• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

stumpan81 skrev 2013-04-26 05:16:35 följande:
    Kan en hysto vara lösningen för alla MF? Jag menar; kan alla MF bero på att livmodern är sargad efter infektioner och många MF?
    Peny menar att livmodern är det primära, om den inte är i form så spelar inte immunologi, endokrinologi osv någon större roll. När livmodern är i fint skick så kan man börja bearbeta resten. Inboxa mig om du vill namnet på någon gjort hystero. Läs gärna också i det engelska forumet, där är det betydligt vanligare.
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-04-26 07:56:58 följande:
    Har googlat runt o det verkar som att Li+ Heparin är Lithium+Heparin
    så då funkar nog inte de rören eller hur?
    Skit också!
    Det var väl för bra för att vara sant...att inget kan funka.
    Hittade en tysk sida där man kunde beställa provrör men bara över 1000 stObestämd
    Så då måste jag på något sätt få tag på de andra gröna rören.
    Ingen som vet var man kan beställa eller köpa sådana?
    För bara jag har de så kan jag via kollegor ta proverna, men rören måste jag få tag på först.
    Tror att du gör en höna av en fjäder. Jag har använt exakt de rören och jag vet ingen annan som haft problem med det. Maila frågan till Lorraine direkt så är det ur världen sen.
  • Zinfandel
    Angla skrev 2013-04-28 08:48:50 följande:
    Kul! Här kämpar jag på med strikt kost - och barnen berättar för alla att man kan inte äta ditt eller datt för hon vill ha en bebis i magen - visst mamma? Bara att vara helt öppen inför hela världen mao
    Åh vad söta!!

Che: 8 rör kostar ca 1000 kr, vad dubbelt så många kostar vet jag inte. De är säkert en liten skillnad men antagligen inte särskilt stor. Bra att veta dock. 
  • Zinfandel
    april12 skrev 2013-04-28 11:07:48 följande:
    Jag ska på semester en vecka nu, e det någon som lite snabbt kan säga mig om det är okej att sola när man äter kortison 5 mg per dag?
    Inga problem SoligCool Njuuut!!!
  • Zinfandel
    TWH skrev 2013-04-30 12:36:30 följande:
    Poussin, Hjärte - vi ska träffa Fresenius på tisdag, om ni vill skriva ned era historier så är det toppen, inboxa mig så kan jag skicka mailadress.
    Poussin kikar kanske inte in innan dess men hennes historia finns på hemsidan.....
  • Zinfandel

Che: Blodet levereras alltid vid kl 10 lokal tid, oavsett och mitt blod har nog aldrig levererats på 48h så en timme fram och tillbaks är oväsentligt.. Att det är helgdag imorrn var tydligen inte heller av betydelse (?) men å andra sidan bör det ha lyft från Paris ikväll och då spelar det ju ingen roll.

FineS skrev 2013-04-30 20:14:09 följande:
    Finns det någon av er som har ansökt om ersättning för vårdkostnader utomlands? Försöker läsa lite på försäkringskassan hemsida, men fattar att det kan bli en tolkningsfråga. På hemsidan står det: 

"För att få ersättning ska du vara folkbokförd i Sverige. Behandlingen du ska göra måste vara en behandling som du skulle kunna få i Sverige eller vara vetenskapligt bevisad och beprövad i andra länder."

Min fråga är då: Är behandlingen vi får i Grekland vetenskaplig bevisad och beprövad? Visst finns det studier, men räcker det? 

Tyvärr, det faller på just det och att det inte är en behandling man kan få i Sverige.

• Zinfandel
    Angla skrev 2013-05-01 11:49:56 följande:
    Överlevde idag också ...
    Härligt! Nej, jag hade inte sänkt dosen, om du inte lider av det!
    Blingbling skrev 2013-05-01 11:56:38 följande:
    Undrar lite över om man blir "botad" för framtiden ifall man blir gravid och får en bebis med hjälp av immunbehandling? Alltså lugnar det här aggressiva immunförsvaret ner sig permanent, eller måste man på en ny immunbehandling om man vill bli gravid igen? Någon som vet?
    Så blir det för en del men tyvärr inte generellt, det beror lite på vad man lider av från början.

• Zinfandel
    Prickigchokladmal skrev 2013-05-01 18:34:01 följande:

Vad intressant. Zin, vet du i vilka fall det skulle kunna blI bättre?
    Jag skulle kunna tänka mig de med minst problem, som inte har autoimmuna sjukdomar och inga synliga eller kännbara immunologiska åkommor.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!