• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • MariaKojola

Tack för tips om tomatjuice! Till skillnad mot all annan medicin man tar låter ju det väldigt enkelt :)

Kan tyvärr inte ta ut humira i Sverige på samma sätt som er då jag inte har medborgarskap där. Men får hoppas dr D svarar, och att han tycker det är ok att köra även utan humira och utan att ha kollat tnf innan.

• lill111
    MariaKojola skrev 2017-01-08 08:12:50 följande:

Tack för tips om tomatjuice! Till skillnad mot all annan medicin man tar låter ju det väldigt enkelt :)

Kan tyvärr inte ta ut humira i Sverige på samma sätt som er då jag inte har medborgarskap där. Men får hoppas dr D svarar, och att han tycker det är ok att köra även utan humira och utan att ha kollat tnf innan.

Mitt tnf-a låg på 43...25 oktober 2016...Till mig sade han att jag måste behandla med humira minst 2 månader före transfer..vilket låter logiskt i mina öron.... Så att immunförsvaret lugnat sig tillräckligt annars ingen ide med transfer....Men kanske skillnad på ÄD och ivf med egna ägg??
  • pipperoni

Hej! Skulle precis beställa prover på Werlabs, men det verkar inte som rabattkoden "Fertilitetsguiden" funkar längre... Rynkar på näsan Den gjorde det förra veckan. Någon som vet någon annan rabattkod? Zinfandel - vet du om de har tagit bort rabatten?

• canada
    pipperoni skrev 2017-01-08 17:07:34 följande:

Hej! Skulle precis beställa prover på Werlabs, men det verkar inte som rabattkoden "Fertilitetsguiden" funkar längre... Rynkar på näsan Den gjorde det förra veckan. Någon som vet någon annan rabattkod? Zinfandel - vet du om de har tagit bort rabatten?

Funkade inte för mig heller, jag googlade o tog en annan rabattkod.
    Typ WERLABSOK15
  • blåvingen

God fortsättning allihop!
    Lyckönskningar till alla nya plus.Ett tips på vägen är att inför såväl ivf och äd kolla prolaktinet enligt gamla diskussioner här så skall helst värdet vara runt 10 och då blir det i nya skalan runt 220. Jag tänkte inte på det inför min egen transfer....
    Prolaktinet sänks långsamt med agnus castus( munkpepper)
    Eftersom tnf är värdet på obalans mellan Th1 och Th2 är ju en annan väg det som vi pratade om tidigare i tråden att minska kraftigt på TH1 genom ex antihistamin ex normadorm för mer info googla på
    anti histamine protocol ivf

• MariaKojola

Vi hade ungefär exakt samma då, lill111. Jag hade tnf 44 i nov 2016, men ja, inte tagit ngn humira och är planerat ivf nu i kommande månadsskifte. Blä rent ut sagt, är det alltså likamed lönlöst om man inte tagit tnf-blockare med så pass högt värde? Trombyl o pred går väl mer på immunförsvaret(?), men kommer inte åt tnf-värdet. Och dessa intralipid-dropp, påvekar de ingenting? Jag kör med egna ägg men har inte förstått att det har ngt med tnf att göra.(?)

• UndrandeSökare

Pipperoni - Jag testade nyss och rabattkoden LCHF funkar, den ger dig 20% rabatt. Så ska du boka prover idag använd den !

Werlabs håller ju alltid på och ändrar bland sina rabattkoder, men det finns en sida där du kan prenumerera på deras rabattkoder om du anger din mailadress. Då får du ett mail när en ny rabattkod lagts in. Den tjänsten är gratis.

• UndrandeSökare

MariaKojola - Om du vill läsa på om Tnf-alfa så hittar du massor med intressant info på denna sida: www.fertilitetsguiden.com Den är gjord av en av deltagarna i denna Atentråd.

Jag kan också verkligen rekommendera boken "Is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer som många här i tråden läser eller har läst. Den finns att köpa på nätet för ca 200kr. Tex på Bokus och Adlibris. Dr Beer var den läkare som började behandla immunförsvaret hos kvinnor med immunproblem i USA på 1990-talet. Boken är skriven på engelska men det är inte svårförståelig engelska.

Hoppas jag har kunnat hjälpa dig.

• Zinfandel

Fertilitetsguiden har fått ett nytt utseende! Solig

www.fertilitetsguiden.com/wp/

Massor med döda länkar är borttagna och det finns nu en bra sökfunktion. Dessutom en ny admin som själv får ge sig tillkänna om så önskas Kyss 

Hopps ni gillar den uppdaterade sidan och att ni får en massa bra tips där Hjärta

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!