• pipperoni

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

lill111 skrev 2018-01-04 18:14:00 följande:

Tack pipironi! Vet du om mariaki blev gravid?

Ja, jag har nu läst om att det inte är så ovanligt direkt att få två blastos....

Dr d sa att fyra är normalt och att av dessa fyra leder minst ett till grav och barn....men i te alla 4

Nej, hon blev tyvärr inte gravid. Hoppas för egen del att Dr D har rätt då.
  • pipperoni
    Ariellan skrev 2018-01-06 12:27:05 följande:

Tack för svar! Ibland får jag för mig att jag kanske har endometrios, dock inga cystor på äggstockarna eller så. Vi börjar med IVF i februari i Falun. Hoppas på bättre lycka då.

En annan fråga. Har läst mycket i tråden att Dr D brukar ordinera dropp när lymfocyterna är över 25 % av leukocyterna. Men det har han inte gjort på mig...mina leukocyter ligger på mellan 5-6 hela tiden och lymfocyterna mellan 2.3-2.9 och det är ju nästan 50 %. Någon tanke?

Jag vet inte, men lymfocyter under 3 låter lågt i mina öron. Jag har nästan aldrig legat under 3 och så fort jag tar östrogen eller det är något annat som irriterar min kropp så sticker de iväg och hamnar över referens, så jag tänker att så länge de ligger så lågt som dina så kanske han inte tycker att det är någon större fara.
  • pipperoni
    LadyMaria skrev 2018-02-05 22:56:30 följande:

Jag har tagit Neupogen efter 8 ivf försök sedan 2013, bara haft kemisk grav. I vårt fall var anledningen att försöka få fram bättre ägg.. men utan resultat, får se om det blir något annat resultat nästa gång med Neupogenet.Skit är detta.... försökt få barn i 8 år hemskt när alla andra lyckas.. inte ens här finns det folk kvar som man känner igen knappt... även om man inte önskar sin värsta fiende detta och önskar att ingen behövde vara i detta forum ens, så är det ändå någon känsla av att man inte är helt jäkla ensam när man stöter på andra i tråden som försökt lika länge eller längre. 

Jag är också kvar, även om jag inte är så aktiv i tråden längre. Läser allt, men är efter fyra år så trött på den här resan att jag har känt att jag varit tvungen att avskärma mig lite. Jag är snart 46 och kämpar för första barnet. Har gått över till äggdonation nu. Så även om det kan kännas så ibland, så är vi inte ensamma... Kram.
  • pipperoni
    PeeWee44 skrev 2018-02-18 19:43:41 följande:

Här är adressen till dr d

Han har dock även en ny klinik på 166 IPPOKRATOUS (postnr 114 71) dit han håller på och flyttar. När jag var nere för två veckor sedan träffade jag honom ena dagen på den nya kliniken och nästa dag på den gamla, så det är bäst att dubbelkolla med honom vart man ska nu. 
  • pipperoni
    Zwillinge86 skrev 2018-02-22 23:02:02 följande:

Jag har under vissa av våra försök tappat halva peruken känns det som. Stora nävar hår varje gång jag duschar. Och ibland har det istället varit när jag trappar ut kortisonet.

Samma här...
  • pipperoni
    Fortuna888 skrev 2018-02-25 10:01:16 följande:

Tack för svar.

Brukar ni få svar tillräckligt fort från Werlabs? De har svarat att om värdena ligger utanför gränssnitt så har de upp till 4 dagar på sig att svara. Brukar ni ändå få snabba svar?

Dr D brukar då kunna ta emot på 2-3 veckor?

Eftersom det är ÄD som är aktuellt, vet ni ungefär hur ofta han ber om blodprover i början? Då menar jag kanske tom v6.

Vilken mailadress nås Dr D på nu?

Werlabs har tyvärr precis i dagarna ändrat sina rutiner. Tidigare kunde man få provsvar utanför referens samma dag om man mailade dem en kopia av sitt körkort, men nu måste man vänta tills läkaren har granskat proverna, vilket kan dröja 2-4 dagar. De tittar på en lösning säger de, men när den kommer är oklart.

Jag har gjort ÄD hos Dr D. Tog blodprover dagen före transfer, dagen efter transfer och därefter först på testdagen RD9.
  • pipperoni
    Zwillinge86 skrev 2018-03-03 00:53:55 följande:

Jag kan också skriva under på att det är skillnad att kämpa för första barnet och andra. När jag inte hade fått sonen provocerades jag mycket av dem som beklagade sig för att de inte lyckades få syskon. För mig som inte hade barn då kändes det som att skillnaden var enorm, de som gjorde syskonförsök hade ju redan det jag saknade och skulle offrat mitt liv för att få. Jag försökte förstå, men kunde inte på riktigt eftersom jag var uppfylld av min egen sorg över att vara helt barnlös. Så fort jag väl fick barn så infann sig ett lugn, jag hade lyckats bilda familj, jag behövde inte längre oroa mig för att aldrig lyckas för jag hade åtminstone fått ett barn. Den skillnaden är gigantisk jämfört med ovissheten och längtan under alla ofrivilligt barnlösa år. MEN samtidigt insåg jag också att man på ett annat plan fortfarande är lika ofrivilligt barnlös även fast man fått ett barn. Att vara fråntagen rätten och möjligheten att själv kunna planera och bestämma sin familjebildning gör lika ont innan första barnet som efter. Jag kände tidigt efter jag fått mitt efterlängtade barn en stor sorg över att veta att jag skulle få kämpa lika mycket för de syskon jag ville ge mitt barn, en kamp som jag likt den tidigare inte visste om jag skulle gå segrande ur. För mig är längtan efter syskon lika stor som efter det första barnet, men inget kan ta ifrån mig det barn jag har och det är skillnaden mot att inte ha lyckats alls (än). Syskonförsök är inte på samma sätt på liv eller död som att kämpa för att få ett barn. Längtan är som sagt lika stark, men jag skulle inte gå över lik för att få ett barn till. Min önskan om flera barn är inte viktigast längre, utan det barn jag har är viktigast. Jag kan inte lägga lika mycket tid, pengar och energi på syskonförsök som innan jag fick barn det skulle ju ta tid, pengar och energi från det barn jag till slut lyckades få.

Så fint beskrivet Zwillinge. Tack för att du delar med dig. Jag kan förstå att längtan efter ett syskon kan vara nästan lika stark som längtan efter första barnet. Det som för mig är skillnaden är att när du, som jag, kämpar för första barnet kämpar du också för att slippa det livslånga utanförskap som ofrivillig barnlöshet innebär. Att aldrig kunna delta i eller förstå hur det är när barnet börjar gå, är med på sitt första luciatåg, börjar skolan, tar studenten osv. Att alltid vara utanför alla samtal som handlar om barn. Det gör så ont...
  • pipperoni
    UndrandeSökare skrev 2018-03-10 17:38:16 följande:
    Ja, jag skrev nyligen här i tråden att sidan www.fertilitetsguiden.com är borttagen eftersom räkningen till internetleverantören inte är betald.

Det stod det som felmeddelande häromdagen när jag sökte på sidan.

Zinfandel som gjort den sidan har lämnat tråden för gott, men innan hon gjorde det lämnade hon över skötseln av sidan till 2 andra tjejer(jag vet ej namn), men det har tydligen inte funkat.

Jag kan inte få tag på Zinfandel men om du kan få tag på henne så är det nog enda chansen att få upp sidan igen, annars är sidan borta för gott tyvärr.
    Det vore ju oerhört synd om Fertilitetsguiden har gått i graven... så mycket kunskap som det finns där. Jag tittade tillbaka i tråden och såg att en av dem Zin lämnade över till var angels8. Det kanske går att försöka få tag i henne också, även om jag inte har sett att hon har varit aktiv på ett tag. 
  • pipperoni
    Ulri skrev 2018-03-12 12:30:39 följande:

Hej, nu här och har besök hos dr d om en timme. Hittar adressen ipponeatus 166 men inte dörren... var går man in? Om det är nån online som vet vore jag tacksam :).

Det är första porten från hörnet på huset. Det sitter en ringklocka utanför på höger sida som du får ringa på. Ippokratous 166.
  • pipperoni
    Ulri skrev 2018-05-02 15:38:47 följande:

Hej, någon här som tagit neupogen? Jag ska ta det vid nösta fet i juni enligt dr Ds plan och jag kollar just nu in kylväska så jag slipper va helt husbunden under den tiden. Hur stora är flaskorna/sprutorna?

Kan även hända att jag åker (flyger) hem till Sverige i tre veckor i augusti och om jag då är gravid så måste jag ju ta med dem hem (alternativt också hämta ut på apotek i Sverige).

Nån som haft problem med att få neupogen på EU recept i Sverige? Vad kan man förvänta sig för biverkningar?

Kollar på dessa två

www.romalore.com/artikel/frio-kylfodral/kylbags-2-8-c/icool-prestige/

www.romalore.com/artikel/frio-kylfodral/kylbags-2-8-c/icool-medicube/

Hej! Ja, jag tar Neupogen (och har gjort det flera försök tidigare). Om du köper Neupogen i Sverige så är flaskorna små, som Menopurflaskor om du vet hur de ser ut. Köper du däremot Filigastrim eller Zarzio så är det förifyllda sprutor, som tar större plats. Jag har kört med en helt vanlig kylväska och rejält med kylklampar när jag har checkat in väskan. Det har funkat fint och hållit sig kallt hela resan (den längsta 13 timmar). Jag har även rest med Neupogen i handbagaget. Har då haft en liten kylväska, en sådan som man har till en 6-pack 33cl-burkar och en mjuk kylklamp som inte innehåller vätska utan någon gel (för att undvika problem i säkerhetskontrollen). Har aldrig varit några problem alls. 

Jag har inte heller haft problem att hämta ut Neupogen på EU-recept i Sverige. Har använt Lloyds apotek i Göteborg, Masthugget. Jag har haft ganska lite biverkningar. Lite konstig värk i ländryggen som känns som den är inuti blodomloppet på något sätt (svårt att förklara) de första dagarna och när jag är uppe på en hel flaska per dag får jag ibland en "trång" känsla både i ryggraden och bröstet, som dock försvinner efter en stund. 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!