Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej alla,
Jag har inte varit aktiv här på länge, men här kommer en liten uppdatering. Vi gjorde vårt första ÄD-försök för ett drygt år sedan och jag blev gravid på första försöket, men fick missfall i vecka 8 (mitt tredje, första med ÄD). Andra försöket misslyckades. Efter det tog vi vår första paus på 5 år över sommaren (har pausat tidigare pga utebliven mens, men inte på eget initiativ). Därefter har det varit massor av strul med att hitta ny donator (vi gör ÄD hos Dr D), Dr Ds flytt av kliniken, besvikelse över ett dåligt resultat med ny donator och problem med att bygga slemhinna. Men, vi har två embryon kvar i frysen och försöker nu återigen att bygga upp min slemhinna för att kunna sätta tillbaka ett av dessa. Jag har genom åren haft mycket strul med slemhinnan och Dr D tror (förstås) att det är mitt immunförsvar. Jag går nu på Plaquenil och hoppas att det ska ge resultat, men känner mig inte särskilt hoppfull. Det här blir våra sista två försök, sedan är vår resa slut. Visst lockar det ibland att byta klinik och välja ett babygurantee-program ex.vis i St Petersburg, men jag tror ärligt talat inte att jag orkar. Vi har dessutom lagt 700 tkr hittills och jag är trött på att alla pengar går till detta. Fungerar det inte nu så förblir jag barnlös. Men ett ljus i mörkret är att min första bok har blivit antagen av ett förlag och kommer ut i höst. Det är en självbiografisk roman som handlar om min resa för att försöka få barn, med IVF:er i Sverige, immunologisk utredning, IVF:er hos Dr D och ÄD hos Dr D. Men också om hur man blir bemött som ofrivilligt barnlös.
Kramar från mig till både gamla och nya Atenresenärer.