Snart lycklig skrev 2013-05-03 22:40:13 följande:
Oh Zin, vad duktig och insatt du är! Du är fantastisk!
che71 skrev 2013-05-04 09:43:03 följande:
Men hur länge tog du Prednisolon ?
Är det vanligt att man inte tar det hela graviditeten?
Lämnar du FBC prover med jämna mellanrum?
Prickig har svarat dig på det tidigare, hon går hos Dr B i NY och betalar för nya TNF som är billigare på deras labb och tar inte FBC.
april12 skrev 2013-05-04 11:21:09 följande:
Hej Någon som varit med om biverkning/ överdosering av levaxin? För ca 2 veckor sedan,
Vanligt, dra ner på dosen omgående!
che71 skrev 2013-05-04 07:57:31 följande:
Vilka hormonprover tycker du att jag ska be om?
Jag tog alla de "vanliga" för snart 2 år sen när jag skulle få Pergotime o då var det normalt.
Menar du endometrios? Borde inte de ha sett det på alla tusentals VUL genom de här åren?
Jag ha i vanliga fall ganska sparsam mens, inte särskilt ont nu för tiden, hade mycket mer ont i 20-25 års åldern innan jag började med p-piller.
Att jag har något immunologiskt som spökar i kroppen, kan det vara mitt diskbråck, min ryggvärk, min mage o mina handeksem (som blossat upp nu igen efter missfall, efter att ha slutat med prezolon)?
Påverkar det resultaten? dvs skulle de varit ännu sämre egentligen?
Eller kanske det går på ett ut att graviditeten triggar immunförsvaret men IL/prezolon dämpar det?
Allt kan påverka proverna, inget är exakt såvida man inte tar prover direkt ur biopsi.
Endo diagnosticeras enbart 100% genom laporaskopi. På mig upptäcktes det först då och gissa hur många vul jag har gjort...
2 år sen är jääääättelängesen i dessa sammanhang. Du ska ta sköldkörtel, prolaktin, D-vit osv.
JA, både diskbråck, eksem och magproblem (IBS? Kan också vara endo, även ryggen kan faktiskt vara endo) är klassiska immunologiska symtom och särskilt eksemet är säkert anledningen till TNFet.