• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

TWH skrev 2013-06-11 19:25:57 följande:
    Nej precis Zin, som jag skrev så kör han allt utom il - agree😊
    Aha, med "allt" menar du alltså lågmolekulär heparin, kortison och acetylsalicylsyra förutom fertbehandl. Det är inte "allt" för mig så då fattar jag! Glad
  • Zinfandel

Inte jag heller, jag syftade på immunosupprimerande behandlingar, det är det enda jag kan Flört

• Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-06-12 19:05:40 följande:
    Har någon av er fått progesteroninjektioner? Hur ofta måste man ta dem? Vad heter de?
    Jag har fått det. De finns inte i ordinarie sortiment utan något som vissa kliniker själva tar hem, tror inte ens de finns på FASS. I USA är det däremot ganska vanligt. Jag tog dem samtidigt med proggisarna.
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-06-13 17:16:54 följande:
    Så progesteroninjektioner finns inte att få tag på i sverige, eller? Eller menar ni att apoteket måste beställa hem dem för att de inte har dem på lager?
    Vad jag vet så kan bara vissa kliniker ta hem dem. Om jag fattade det rätt så är klinikerna fria att beställa hem lite vad de önskar. Det visste jag inte tidigare, jag trodde att allt skulle gå via apoteket på nåt vis och inte att kliniker kunde lagerhålla sin egen lilla arsenal. Men kolla det igen!
    Snart lycklig skrev 2013-06-13 13:04:46 följande:
    Zin, nu har jag beställt Q10 från swansonsvitamin.com efter rekommendation från dig. Det verkade billigast och bäst.  Om de skulle fastna i tullen, hur gör man då. Det borde ju inte vara några problem, då det rör sig om vanligt tillskott. Men hur gör man om man måste bevisa något? Vet du det Zin, eller någon annan som vet? Jag vill vara förberedd.
    Det är nog inte så mycket att göra i så fall. Om det händer så ber du att det returneras, kontakta säljaren så får du ofta 75% av beloppet - frakt tillbaks när de har fått det i retur.

• Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-06-14 21:55:20 följande:
    Vad säger ni om detta: Min DQ-a genotype: 0301, 0401. Mannens DQ-a genotype: 0102, 0301.
    Dr Gorgy som var min läkare när proverna togs sa aldrig att det var något problem. Nu säger Penny att vi har en "partial match" eller vad hon nu skrev...Och att jag bör ha LIT innan jag blir gravid eller när jag är det. Vad tusan???Varför sa Gorgy inget?! Och behövs det verkligen? Jag blir ju gravid och man ser att hjärtat slår på fostret. Och vi fick ju ett barn för 4,5 år sedan. Vad tror ni? Nu är jag helt förvirrad! 
    Jag tror att alla dessa läkare har sin "grej". Peny är lite hooked på LIT, Dr G på Ivig, Dr D på IL och Dr B på Neupogen.... Som i den vanliga världen så kommer inte alla läkare att ordinera samma, olika uppfattningar, olika gränsdragningar, olika behandlingsmetoder.
  • Zinfandel

Ni kan få LIT hos Peny också. Dr D har lite övertro på IL, det funkar inte mot allt och (uppenbarligen) inte för alla. LIT är ingen dum idé alls! CFC gör IRAP som är en variant av LIT. 

• Zinfandel
    Prickigchokladmal skrev 2013-06-15 02:04:17 följande:

Zin, har du fått trappa upp? Blev inte tillsagd att trappa upp utan det var pang på 25 mg. Har inte trappat upp vid allergier heller utan gått ut hårt. Vet inte exakt hur läkarna har formulerat det men min bild har varit att man ska chockstarta för störst effekt.
    Det beror ju på slutdos, hur man svarar på det, anledningen till det och tidigare intag {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!