• Missne

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Redan47 skrev 2015-09-07 02:04:36 följande:

Missne: jag trappade ner 2.5mg/vecka.

Ok, enligt Dr D så skulle jag trappa ner med 5 mg och sedan vänta 2 veckor och ta blodprov för att se hur kroppen reagerat. Nu har jag fått besked att jag ska trappa ner ytterligare 5 mg och ta ett IL och efter två veckor ta nytt FBC för att se kroppens reaktion. Någon annan som trappat ner och vill dela med sig av hur? Gäller både prednisolon och IL.
  • Missne
    mom2012 skrev 2015-10-01 18:45:30 följande:

Hej på er. Hur tar ni era intralipider. Tar ni dem med extra vätska och under 2 timmar??

Min vårdcentral kan inte ha mig där I 2 timmar så de gav 100 ml på 1 h utan extra vätska.

Är det ngn mer som tar bara intralipider utan extra vätska?

Jag tar utan NaCl numera då det går lika bra, på 1-2 timmar.
  • Missne

Jag skickade in mina blodprovsresultat i onsdags och har inte fått svar ännu. Men jag hade å andra sidan ganska bra värden på lymfocyter, så jag antar att han prioriterar vilka han svarar snabbt. Han har ju glesat ut mina IL nu till var 3:e/4:e vecka och säger att jag tar dem i förebyggande syfte.

• Missne
    aylak skrev 2015-10-02 20:32:00 följande:

Missne skrev 2015-10-02 20:13:49 följande:

Jag skickade in mina blodprovsresultat i onsdags och har inte fått svar ännu. Men jag hade å andra sidan ganska bra värden på lymfocyter, så jag antar att han prioriterar vilka han svarar snabbt. Han har ju glesat ut mina IL nu till var 3:e/4:e vecka och säger att jag tar dem i förebyggande syfte.

Skönt att höra att dina värden är så bra!!! Vilken vecka är du i? Endast i förebyggande syfte låter betryggande!

Ja det känns skönt att inte behöva ta dropp så ofta längre. Jag är i 26 nu (25+1).
  • Missne
    Redan47 skrev 2015-10-06 17:27:19 följande:
    Ja visst. Du styr ju själv vilka behandlingar du vill ha och var du köper dem. Om du bara köper transfer mm exkl medicin så är det ditt val. De får ju betalat för sina tjänster.

Missne kört ju med bägge klinkerna.
    Ja, jag gjorde ÄD Riga fast jag har immunsupport från Dr D. Jag berättade om medicinerna för riga och frågade även om jag kunde få droppet av dem vid ET men det gick bara med superlåg dos.
  • Missne
    Ja visst. Du styr ju själv vilka behandlingar du vill ha och var du köper dem. Om du bara köper transfer mm exkl medicin så är det ditt val. De får ju betalat för sina tjänster.

Ja, jag gjorde ÄD Riga fast jag har immunsupport från Dr D. Jag berättade om medicinerna för riga och frågade även om jag kunde få droppet av dem vid ET men det gick bara med superlåg dos.
  • Missne

• Missne

Nu var det länge sedan jag var här inne. 'Har haft fullt upp med försäljning av lägenhet, husköp och renovering samt jobb mm. Nu har jag iallafall jobbat min sista dag och försöker varva ner inför barnets ankomst. Har fått tid för igångsättning på morgonen den1 januari så nyårsaftonen blir nog lugn i år. Är lite skeptiskt till igångsättning då kroppen/bäbisen inte är redo att föda, men då riskerna för barnet ökar att barnet kan dö i magen så väger det så klart över. Det vill man ju inte riskera. Är det andra här som satt igång förlossningen 2 veckor innan bf p g a ökad risk vid äd? Har nu endast kvar 10 mg prednislolon och fragmin som medicinering. Känns skönt.

• Missne
    AnnC skrev 2015-12-23 12:00:15 följande:
    Åh så spännande! Och vad skönt att inte ha så mycket mediciner kvar :) hur har din nedtrappning på prednisolonen sett ut? Jag längtar ju till den dagen jag kan trappa ner men känns som den aldrig kommer ;)
    Lycka till med kommande förlossning och bebis!
    V.20 trappade jag ner från 20 till 15 mg och v22 trappade jag ner till 10 mg. 10mgska jag fortsätta med till 10 dagar efter födsel och därefter trappa ner långsamt. Vilken vecka är du i nu? Trombyl slutade jag med v 37 och sista IL-droppet tog jag v 23.
  • Missne
    Frk Röd skrev 2015-12-23 22:18:34 följande:
    Blev superorolig efter det Missne skrev om tidigare i tråden. Har aldrig hört eller läst nånstans tidigare att risken ökar för ett äggdonationsbarn att dö i magen efter vecka 38. Jag har planerat snitt vecka 39 (38+5).
    Min läkare säger att risken för att moderkakan ska sluta fungera i förtid ökar både om man är äldre och har gjort äggdonation, enligt henne finns det statistik på det. Eftersom jag är både äldre och har gjort äggdonation vill de sätta igång mig 2 v före bf. Har en väninna som också gjort äd i samma landsting men ej är över 40 och henne satte de också igång 2 v före bf.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!