemöte. Hmm, jag som hade tänkt att man skulle slippa det och bara fortsätta med samma uppföljning som vid förra försöket som blev vårt barn. Är det någon annan här som har gjort syskonförsök och som fått börja om med Chicagoproverna? Enligt Riga så kan vi köra igång behandlingen två månader efter amningsavslutet vilket skulle vara i början av mars.

• trex2013

hej,

om någon behöver kortison eller HCG spruta så har jag kvar detta från Aten.

har massor kvar av kortison (prezolon)
    samt 1 st Arvekap
    och 3 ampuller Pregnyl (HCG)

inboxa om intresse finns.

/tess

• mumskastrull

Hej!

Nu har vi äntligen haft en telefonkonsultation med Dr D. 
    Han tror att jag både har problem med mina äggstockar och det immunologiska. 
    Förhoppningen är att vi ska åka ner den 29-31 januari. 

Vi hade tänkt att göra ett frysförsök nu i februari via sahlgrenska och testa kortison + trombyl. Dr D tycker att vi ska skjuta upp försöket och göra utredningen först.. Bara svårt med den eviga längtan... Tror ni att man kan testa med kortison på egen hand?

Han nämnde också att han ville att jag skulle börja med angus cactus, fiskolja och D-vitamin. Är det någon här som vet hur man tar angus cactus under cykel? Någon här som har erfarenhet angus cactus?

Ursäkta alla frågor och funderingar.. Är spännande med en läkare som faktiskt ser på hela IVF processen annorlunda än här i Sverige. :) 

• Ploppan75

Ingen som har bra tips på hur länge Femanest och Lutinus ska användas?! Och då framför allt efter Suprefact-spruta (man även annars). Synpunkter och tips mottages tacksamt!!

• Ploppan75
    mumskastrull skrev 2017-01-19 20:05:52 följande:

Hej!

Nu har vi äntligen haft en telefonkonsultation med Dr D. 
    Han tror att jag både har problem med mina äggstockar och det immunologiska. 
    Förhoppningen är att vi ska åka ner den 29-31 januari. 

Vi hade tänkt att göra ett frysförsök nu i februari via sahlgrenska och testa kortison + trombyl. Dr D tycker att vi ska skjuta upp försöket och göra utredningen först.. Bara svårt med den eviga längtan... Tror ni att man kan testa med kortison på egen hand?

Han nämnde också att han ville att jag skulle börja med angus cactus, fiskolja och D-vitamin. Är det någon här som vet hur man tar angus cactus under cykel? Någon här som har erfarenhet angus cactus?

Ursäkta alla frågor och funderingar.. Är spännande med en läkare som faktiskt ser på hela IVF processen annorlunda än här i Sverige. :) 

Klart man kan testa på egen hand Sedan är frågan om resultatet blir det man suktar efter... Men jag har laborerat på egen hand och har ett fött barn och förhoppningsvis nu en till graviditet (båda efter IVF) som jag är benägen att tro beror på immunsupport, men det kan jag ju i och för sig aldrig få svar på. Klart är att allt funkade mycket bättre de gånger jag testade immunsupport "light" i form av Prednisolon, Fragmin, Trombyl. Har även kört agnus castus, fiskolja och D-vitamin. AC körde jag fram till ÄL i cykler. Tror Dr D tycker man sa köra det flera cykler innan "full effekt". Minns så från min första resa här. Någon annan kanske vet bättre?! Känner att jag legat av mig i researchen något sedan då. Viktigt att kolla sköldkörtel mm om du är en immuntjej så du inte behöver Levaxin också. Finns massor med ytterligare saker att kolla. Du får läsa bakåt i tråden

Stort lycka till nästa vecka!!!
  • PeeWee44

Nu är det nära nästa insättning för oss! Fick mina provsvar från Werlabs och dr D vill att jag efter 10 dagar på 0,5ml Neupogen nu går upp och tar 1ml om dagen och höjer kortisonet till 20mg/dag redan nu. Om blodprovet på tisdag är bra så åker vi ner onsdag för insättning torsdag, sen bär det av hem igen på lördag. Denna gång med Neupogen har jag bara tagit ett IL-dropp. Nu håller vi tummarna för att Progesteronvärdet är bra på tisdag.
    Är det någon som vet om det skiljer i upptag på Utrogest om man tar oralt eller vaginalt?
    Trevlig helg på er. Kram P

• pipperoni
    PeeWee44 skrev 2017-01-20 12:44:20 följande:

Nu är det nära nästa insättning för oss! Fick mina provsvar från Werlabs och dr D vill att jag efter 10 dagar på 0,5ml Neupogen nu går upp och tar 1ml om dagen och höjer kortisonet till 20mg/dag redan nu. Om blodprovet på tisdag är bra så åker vi ner onsdag för insättning torsdag, sen bär det av hem igen på lördag. Denna gång med Neupogen har jag bara tagit ett IL-dropp. Nu håller vi tummarna för att Progesteronvärdet är bra på tisdag.
    Är det någon som vet om det skiljer i upptag på Utrogest om man tar oralt eller vaginalt?
    Trevlig helg på er. Kram P

Spännande! Hoppas att blodproverna på tisdag ser bra ut då. Har du sett någon skillnad på dem sedan du började med Neupogen?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!