Bebis2021 skrev 2022-02-09 21:21:34 följande:
Okej så härligt att höra att de gått så bra. Ja de känns ju som att jag kanske måste ta kontakt med honom, dessvärre känns de lite besvärligt då min engelska verkligen inte är den bästa så är rädd att jag ska missuppfatta och inte förstå och att de då blir fel. Men är de så att han ordinerar medicinerna utifrån just mina prover och kontrollerar man proverna flera gånger? Ja jag tror ju helt klart att detta kan inte vara slumpen, har förlorat helt friska foster å de kan inte vara annat än kroppen som spökar. Men för min del har ju fostrena bara dött under har aldrig kommit igång som ett missfall utan jag har behövt få behandling för att starta igång, undrar om det ändå kan vara immunförsvaret som gör det ? Jag bor en bra bit från sthlm tyvärr men antar att man kommer behöva ta sig dit då. Får jag fråga om du haft svårt att bli gravid eller har du fått flera missfall?
Har du gjort något annat som kost och vitaminer för att förbättra Chanserna?
Tack för dina svar
Jo, jag har tidigare provat akupunktur men vet inte om det har hjälpt. Sen äter jag antiinflammatorisk kost sedan något år tillbaka, inte för att öka chanserna att bli gravid utan för att må så bra som möjligt. Men det är ju bra för kroppen över lag. Sen rekomenderar dr d d vitamin och omega 3. Det har jag ätit men i vanlig dos.
Bebis2021 skrev 2022-02-09 21:21:34 följande:
Okej så härligt att höra att de gått så bra. Ja de känns ju som att jag kanske måste ta kontakt med honom, dessvärre känns de lite besvärligt då min engelska verkligen inte är den bästa så är rädd att jag ska missuppfatta och inte förstå och att de då blir fel. Men är de så att han ordinerar medicinerna utifrån just mina prover och kontrollerar man proverna flera gånger? Ja jag tror ju helt klart att detta kan inte vara slumpen, har förlorat helt friska foster å de kan inte vara annat än kroppen som spökar. Men för min del har ju fostrena bara dött under har aldrig kommit igång som ett missfall utan jag har behövt få behandling för att starta igång, undrar om det ändå kan vara immunförsvaret som gör det ? Jag bor en bra bit från sthlm tyvärr men antar att man kommer behöva ta sig dit då. Får jag fråga om du haft svårt att bli gravid eller har du fått flera missfall?
Har du gjort något annat som kost och vitaminer för att förbättra Chanserna?
Tack för dina svar
Jag är usel på engelska men dr d är väldigt duktig på att förklara tydligt och förstår dig lätt. Första samtalet var min partner med och då kämde jag att detta kunde jag göra själv så efter det har jag pratat själv. Jag har inte haft svårt att bli gravid, gick dock över från insemination (lever m en kvinna så enda alternativet...) till IVF fort för att jag tyckte det kändes som odsen blev mycket bättre. Jag är lite äldre oxå så ville inte spilla tid. Blev som sagt lätt gravid men missfall hela tiden fram till hjölpen från dr d då det gick på en gång. Kommer ihåg att han under vårt konsultsamtal sa att med mina ivf resultat (antal ägg, många befruktade, många till frysen) borde jag ha haft 3 barn vid det här laget. Vågade inte tro på det få men nu gör jag det. Jag tror att det är din kropp som spökar, kan inte annars förstå vad det kan vara. Tycker du ska ta mod till dog och prata med honom. Vart bor du? Ibland kan man få en vårdcentral att sätta dropp eller om man känner någon som kan. Man tar blodprover ca 1 g/v för att följa hur kroppen reagerar och om man behöver ta extra dropp för att hålla kroppen lugn. Jag gar fått ta många dropp i börjanav mina graviditeter då min kropp reagerar väldigt starkt men sen har den lugnat ner sig efterhand och droppen kommer glesare. Vet att folk reser från kiruna till stockholm för dropp men jag hoppas att du kan ordna med ordination och hjälp på hemmaplan. Vet att det finns en klinik i Göteborg oxå som sätter dropp. Hoppas dock på expansion till fler städer så att fler kan få hjälp på nära håll.