Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Vi lever onekligen on the edge
Vi lever onekligen on the edge
Tänk på att skrapning kan ge ärrbildning så hellre tabletter i första hand.
Ojoj vad här har diskuterats! Nejdå, alla läkare säger inte att det är farligt, inte min. Han skriver ut det och jag får det utan problem men hans specialområde är iofs immunologi så han kan ämnet. Att andra säger nej är inte så konstigt, i Sverige måste man vrida på allt på längden & tvären i alla sammanhang innan man sätter in läkemedlet och tur är väl det oftast! Däremot så blir det då olyckligt i t ex vårt sammanhang och det är därför de säger nej för de vet inte konsekvenserna och då blir det en ansvarsfråga. Att de då drar till med att det är farligt istället för att de inte får är såklart för att det argumenterar man inte emot, eller hur...? Enklaste utvägen, end of discussion liksom. Kolla innehållsförteckningen så ser ni att det är grejor de flesta av er stoppar i er dagligen och det används idag över hela världen. Och inte hade man gett det till prematura om det var farligt. Däremot är det just av denna anledning mycket märkligt att Cytotec är så vedertaget i MF-sammanhang när det inte är en MF-medicin. Ja, återhämtning kan vara längre efter Cytotec men tyvärr får många svårt att bli gravida efter skrapning (inte du då twh).
Det enda kosttillskott som faktiskt bevisats öka äggkvalitén är just melatonin men å andra sidan bör det ej tas av oss med immunologiska besvär. Men det är klart, återigen, har man provat allt och är på sluttampen så varför inte?! Jag tror som SL att äggkvalitén överväger immunförsvaret och därför är det bra.
Jag kommer inte att ta IL mer men det beror helt enkelt på att jag inte svarar på det. Nej, mer mediciner behöver inte vara bättre, det gäller att finna rätt medicinering. Jag har istället flyttat mina gränser och är beredd att prova det mesta, haha Vetskapen om att jag ändå gjorde allt väger tyngst!
Södertjej: jag fyllde i så mycket jag bara kunde, jag tänkte att ju mer info han har desto lättare att ge mig en bra behandling!
Bra att du ringde dit!! Men det här stämmer nog inte helt heller tyvärr eftersom lagen om eftervård börjar gälla i oktober, var det inte så?! Om det är som denna jurist säger så är det till vår fördel Nä, såklart är inte en svensk läkare skyldig att ge en behandling som inte är vedertagen här, om jag får en kur långt-bort-i-stan så kan jag såklart inte kräva att få den här också, i så fall hade det varit enkelt med IL! Men då måste vi först bena ut vad "vedertagen" innebär..? Flera av oss får IL, Humira, Neupogen mm samt att det utförs en hel del andra behandlingar som kanske inte heller är "vedertagna". Det är alltså vedertagna mediciner men inte inom fertilitet men vedertagna inom immunologi så vad är då vad Jag får mina mediciner av immunologiska orsaker Cytotec räknas mad andra ord som vedertagen bara för att alla använder det för MF? Du ser, ganska flummigt Jag tror att det bästa är att invänta Lully & TWHs möte med tillverkaren för att då få IL vedertagen
Jag har förresten IL över (100 ml-påsar) om nån behöver, inboxa.......