• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angel00 skrev 2013-04-24 08:36:08 följande:
    Har du en referens till vad som eg. står i lagen? Med hjälp av det kan vi bena ut vad som menas med "lagen om eftervård", eftersom vi båda har lite olika tolkningar av den?
    Nu tror jag inte det finns en "lag" nu men kommer att finnas någon form av regelverk & EU-direktiv i oktober. Sök tillbaks här i tråden, vi diskuterade det kring årsskiftet eller början av året och duktiga tjejer här letade upp fakta. Var det TWH eller Snart Lycklig..?! Vi kunde åtminstone konstatera att det förenklar IL-argumenterandet Glad

Che: beklagar Gråter men skönt att kroppen fixade det själv, det är bra!  
  • Zinfandel
    mumwannaB skrev 2013-04-25 14:28:14 följande:

Just nu vill jag bara lägga mig under en filt o gråta. Trodde att jag skulle känna mig hoppfull efter att ha pratat med Dr D idag. Han tror def att vi kommer lyckas men jag känner det som att jag har ett berg att bestiga med alla prover som jag kommer behöva ta.

Alla prover var bra utom TNF och CD56 som var för höga. TNF låg på 49,1 och jag kommer bli tvungen att ta om TNF-provet innan vi kan göra FET. CD19+,CD5+ var för låga. Är det möjligt att få ner ett sådant TNF-värde med IL? Det är min mardröm om jag ska behöva börja kämpa för tex Humira. Överhuvudtaget bara att betala för det. Då vet jag inte om jag orkar mer.

Sorry, för deppinlägg...

Skit också Skrikandes Jag lyckades inte få ner mitt lika höga värde med IL men eftersom Dr D sagt det både till dig, mig och fler här inne så måste det funka ibland. Flera IL + Hög dos Pred kan funka. Ta bort gluten, drick tomatjuice, höj Omega 3 och motionera, värt att prova!
  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-04-25 15:34:14 följande:
    Jag frågar er som haft höga värden på  av TNF och fått besked om att ni måste ta ner dem. Vilken nivå bör man ligga på för att slippa ta Humira? Vid vilket värde anser man att det är bra?
    Bra bit under 30,9.....
  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-04-25 15:56:35 följande:

Mina värden var ju för ett år sedan:
    NK Assay  (% Killed) Panel

Name      Result    Limits inom parentes
    50:1          16.9       (10-40)
    25:1          12.2       (5-30)
    12.5:1         7.5       (3-20)

IgG conc 12.5 50:1**     11.2
    IgG conc 12.5 25:1**       9.9
    IgG conc  6.25 50:1**    13.9
    IgG conc  6.25 25:1**      7.4

Notes: ** >10% reduction in killing at each effector/target ratio.

% CD3       82.7   (60-85)
    % CD19       6.3   (2-12)
    % CD56     10.1   (2-12)
    % of CD19+ cells,CD5+     *3.2   (5-10)

TH1:TH2 intracellular cytokine ratios

Name                                     Result     Limits inom parentes
    TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+)   26.1       (13.2-30.6)
    IFN-g:IL-10  (CD3+CD4+)   17.7       (   5.8-20.5)

Kan det räcka med en massa IL för att få ner dessa, eller kan det "göra underverk" att ta Humira?

Visserligen behöver jag nog kolla om några värden, de kan ju ha ändrats.
    Nej du behöver inte humira ;)
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-04-25 15:53:34 följande:

Zin eller Saga33 eller någon annan som vet??

Jag har fått tag på provrör till USA testerna, men är det rätt sort?

De är ljusgröna på toppen rymmer 3 ml står det o nr BD  REF 368497?

Om det är rätt sort så kan jag få hjälp att ta de 8 rören på måndag em...hoppas det är rätt!!!
    Ska kolla Fedex imorgon för rätt förpackning. Nu måste det ju bli rätt o komma fram i tid!!

Tack alla för alla kramar o stöd!!!Hjärta
    Jag mår mycket bättre nu o passar på att äta sushi o ostar o dricka vin.Glad
    Men snart så hoppas jag behöva avstå från det igen.Flört
    Men 1 månads vila blir det denna gång i alla fall.

Kram speciellt till dig Mum!! Vet att det känns motigt o tungt ibland, ingenting är lätt i det här.

Ja, det är rätt!
  • Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-04-25 15:54:07 följande:
    Hej alla kloka tjejer!
    Är det någon som vet vad ett bra TSH värde ska ligga på i fertilitetssammanhang?

Mitt värde låg tidigare på 0.8
    Idag ligger det på 1.6... Är det för högt?
    1,0 Skrattande Kan helt klart variera 0,8-1,6 i cykeln men kolla det under behandling eftersom det ofta stiger med hormonintag. Därför är det bättre att börja lite lågt men inte för lågt!
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-04-25 16:12:14 följande:

Tack var osäker men det var det enda de hade!!

Det står LH PST ll också?

Mina skrev att det skulle vara ca 40-50 ml blod (i mailet om de misslyckade proverna)
    men med dessa 8 rör blir det ju "bara" 24 ml blod- räcker det?

När man läser på labmedicins hemsida verkar det finnas mörkgröna rör också som är lite större,
    de jag har fått tag i är ljust mintgröna med en slags gel i botten.
    Vet inte vad den koden betyder. Gelén är till för att centrifugera men de FÅR INTE centrifugeras!! Du måste vara noggrann med att säga det till den som drar blodet annars centrifugerar de!! 8 rör är till TNF, de kanske behöver mer eftersom de ska testa NK också.
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-04-25 17:29:06 följande:
    PST- rör (Li-heparinrör, mintgrön propp)

Rörvolym Blodvolym Tillsats           5 mL 3 mL Li-Heparin och gel  

så här ser rören ut, alltså väldigt ljusgröna

OK men verkar det rimligt att ta 15 rör blod i så fall? för de rymmer ju bara 3 ml styck

för att ta 40-50 ml blod, det är ju rätt mycket (o jag som blöder o har blött så mycket sista dagarna också?!)

Är det verkligen rätt rör?

För som sagt det finns ett lite större som rymmer 7 ml o som har tydlig grön färg på korken, men det är alltså inte den sorten jag har?!

Mina skrev "You must send 40-50 ml of blood in LH 170IU (bottles with green cap) ".

Men det numret finns inte med på rören?!

JA, det är rätt, det är inte samma som i USA och det är inte samma nummer för det är inte nåt worldwide Flört!! Ta de större om det känns bättre, den gröna nyansen på korken har ingen betydelse såvida de inte innehåller nåt särskilt Flört 
  • Zinfandel
    TWH skrev 2013-04-25 21:06:00 följande:
    Nej, tnf som tas hos dr D tas inte i Sverige enl vad jag har förstått, eller hur Zin? Jag har inte haft några avvikande värden på svenska utredningar förutom tsh värdet. Jag hade för höga cd56 på usa proverna (21,5 procent) tnf låg på 20 så det var ok.
    Ja, de är precis raka motsatsen Förvånad
    che71 skrev 2013-04-25 21:18:40 följande:
    Nej de större är inget alternativ för de har jag inte o de fanns inte på den avdelning de här kom ifrån.
    Hoppas det är rätt!!
    Det står "Li+Heparin" i labmedicins lista om tillsats i dessa rör...men vet ej vad Li är för något??
    Men tror du att de 10 rören räcker..alltså sammanlagt 30 ml blod fast Mina skrev 40-50 ml?
    Du måste ju givetvis ta så mycket som de önskar!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!