• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snart lycklig skrev 2013-06-28 16:57:29 följande:
    Tack Zin! Du behöver inte svara alls om du inte vill, men jag undrar naturligtvis hur det går för dig.
    Tack bra men inget nytt att rapportera än! 
  • Zinfandel

5 flaskor 1 ml Neupogen kostar 3917,50 kr.

Vet inte om "NY-läkarna" i pluralis är korrekt men åtminstone Dr Braverman Glad 

• Zinfandel
    CurlyRed skrev 2013-07-01 14:44:21 följande:
    ET i Aten gick bra och blastisar inneboende . Bara hålla tummarna 2v nu...
    Oavsett vad så är det den mest imponerande behandling jag hört talas om på länge, stort grattis!! I fortsättningen kommer jag enbart att rekommendera Peny i Europa Glad Återkom gärna med info till alla andra när ni har landat hemma igen Hjärta
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-07-03 17:22:24 följande:
    Vad tror ni tjejer om progesteronbrist? Penny vet inte mina värden, men hon var ändå inne på att prova det spåret vid nästa graviditet. En sån simpel sak kan alltså orsaka MF. Har ju tagit progesteronvaggisar 2 ggr/dag för säkerhetsskull vid tidigare graviditeter. Men det kan alltså vara för lite? Har ju spottings som ju kan vara ett tecken på progbrist.
    Ja, det är en mycket bra idé! Det är hyfsat vanligt hos både IVFare och dem med många MF och det kan vara bra att tillsätta mer under en längre period. Gestonesprutor kan vara bra för dig!
  • Zinfandel

Jo, det finns progsputor även i Sverige men tillhandahålls bara av vissa kliniker och finns inte på Fass.

• Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-07-04 20:15:31 följande:
    Tack för era svar om progesteron! Men Zin, menar du att man ska ta progesteron regelbundet inför graviditet under en längre period? Jag trodde att bara man behövde fylla på det under graviditeten för att det inte kunde lagras.
    Och hur tar man isåfall vaggisarna så att man inte stör menscykeln? 
    Det finns ju olika sätt att behandla lågt prog, med kräm, vagitorier, tabletter och injektioner. Därför finns det lite olika behandlingsmetoder, under lutealfasen, under en längre period, enstaka cykler osv.
  • Zinfandel

Uppdatering idag på Fass ang neupogen

013-07-04 Avsnitt: Varningar och försiktighet Viktig Vaskulära störningar, inklusive veno-ocklusiv sjukdom och påverkad vätskedistribution, har rapporterats i enstaka fall   

• Zinfandel
    singhatjejen skrev 2013-07-07 21:26:11 följande:
    Curly: Fragminet från sprutstart var ju intressant - jag har ju koagulationsproblem! Pregnylet funderar jag fortfarande över dock - varför de extra efter ET?

Stumpan: Håller tummarna för dig med :)
    Extra hcg för att hjälpa kroppen på traven Glad
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-07-07 14:21:14 följande:
    Imponerande Curly!!!!!
    Tycker mig anan ett svagt streck på mina gravtest nu, frågan är om jag ska börja omg med progesteronvaggisar för säkerhetsskull, eller vänta med det tills progesteronvärdet är kollat. Blir väl i början av veckan hoppas jag. För visst borde det värdet bli missvisande om man tagit vaggisar? 
    Håller tummarna!! Jag hade börjat med proggisar Glad
  • Zinfandel

Södertjej: vi har skrivit massor med gånger om hur det går till med utländska recept & mediciner, sök i t råden eller kolla på hemsidan! Glad Vi har alla roddat samma grej, ge inte upp, allt löser sig! Lycka till {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!