• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snart lycklig skrev 2013-06-08 08:31:59 följande:
    [quote=70141091][quote-nick]Zinfandel skrev 2013-06-07 23:24:47 följande:[/quote-nick] Q10 Ibiquinol, D3 & Omega 3! Tack Zin, vilka doser av de tre tar du? Jag vet inte hur dina planer är med behandl osv, men jag hoppas allt går bra f dig!
    Q10 700 mg
    Omega 3: 4000 mg
    D3: 5000 ie

och Levaxin, folsyra & B12 Tungan uteSolig

För er som tar Humira så kan jag tyvärr meddela att jag nu tappar mängder med hår Skrikandes, vilket är an vanlig biverkning när man pressar immunförsvaret. Många sätter det inte i samband med det när det kommer så långt efter men det kan alltså komma 3-4 månader efter att Humiran gått ur kroppen, alltså 9 månader efter sprutan. 
  • Zinfandel
    singhatjejen skrev 2013-06-08 11:26:22 följande:
    Zin: 700 mg q10?? Det var ingen dålig mängd... Var får du tag på såna tabletter? De på Apoteket innehåller ju bara en bråkdel...?
    Tråkigt att du tappar hår. Tappar också rätt mycket men det har jag gjort i perioder i livet så jag har inte reagerat nämnvärt nu men det kanske också beror på humiran då? Usch känner nästan att jag ångrar de sprutorna :( vet inte om det gjorde så stor skillnad - mitt tnf kanske bara var tillfälligt högt efter operationen som dr D var lite inne på. Blä.

Angla: lycka till hoppas du får ut ett guldägg!
    En av mina bästa FL-vänner köpte ett gäng i USA, dessa fast 200 mg
    www.vitaminshoppe.com/store/en/browse/sku_detail.jsp

och jag har själv beställt
    www.swansonvitamins.com/swanson-ultra-maximum-strength-pure-natural-ubiquinol-200-mg-30-sgels
    www.bodykind.com/search/Q10/product/1424-Bio_Quinone-Q10-Super-30mg-30-Capsules.aspx

Här finns en bra lista!

www.nextag.com/ubiquinol-200-mg/stores-html

• Zinfandel
    TWH skrev 2013-06-07 15:13:54 följande:
    kromosomavvikelser brukar ju oftast inte ge hjärtslag. 
    Va..? Down Syndrom då...?
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-06-09 20:23:52 följande:

Någon som tar resveratrol? Har blivit rekommenderad att ta det dagligen av Penny. Hon säger att det är billigast att köpa det på nätet, men vilket märke ska man välja? Någon som har erfarenhet av dem?
    Penny sa också att Humira inte funkar så bra mot hägt TNF-a värde, värdet kan tillfälligt gå ner, men sedan får man oftast en flare också är det höga värdet tillbaka igen. 

Mitt håller sig perfekt 7 månader senare Skrattande
  • Zinfandel
    april12 skrev 2013-06-09 22:49:53 följande:
    Stumpan81 och Zinfandel- känns så tråkigt att höra att Penny anser humira/enbrel inte sänker TNF-a värdet.
    Jag som trodde det skulle vara sistahandsalternativet som löste alla problem till slut, efter IL försöken (om man nu inte gör IVF och har upprepade missfall som problematik..) 
    Ja det är ju TNF-hämmare så det är det enda som bevisligen sänker TNF Glad Däremot gillar många inte biverkningarna och då kanske osäkerheten tar över. Förmodligen så sänker även Neupogen TNF.
    April: det finns tyvärr inget som garanterat löser alla problem....... Oskyldig Jag tror det snarare är så Peny har uttryckt sig.
  • Zinfandel

Beklagar Singha Gråter

Bambi: Grattis!! Skrattande Ja, Fragmin/Clexane är väldigt vanligt i vår värld, även utan upprepade MF, det är ju inte enbart därför man tar det. Immunläkarna brukar inte börja trappa ner Pred förrän tidigast v 12, en del tar det hela vägen om det finns risk för bortstötning. 

• Zinfandel

Nej då, det är inte omöjligt. Mitt tips är att slopa fertilitetsvärlden och gyn som oftast bara är inkompetenta. Underskatta inte din vårdcentral & husläkare! Det är säkert någon här som har förslag till dig Glad

• Zinfandel

Robsab: ju mer du kan innan, desto bättre frågor kan du ställa och desto mer förstår du av hela grejen och de svar han ger. Läs, läs, läs!!

Lillebob: vad jag vet så ordinerar inte Leif M nåt mer än Innohep, på sin höjd.

Det är bra att återföra i en cykel där du inte stimulerad med follikelstimulerande hormon, såsom Menopur, Gonal etc. Det kommer jag också att göra. Däremot kan det vara bra med stumlering av slemhinnan, vilket jag uppfattat att jag också kommer att göra. Dock brukar min slemhinna vara mkt bra. Särskilt på slutet har den sett fin ut.
     Håller med! Stimulera slemhinnan och med stödmediciner. Bra resultat Angla {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!