finee skrev 2017-11-02 18:33:16 följande:
Känner igen mig i det du skriver - jag har också levt i stort känslomässigt kaos. Och harvat på med försöken (7stycken) som bara blivit kemiska graviditeter (4st) och minus (3st). Så nedslående. Jag har inte ens kommit såhär långt som jag kommit nu, mina graviditer brukar stanna av alldeles vid bim. Så även om det här blir missfall nu, så har jag ändå kommit längre. Är så glad för din skull att du fick din bebis till slut. Hur mår han nu, med tanke på tillväxthämningen? Föddes han i normal tid? Så du tog alltså lite mindre kortison än vad Dr D ordinerade? Jag trodde de blev tillväxthämmade av kortisonet, men de kan alltså istället bli det av mammans immunförsvar? Kramar till dig och Elis!
Hej!
Jag har oxå haft ett gäng kemiska graviditeter och ett sent missfall i v. 14 utan hittad orsak. Men som sagts m Dr D:s hjälp blev det en bebis.
Jag har oxå hört om tillväxthämning som orsak till kortisonanvämdning så blev förvånad över Dr D:s svar och även lite skeptisk. Tänker att man ska ha i åtanke att han är väldigt inne på immunologspåret och kanske är lite flr mycket svar på allt. Men han har oxå hjälpt väldigt många. Om jag ska bli gravid igen är jag väldigt kluven till att använda kortison samtidigt som jag är livrädd att inte göra det.
Elis mår prima! Han kom ut 7 veckor tidigt men har klarat sig själv hela tiden. Syresatt sig fint och bara behövt ligga lite på värmebädd och solat. Han växer fint och har en stark vilja. Nu lever vi sedan några veckor hemma och blev utskrivna från neo i veckan. Det är en vecka kvar till beräknad födsel, känns fortfarande märkligt att tänka på att han egentligen skulle legat i lin mage fortfarande.
Jag åt kortison enl Dr D:s ordination. Han sänkte dosen då mina värden var stabila över tid men det var jag som frågade.
Äter du kortison? Hur har du hittat info om tillväxthämning och kortison?
Jag håller tummarna på måndag. Kommer ihåg terrorn med de veckovisa HCG testerna, det var en pärs varje gång!