Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Någon som har intralipider att avvara? :)
De kan ha utgånget datum, jag har kört med upp till halvåret utgångna utan att märka något negativt.
Har själv Prasteron över om nån vill ha.
Någon som har intralipider att avvara? :)
De kan ha utgånget datum, jag har kört med upp till halvåret utgångna utan att märka något negativt.
Har själv Prasteron över om nån vill ha.
Igår gjorde jag vul och fick se ett hjärta slå. Så himla skönt. Nu kanske man kan slappna av under semestern, åtminstone fram till kub-testet.
Verkar som mitt immunförsvar är väldigt lugnt denna graviditet. Behöver inget IL på länge nu ????vilket är skönt.
Tänkte också bara berätta att det fortfarande går att ta FBC (blodstatus + b-celler) på werlabs även där de inte har eget lab. Jag kunde både beställa och ta proverna och få resultaten utan några kommentarer. ??? Iallafall i linköping .
Idag har jag gjort KUB-test och allt såg bra ut. Gjorde ett ultraljud v 8 vilket också såg bra ut men har de senaste veckorna varit lite orolig för att fostret fortfarande ska leva. Har inte behövt ta dropp på nästan 2 månader då blodproven sett bra ut. Det har gjort att jag tvivlat en del och tänkt att immunförsvaret kanske tagit död på fostret ändå även om blodproverna inte visade på immunattack. Nu känns det så himla skönt att veta att allt är bra trots att jag inte tagit IL på så länge. Troligen behöver jag nog inte ta fler dropp nu så är det någon som behöver IL så har jag hämtat ut en massa påsar som troligen blir över om någon behöver.
Hej! En fråga till er som fixar il-doppet här hemma. Hur fick ni ta på il? Fick ni med er recept från Dr D eller har ni en bra läkare i Sverige? Jag har frågat både vårdcentraler, min IVF-klinik och alla säger blankt nej. Man ska väl inte behöva åka hela vägen tillbaka till Aten? EU-recept skriver någon, undrar varför jag inte fick med mig det när jag ändå var där nere för två veckor sen. Någon som har ngt råd? Jag har bett Dr D att maila mig ett recept. Något jag ska tänka på som inte får gå fel för att få köpa det? Dr D borde veta förmodar jag men receptet jag fick på plats var handskrivet och en stämpel :)
Hej
Nu var det länge sedan jag skrev här, men jag ruvar just nu på syskonförsök. Var i Riga förra måndagen för FET. Det jag undrar är om någon har tips på var man kan köpa droppslangar? JAg har snart slut (en kvar bara) på de jag skaffade när jag var i ATen (+fått av läkare jag känner). Köpte ett extra när jag var i Riga med de tog 15 euro per styck så tyckte det var lite dyrt. jag har för mig att jag läst här tidiagre om att en del beställt droppslangar på nätet. Så har ni några tips på hemsidor tar jag tacksamt emot det.
Hej alla!
Längesen sist. Skriver igen i för mig en väldigt kär tråd, det var denna tråd som hjälpte mig finna Dr D och via hans hjälp fick vi vår efterlängtade dotter. Innan dess gick det flera år utan att jag blev gravid och sen med pergotime blev jag det men då fick jag flera missfall.
Nu är vi lite i startgroparna till att försöka få ett syskon och jag har haft ett första telefonsamtal med Dr D. Funderar på att istället för att åka till Aten denna gång för blodprover att faktiskt ta dom härifrån och skicka till Chicago.
Finns det någon som har gjort det och att det har funkat fint? Något att tänka på?
Kram till alla som kämpar, det finns verkligen hopp!
Vi gjorde ett sista syskonförsök med våra sista två embryon i december. Det blev tyvärr minus så nu får vi försöka acceptera att det inte blir fler barn. Vi tänker inte börja om med ny donator. Vi är otroligt glada och tacksamma för de två pojkar som vi fått med hjälp av Dr D, även om vi gärna skulle ha velat få fler. Nu får vi dock acceptera faktum att det inte blir fler barn.
Jag har en del mediciner kvar om någon är intresserad. Finns bl a 5 intralipid, östrogenplåster, progynon, prednisolon, lutinus, trombyl, fragmin. Skicka PM isåfall.