• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Lycka till idag Lully & TWH!!

• Zinfandel
    april12 skrev 2013-05-07 19:31:37 följande:

Jaha, nu förstår jag :). Men visst är det TNF-a värdet som man tar i Sverige inte samma sak som det som skickas till USA för analys?
    Precis, det är inte samma test.
  • Zinfandel
    april12 skrev 2013-05-07 19:21:17 följande:
    Vet någon vad det är för skillnad mellan enbrel och humira?
    Inte samma verksamma substans. Enbrel användes mer förut, Humira är vanligare idag.
  • Zinfandel

Singha: tror det går lika bra på dag 3 men du kan ju bli en dag sen med sprutstart då. Vad säger din klinik?

Mitt TNF gick från 50 nånting till 17 nånting efter 4 Humira (flare efter 2). Nu har det snart gått mer än 6 mån sen sista Humira så nu ska jag snart testa om det. 

• Zinfandel
    april12 skrev 2013-05-07 22:37:41 följande:

Men i vårt sammanhang med immunproblem, tror du det har ngn betydelse vilken av dem man tar..
    Träffade nämligen en hudläkare idag, (skulle få nytt recept för psoriasis utslag i hårbotten) och råkade berätta om behandlingen via Grekland. Plötsligt utbrister han " Att han definitivt tror att det finns ett samband mellan högt TNF-a värde och upprepade missfall, han frågar mig om jag inte istället borde få behandling med TNF-a hämmare och rekommenderade då enbrel.. Då han sa att enbrel var det man använde mest, enligt honom.. ( men det är ju såklart för andra indikatoner)

Jag blev ganska chockad, för det är första gången en läkare säger ngt positivt i sverige och tror på det man nämner. Han sa att han skulle ta upp mitt fall bland sina kollegor för en diskussion och sedan återkomma till mig..Ska bli intressant om han hör av sig. :)

Tänkte då bara det vore bra att veta om du vet ngt om det har ngn betydelse skillnad mellan dem.  
    Javisst, många använder Enbrel så kör på det!!! Ja,  för psoriasis är det särskilt vanligt och har du chansen att få det så ta det!!! Solig Remicade är ett annat vanligt preparat som också är en TNF-hämmare. Bara att tacka ja!!
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-05-10 13:54:49 följande:
    Ni som varit i aten, vet ni om man kan köpa sömntabletter receptfritt där? Har periodvis svårt att somna, och ska till aten i juni så jag tänkte att det är lättare att köpa där än att gå till läkare här hemma. Har haft det förut, men har snart slut.
    Inboxa mig om du vill ha melatonin istället.....
  • Zinfandel
    södertjej skrev 2013-05-11 12:16:39 följande:
    Jag har fått mail från Mina att jag kan göra hysteroskopi nästa vecka när jag är där. Men det kostar 900! Känns som så mycket pengar just nu, men kan ju vara värt det om det hjälper till att bli gravid.... Usch, jag velar fram och tillbaka, måste snart svara om jag vill göra det eller inte.Obestämd

Lully Hill, hur har det gått i Aten?
    Det var billigt!! Kolla vad som ingår, om det är samma som Peny gör annars kanske det är värt att lägga till de tusenlapparna.
  • Zinfandel

TWH: uff, vilken pärs! Skönt att allt gått bra och händer det igen så vet du. Vila nu och njut av sommarsol Solig

• Zinfandel

Che: skicka mensblod till Peny, fundera inte ens över att få det gjort här... Står på hemsidan hur man gör, det är väldigt enkelt.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!