• pipperoni

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hera B skrev 2017-09-08 15:47:35 följande:
    Åh jag önskar att det bara var de testerna! Nu gäller det för ett gäng andra tester som tex RF, ANA, lgM, ESR, sköldkörtelstester. Werlabs har typ bara en tredjedel av alla testerna han vill jag ska ta... och då är det redan ganska dyrt. Jag får be honom snällt igen när jag väl betalt! 
    Det kan vara värt att även kolla blodkollen.se. Där går det till skillnad från hos Werlabs att ta alla prover separat (inte bara i paket).
  • pipperoni
    Detblåserpåvästkusten skrev 2017-09-18 20:25:35 följande:

Hur ligger Marousi i förhållande till Syntagmatorget? Skulle gärna ha gångavstånd till kliniken.

Jag har bott i närheten av kliniken flera gånger - Athens Habitat, Civitel Attik, Hotel Mariousi och Hotel Acropol har jag bott på. De två första är bäst hotellmässigt. Athens habitat är enklast att promenera till kliniken från, men Acropol ligger närmare fler restauranger och apotek i Chalandri. Det är en del hårt trafikerade vägar runt kliniken så använd Google maps och kolla innan hur du ska gå. Det är inte så promenadvänligt alla gånger, men det funkar!
  • pipperoni
    Ariellan skrev 2017-09-23 16:42:40 följande:

Ni som äter Prednisolon tar ni några tillskott såsom kalcium och vitamin d också för att minska risken för benskörhet?

Ja, D-vitamin tar jag hela tiden på DrDs ordination. De perioder jag tar Prednisolon tar jag även Kalcium.
  • pipperoni
    Ladylufsen skrev 2017-09-23 00:21:43 följande:

Hej 
    idag hade jag mitt uppföljningssamtal med dr D efter att ha tagit chicago-testerna. Bland annat visade de att jag hade högt tnf alfa på 41, högre värden på CD19 (12,4%) och TSH på 2,3. Det jag har läst är att allt över 30 på tnf alfa är högt (klart allt är relativt), och TSH ska vara under 1 om en ska ha chans att bli gravid, men D tyckte inte att jag behövde ta några alfahämmare i nuläget, jag kunde också låta TSH vara för att testa naturligt ett par månader (med IL; Fragmin, Prednisolon och Trombyl) före vi fortsätter med IVF eller vidare till äggdonation.

Ni andra som har högt tnf alfa, vad har det legat på och hur har det funkat för er? Har ni gjort IVF eller försökt naturligt? Det låter som att det kan vara bättre att lugna kroppen och undvika alfahämmare, samtidigt är jag kluven då jag inte vill tappa mer tid i försöken.. D trodde att chanserna att lyckas var ungefär desamma mellan de två alternativen. Har ni andra erfarenheter att dela med er vad gäller Tnf alfa, TSH osv är jag också idel öra :=)

Tacksam för svar!

Mitt TNF låg på 39. Jag hade dock även åldern emot mig, så för mig var inte naturligt något alternativ. Var väldigt rädd för att ta Humira och försökte utan (med bara kortison, Fragmin och IL) först. Ångrar så här i efterhand att jag inte tog Humira från start. Jag har tagit det nu inför vårt första ÄD-försök. Men, jag vet att andra i tråden med högt TNF har lyckats med bara IL.

När det gäller TSHt så gäller rekommendationen att det ska ligga runt 1 om du redan har konstaterad hypotyreos och medicineras med Levaxin. Har du inga problem med sköldkörteln sedan tidigare och inga antikroppar (också med i proverna från Dr D), så är förmodligen ett värde på under 2,5 helt normalt.
  • pipperoni
    Hera B skrev 2017-09-25 21:10:37 följande:

Hej alla! Har en ny undran igenSkrattande Om man gör IVF hos Dr D, hur löser han det med labb / embryologer? Vet ju att han jobbar själv...

Han har embryologer, så helt själv är han inte. ????
  • pipperoni
    Ariellan skrev 2017-10-06 12:35:55 följande:
    Nej tyvärr har lika långt till Stockholm, Malmö och Göteborg typ. Bor i närheten av Kalmar...

Nu är jag i Sthlm och väntar på droppet.
    Hagakliniken i Göteborg tar "bara" 650 kr för att ge ett Intralipiddropp, så det kanske blir billigare än Marie i Stockholm i alla fall?
  • pipperoni
    Hera B skrev 2017-10-29 15:54:13 följande:

Hej Tjejer!!

I januari beger jag mig till Dr D för att göra min nästa IVF behandling! Det blir min första IVF hos honom. Jag har mailat och frågat hur processen ser ut men eftersom det inte är förrän i januari verkar det som att jag får vänta länge på svar!

Hur många dagar innan ägguttag är det brukligt att man åker dit?

Har någon tips på lägenhetshotell eller hotell nära kliniken? Har för mig att jag såg ett inlägg för ett tag sedan men kommer inte håg... Sist bodde jag i Plaka men tänker att det kan vara skönt att vara nära kliniken när det är behandling. När det gäller flygbiljetter, är det lönt att köpa ombokningsbara biljetter redan nu och sen boka om eller lika bra att vänta tills det är dags? Alla tips mottages tacksamt!

Kram till er alla!

Jag har bott på Athens Habitat, Civitel Attik, Hotel Marousi och Hotel Acropol. Alla på gångavstånd från kliniken (15-20 min).
  • pipperoni
    mumskastrull skrev 2017-11-12 21:56:33 följande:

Hej!
    Har tyvärr väldigt svårt att få tag på Clexane 4000IE. Sista tar slut imorgon och Dr D vill inte svara!!
    Är det någon som har några över som kan tänkas skicka eller att jag kan hämta? (bor nära göteborg) Självklart mot betalning!

Hoppas ni har haft en fin helg! Glad

Har tyvärr inga Clexane, men har Fragmin 5000ie om det krisar.
  • pipperoni
    mumskastrull skrev 2017-11-12 22:35:59 följande:
    Det funkar superfint med Fragmin 5000 IE. Hade varit jätte tacksam! Jag kommer inte kunna träffa min dr förens fredag och då få ett recept utskrivet.. Om inte Dr D skriver ett recept till mig snart. 
    Bor du nära Göteborg? :) 
    Bor i Göteborg - hemma efter 13 idag. PM:a mig så löser vi det.
  • pipperoni
    mumskastrull skrev 2017-11-19 10:49:59 följande:
    Hej!
    Jo jag var på VUL i fredags. Var så nervös innan.. Grät när jag satte mig i gynstolen.. 
    MEN läkaren sa att det såg bra ut!! Skrattande Där fanns en liten sjöhäst på 9mm med snabba hjärtslag. En tydlig gulesäck syntes också. 
    Var så rädd att jag bröt ihop. Har ju så himla lite symtom. 
    Sen har jag börjat noja över att hjärtslagen var 200 slag. Det kanske i och för sig var att jag själv var så stressad Flört

Jag har självmant bokat in ett privat ulj på fredag. Det kändes så konstigt att de bara släpper en från IVF-kliniken efter åren man har gått där. 

Hur går det för dig?
    Håller tummarna för ditt vul!
    Grattis, vad härligt att det såg bra ut!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!