Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
[quote=79277349][quote-nick]finee skrev 2018-12-10 16:26:16 följande:[/quote-nick]Jag minns ju inte var jag hört det där om ifn ska vara ca hälfgen av tnf, men det kan ju vara så att det är Dr D som berättat det för mig. Fungerar Plaquentil för dig?[/
Ja det kan säkert vara dr D som berättat det för dig! Ja alltså, jag har ju inte blivit gravid än så jag kan inte riktigt svara på om det funkar än. Enligt honom ska Plaquenil göra att mina ägg blir bättre, då han menar att mitt TNF angriper äggen och gör att det inte blir några bra embryon, och att det är anledningen till att jag aldrig blivit gravid. Men nu planerar jag för IVF nr 6 i januari, får se då om det blir några bättre embryon..
När jag testade mig hos Dr D hade jag högt TNF, han sa inte något om att det angrep mina ägg och jag fick inte äta det du nu fått rekommenderat. Nu har jag ju fått ett barn på första försöket efter behandling hos Dr D. Jag pt dock hög dos Q10 eftersom det visat på förbättrad äggkvalitet i höga doser. Men eftersom jag planerar att försöka bli gravid igen blir jag orolig över att ett högt TNF ska förstöra mina ägg. Vet du något kring detta?