Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tackar alla Det är fantastisk även om det är lååååång väg till ett barn. Delmål 1 uppnått!
Jag gick på Serum tidigare och återförde flera riktig bra blastos (ÄD) från år 2013-2016. Jag fick ett plus år 2013 som slutade med utomkveds. Deras metod var att man ska fokusera på hysteroskopi, antibiotika, IL 100 ml mer sällan och 20 mg kortison. Sedan fick jag vid insättningen sätta in hcg-sprutor och Dexaton anti-inflammatoriska. När sista försöket förra året i augusti misslyckades, ville inte Serum hjälpa till utan rekommenderade dubbeldonation. Då vände vi till Dr D helt och hållet. Serum hade påbörjat med neupogen men doser var riktig låga - nästa obefintliga jämfört med Dr D. Jag har bara bra att säga om Serum men det funkade inte för oss.
Dr D teori är att även om jag inte har några immunologiska stora problem (endo + sköldkörtel), börjar problemen vid insättningen. Då behöver jag dubbla doser neupogen och mer ofta IL-dropp för att hålla embryo och fästa. Flera ggr har jag känt mig gravid men sypmtomen har slutat 2 dagar innan TD. Nu tar jag IL-dropp varje 3-4 dag, äter 20 mg kortison och ta en ampull neupogen. Det verkade vara svaret även om det är långt kvar när veckor 12 avklarat. Enda som min kropp reagerar på är att progesteron nivåer droppar ordentlig efter insättningen och lymfocyter öka lite lite gran.
Tidigare fattade jag inte nattsvettningar = immunattack. Nu vet jag bättre