• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Nu har jag lärt mig nåt nytt idag! Om ni ska skicka kylvaror inom Sverige så funkar varken DHL, Fedex, Schenker eller UPS nåt vidare (om man inte tillhandahåller dry ice själv, frozzy håller inte tillräckligt länge). Däremot funkar Bring Frigo alldeles utmärkt och kör t ex Malmö. Stockholm för 350 kr + moms. Det krävs dock ett företag som kan faktureras men annars funkar det utmärkt!

• Zinfandel
    TWH skrev 2013-07-12 13:25:17 följande:
    Jag har fått prednisolon utskrivet av Viktoriakliniken och Sös. Det finns en procent ökad risk för harmynt hos fostret har jag blivit informerad om.
    Enligt senaste svenska studien finns endast risk för något lägre födelsevikt, bra va SkrattandeSkrattande
    lillebob skrev 2013-07-12 12:42:00 följande:
    min nya husläkare skulle skriva ut Prednisolon till mig och blev mycket orolig när han läste i Fass( han är inte alls insatt, jag har berättat om mitt immunproblem och de försöker hjälpa mig).
    Är det någon som har några bra argument på varför jag behöver detta trots risker, kanske någon av er som fått det på ngn svensk klinik?
    Men God, vad är det för läkare som inte ens har kunskaper om Pred?! Se mitt svar ovan till TWH. Jag har fått det av min svenska klinik, riktigt såååå efter inte Sverige som tur är!  Glad

Det är ett par tjejer i Aten just nu och ett par till på väg, be dem köpa med sig annars Solig 
  • Zinfandel

Tänk så fint allt löser sig här Skrattande{#emotions_dlg.flower} Så kan sura läkare sitta och grubbla i sin kammare SkrattandeSolig

• Zinfandel

SL: jag tror det går bra vilket som, det viktigaste med Orgalutran är att den är ljuskänslig så att den inte ligger i direkt solljus, även i sin förpackning. Jag tror inte den är värstingdyr i Aten, om det skulle vara så.

• Zinfandel
    NY I GBG skrev 2013-07-16 15:25:50 följande:
    Hej alla! Jag följer den här tråden litegrann då det kan bli aktuellt för oss att åka till Grekland. Vi har gjort tre misslyckade IVF och en misslyckad ÄD. Inget plus. Det sista året har jag fått en massa problem med blödningar mm. Jag funderar därför på att åka till peny och göra en hysteroskopi där. Jag undrar om dt är någon i denna tråd som gjort det? Lyckades ni bli gravida efter det? Vad är ert i tryck av peny och den hysteroskopi de gör? När jag läser här i tråden känns det som de flesta av er går hos dr D pga immunproblematik. Jättetacksam för svar. Så svårt att veta vad man ska ta sig till. Kram
    Hej och välkommen hit till immunnördarna Skrattande Spontant - har du kollat progesteron, östrogen & prolaktin?
    Jag har själv inte gjort hystero där men om jag skulle göra det så skulle det tveklöst bli hos Peny, om jag skulle börja om immunspåret så hade det blivit hos henne eller Dr Braverman och skulle jag välja att göra IVF någon annanstans än där jag går så skulle det troligen bli hos henne, en fantastisk kvinna!
    cff skrev 2013-07-16 16:53:34 följande:

Nu, i samband med min senaste (misslyckade) IVF – den första då jag gjorde immunologi-behandling – så tog jag om Chicago-testerna 6 dagar efter ET.

Nästan alla mina prover hade blivit sämre (!), inte bättre. Blodprovet tog jag 18 dagar IL (100 ml). Jag hade också tagit 4x0,25 ml (0.3 mg/ml) Neupogen under stimuleringen plus plus 3 ytterligare sprutor efter ET (varannan dag). Jag åt 10 mg prednisolon under stimuleringen och 20 mg från ÄP. Jag tog också Klexane (20 mg under stimuleringen, 40 mg efter ÄP), men antar att det inte borde påverka blodproven nedan.

Jag är så förvirrad. Kan detta bero på en ”flare”, betyder det att jag borde ta Humira också (såsom Gorgy förskrivit, men som jag hittills avvaktat med)? Någon annan som varit med om detta?

Jag kommer att boka in ytterligare en konsultation med Dr G samt även fråga Penny när jag skall dit nu i veckan.

Mina testresulat från Chicago:

NK ASSAY(%KILLED) PANEL

test                                           mars                 juli               Ref intervall

50:1                                          12.1                  19.6                 (10-40)

25:1                                           5.9                  15.8                 (5.0-30)

12.5:1                                        1.9(L)                                      (3-20)

IVIG 12.5 mg/ml, 50:1               6.1

IVIG 12.5 mg/ml, 25:1               2.7

Intralipid 1.5 mg/ml, 50:1         10.9

Intralipid 1.5 mg/ml, 25:1          9.0

CD3%                                      69.2                 61.9                 (60-85)

CD19%                                    19.1(H)            20.1(H)              (2-12)

CD56%                                     9.1                  15.8(H)              (2-12)

CD19+ cells, CD5+                  13.2(H)             9.4                   (5-10)

TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+)        31.7(H)          49.6(H)           13.2-30.6

IFN-g:IL-10 (CD3+CD4+)           9.4                31.4(H)         5.8-20.5

Nu har jag gått och grubblat över detta en liten stund Flört Uppenbarligen så hade du en immunreaktion Skrikandes. Jag minns tyvärr inte bakgrunden Skäms - vilka immunologiska/autoimmuna åkommor har du? Du svarar inte toppenbra på IL så det hade jag nog funderat på att utesluta i fortsättningen. Tar du möjligtvis Dhea? Du har ju dessvärre ett högt TNF & IFN som jag skulle tolka som en bitter bov i det hela. Om jag var i dina skor så skulle jag nog välja att behandla det först. Har du undersökts för endo? Kollat MTHFR? 

• Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-07-16 19:41:25 följande:
    Ang Cff; Rätta mig om jag har fel, men bara stimuleringen i sig i samband med IVF kan väl påverka värdena och likaså om det var en graviditet på "G", även om det tyvärr inte lyckades denna gång.
    Javisst, det är ju därför det blir en immunattack!
  • Zinfandel
    Påskliljan skrev 2013-07-17 07:42:28 följande:
    Kan tillägga att läkaren jag gör IVF hos, inte tycker att jag behöver DHEA eftersom han tyckte jag hade bra äggreserv. Men om jag förstod Dr D rätt så skulle DHEA hjälpa mot dålig ägglvalitet.
    Ja men det beror på vad du har immunologiska problem!
    cff skrev 2013-07-17 00:19:24 följande:

Intressant. Var testade du dem (jag testade mina på Infectolab i Tyskland)? Testar man dem också i samband med immunologi-utredningar?
    CD57 är nog standard både på RFU och ReproSource. 

De flesta av oss har nog testat immunologi utanför behandling som utgångspunkt som sen följs upp med FBC, ja det spelar stor roll! Dr B testar NK även under behandling och särskilt vid grav. {#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel

Just ja, CD 56 är det Dr D brukar ta men andra tar ofta CD 57 eftersom den säger mycket om infertilitet, missfall, infektioner osv.

• Zinfandel

Ubiquinol är den rena varianten och därmed betydligt dyrare. Den anses vara ungefär 8 ggr mer effektfull. Ubiquinon är "oxidized form"

Däremot så finns det teorier om att det ena kan omvandlas till det andra och att vi tom behöver båda. En del säger att kvinnor runt 40 endast kan ta upp Ubiquinol. De flesta studier som gjorts i våra sammanhang med förbluffande resultat är med Ubiquinol. 

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!