• pipperoni

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

NinaCamilla skrev 2017-04-05 15:17:14 följande:

Tackar  alla Det är fantastisk även om det är lååååång väg till ett barn. Delmål 1 uppnått!

Jag gick på Serum tidigare och återförde flera riktig bra blastos (ÄD) från år 2013-2016. Jag fick ett plus år 2013 som slutade med utomkveds. Deras metod var att man ska fokusera på hysteroskopi, antibiotika, IL 100 ml mer sällan och 20 mg kortison. Sedan fick jag vid insättningen sätta in hcg-sprutor och Dexaton anti-inflammatoriska. När sista försöket förra året i augusti misslyckades, ville inte Serum hjälpa till utan rekommenderade dubbeldonation. Då vände vi till Dr D helt och hållet. Serum hade påbörjat med neupogen men doser var riktig låga - nästa obefintliga jämfört med Dr D. Jag har bara bra att säga om Serum men det funkade inte för oss.

Dr D teori är att även om jag inte har några immunologiska stora problem (endo + sköldkörtel), börjar problemen vid insättningen. Då behöver jag dubbla doser neupogen och mer ofta IL-dropp för att hålla embryo och fästa. Flera ggr har jag känt mig gravid men sypmtomen har slutat 2 dagar innan TD. Nu tar jag IL-dropp varje 3-4 dag, äter 20 mg kortison och ta en ampull neupogen. Det verkade vara svaret även om det är långt kvar när veckor 12 avklarat. Enda som min kropp reagerar på är att progesteron nivåer droppar ordentlig efter insättningen och lymfocyter öka lite lite gran.

Tidigare fattade jag inte nattsvettningar = immunattack. Nu vet jag bättre

Stort grattis! Hoppas att det går hela vägen den här gången.
  • pipperoni
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-06 20:19:46 följande:

Tack för grattis!

Jag undrar vad de två ställena i Göteborg som sätter IL-dropp?

Hagakliniken och Barnmorskehuset i Väst. Båda har koksalt och droppaggregat, men du får ta med dig IL-påsen själv. 
  • pipperoni
    Jessy01 skrev 2017-04-07 15:43:29 följande:

Hej! Jag har inte följt tråden men har ändå en fråga till alla er kunniga här inne.

Jag har idag gjort äggplock som gick bra men blött en del. Jag tog nu i förebyggande syfte

antibiotika doxyferm 100 mg och tänkte ta en tablett till ikväll i förebyggande syfte

för att undvika infektion som jag får lätt. Vsr det dumt gjort? Rädd för att störa något i ivf en.

Jag självmedicinerar. Även pred, fragmin och trombyl. Har en autoimmun sjukdom.

Är detta rutin i Aten m antibiotika? Isåfall när under ivf?

Såååå tacksam för svar!

Håller alla tummar o tår för oss alla <3

Jag fick en fyradagarskur med Vibramycin (doxyferm) efter mitt senaste äggplock i Aten.
  • pipperoni
    Jessy01 skrev 2017-04-07 16:47:17 följande:

Åh tack Pipperoni för svar! Kommer du ihåg vilken dos. Och tog du det under återföringen också? Vilket syfte fick du och är d standard där?

Ngn mer?

Enbart efter ÄP, så jag förmodar för att förebygga infektion efter ingreppet. Tog en tablett morgon och en kväll (första på kvällen efter ÄP), tror de var på 100mg, i 4 dagar
  • pipperoni
    Jessy01 skrev 2017-04-08 07:10:41 följande:

Just det pipperoni... tog du på dagen då det var insättningen med? Så tacksam för svar!

Nej. Gjorde insättning på dag 5. Tog sista Vibramycinet på morgonen dagen innan.
  • pipperoni

Grattis till er som har plussat och ni som har fått era efterlängtade barn!

Själv har jag tyvärr precis fått negativt provsvar på RD9. Hcg under 3. Det var vårt sista försök med egna ägg och även om det känns lite tungt just nu, så stärker det ändå vårt beslut om att det är rätt att gå över på äggdonation. Jag har gjort fyra äggplock det senaste året och av dessa blev det bara två blastos av tveksam kvalitet.

Dags att gå vidare med ÄD. Träffade Serum när vi var i Aten och ska ha Skype-möte med Dr D om ÄD i nästa vecka, sen får vi se vad vi bestämmer oss för - fortsätta med Dr D eller byta till Serum.

Önskar er alla en fin påsk!

• pipperoni
    MissWe skrev 2017-04-13 21:30:17 följande:
    Vill bara skjuta in en liten brasklapp i all välmening. Jag fick minus dag 11 efter befruktning med ett testa tidigt test. Visade sig senare att jag var gravid med tvillingar, där HCG ökade fin fint i början - innan ena tillbakabildades. Är nu gravid i vecka 16.

Om ert minus är ett minus beklagar jag och håller tummarna för att första försöket ÄD ger ett rungande +.

En härlig påsk önskas!
    Tror tyvärr inte det är så stort hopp om felaktigt negativt besked för min del. Tog blodprov på RD9 efter återförande av 5-dagars enligt DrDs instruktioner och hcg var mindre än 3.
  • pipperoni
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-28 20:58:37 följande:

Hej!

Jag undrar om kortisonet påverkar TSH-värdet? Mitt har sjunkit väldigt mycket, från 2,1 till 0,6 på 4-5 veckor. Tar en tablett dagligen men det bör inte vara den som bidragit till detta för jag började äta dessa för 3,5 månad sedan och hade sjunkit från 3,1 till 2,1 de första 2 månaderna så denna sänkning blev jag helt paff över.... och lite orolig att det skall forsätta sjunka.

Någon som vet?

Ja, kortisonet pressar ner tsh:t för mig med. Däremot har T4 och T3 varit samma eller gått åt andra hållet, så för mig verkar det vara en "falsk" sänkning. Tsh:t stiger också för mig direkt när jag börjar med Menopur eller bara Progynon. Så det är svårt att hitta en bra balans... 0,6 skulle jag dock säga är ett bra värde att ligga på för att bli gravid, mycket bättre än 2,1, så jag skulle inte vara allt för orolig, men fortsätta att hålla koll så att det inte sjunker ännu mer.
  • pipperoni
    supertjejen skrev 2017-04-30 01:03:44 följande:

Tack för ert stöd, Mom2012, MissWe, och PeeWee. Det hjälper att någon hör en. Vi pratar och pratar och jag hoppas att vi kommer att ta oss igenom detta. Båda vägarna har stora konsekvenser. Det är bara att hoppas att det går bra. Tack igen.

Hoppas verkligen att ni tar er igenom det här och kommer fram till ett gemensamt beslut. Den här resan är verkligen inte lätt för något förhållande. Vi hade också en period när det bara var jag som ville, och min sambo tvekade. Det var en av de mest maktlösa och frustrerande perioderna i mitt liv... Men vi tog oss igenom den och nu är vi båda med på resan. Hoppas att det löser sig för er med. Kram.
  • pipperoni
    mom2012 skrev 2017-04-30 14:37:15 följande:
    Precis som piperoni skriver har även vi haft vår dipp där vi velat ge upp. Men vi tog oss också igenom det. Jag ville ha fler barn med eller utan honom så jag är så glad att jag slapp gå den vägen iom att äggdonation fungerade 1a försöket! Är i v36 nu!
    Wow, är du redan i vecka 36 mom2012! Vad tiden går... Din historia ger hopp. Vi väntar nu på att Dr D ska hitta en donator.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!