• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ja, flera gånger. Tror inte ens att Apoteket egentligen får ge ut något annat än vad som är ordinerat och säger läkaren 4 påsar så är det så, det får de rätta sig efter. Det står t ex inte på Fass att det bara är 10-pack som gäller, bara per påse. Inte vet jag vad de gör med resterande 6, säljer till nån annan kanske! 

• Zinfandel
    Blingbling skrev 2013-04-13 18:41:52 följande:
    Hur mycket betalar ni för en il-påse på Apoteket...ja eller för tio st om man måste köpa en hel förpackning?
    100 milliliter påse 107:50 Ja   -  250 milliliter påse 165:- Ja   -  500 milliliter påse 236:- Ja   - 
  • Zinfandel
    Blingbling skrev 2013-04-13 18:47:59 följande:

Ok! Det visste jag ju inte sedan tidigare...
    Sorry, tänkte att det kanske såg märkligt ut när jag bara kopierade Flört
  • Zinfandel
    Saga33 skrev 2013-04-14 22:54:30 följande:
    Hej,
    Fick ta om mina prover mha en kollega, men nu är de analyserade och det som stack ut var:
    TNF-a:IL-10(CD3+CD4+): 41,9
    %CD3: 89,1 %

Sen var det ** på två värden, IVIG 12,5 mg/ml, 50:1 (17) och IVIG 12,5 mg/ml, 25:1 (10,5) vilket tydligen skulle kunna tyda på patologi (?!) pga att det inte var inom konfidensintervallet. I min värd skulle det indikera att testet inte är reproducerbart, ngn som fattar? Övrigt prover var normala och även alla grektester. TNF-a var ju väldigt högt Det är så sjukt, jag har nästan längtat efter att hitta ett fel ngn gång, alla mina andra prover är alltid bra, men det känns lite jobbigt. TNF-a verkar ju var besvärligt att få ner. Fast det skulle passa in. Jag upplever ofta att jag blir "gravid" (ägg befruktat), men på dag 5 ungefär brukar jag få kraftig molvärk och sen blir det inget (ibland har jag fått svagt positivt tidigt). Så jag kanske stöter bort det... Vet någon av er om IL kan sänka TNF-a eller om man måste gå på tyngre saker? 

Lägg in hela din NK panel, det går inte utifrån ett par värden, det är sambandet som tolkas även om de verkar normala

Che: jag har skrivit på hemsidan hur man skickar blod, det är inte svårt. 
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-04-15 08:55:06 följande:
    Zin
    Jo men innan man skickar måste ju ett lab vilja ta det också o lämna ut blodrören till mig . Det är den biten som verkar svår!
    Kan du inte be en kollega göra det, de sätter ju en ingång på dig för IL så då kan ni kanske dra blodet samtidigt?

Som sagt, jag tycker inte du behöver det eftersom det inte förändrar nåt i din medicinering och nu ska du ju förbli gravid Kyss 
  • Zinfandel
    april12 skrev 2013-04-15 21:03:49 följande:
    Absolut, bara en petitess.
    Men ändå ett väldigt enkel sätt att undvika infektioner eller i värsta fall blodförgiftningar. ( men jag är yrkesskadad som jobbar inom svensksjukvård ????)
    Alltså är det inte så petigt Flört
    EmmaoPer skrev 2013-04-15 20:23:36 följande:
    Vilken jävla idiot den där Hanne Kjöller! Tänk att det finns så mycket märkliga människor, blääää!!!
    Kan bara instämma....
    södertjej skrev 2013-04-15 20:59:22 följande:
    Efter 6 års försök att bli gravida bestämde jag och mannen att vi ska göra vårt sista FET (som vi skjutit på rätt länge) nu innan sommaren, om inte det funkar skulle vi förbli barnlösa. 
    Varför inte ett färsk istället?! Passa på!
  • Zinfandel
    södertjej skrev 2013-04-15 21:54:04 följande:
    Jag har börjat fundera över det, men ännu inte pratat med mannen. Så kanske, vi får se... 
    Klart ni ska, börja om med immunterapi och fyll på frysen Skrattande
  • Zinfandel

Siolina: vi har gått över till Dr B i NY och det är betyyydligt mycket proffsigare och jag får alltid svar inom några timmar beroende på tidsskillnaden. Ja, det finns flera kliniker i London också. Jag hade inte rekommenderat Dr D just nu och då menar jag inte pga bristande kompetens.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!