• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skalmann skrev 2013-03-24 15:06:51 följande:
    Wow 30-40 mg Prez. Om jag redan nu har kortisonansikte kommer jag se ut som en inte vanlig boll men en pilatesboll i ansiktet.!!Men vad gör man inte för att lyckas.Glad Har inget i frysen nu.  Har använt olika donatorer. Frågade dr D om min migrän men han viftade bara bort det, vilket förvånade mig. Har varit nöjd med Storkkliniken men kan tänka mig byta om jag tror att CFC kan erbjuda ngt som inte storken kan. Storkkliniken tog det här med Dr D väldigt bra. De fick till och med kopia på Dr D´s behandlingsplan. De  "förbjöd" mig inte att följa Dr D s behandlingsplan men de trodde inte på det.  Vad är EA???Har ingen aning.

Fantastiskt med alla framgångsstories. Hoppas på mga mga  fler!! Otroligt spännande med din kommande behandling med Dr B. Lycka till allihopa! 
    Ja, man får ekorrkinder som Curly brukar säga Flört I våra fall brukar inte något under 15 mg ha någon effekt alls, tyvärr. Jag vet inte alls vad Stork gör men CFC har lite alternativa behandlingar som Irap, priming osv (läs på deras hemsida). EA=embryoadoption. Vad kostar en IVF på Storkkliniken med donator? 
  • Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-03-24 18:20:08 följande:
    Zin de gångerna du haft kort mensblödning har du då också haft tunn slemhinna?

Jag planerar att göra ostimulerat FET i denna cykel. Men känner mig lite orolig då mensen bara varade i 1,5 dag (sen ytterligare en dag med brunt blod). Är detta ett tecken på att jag borde stimuleras för att få tillräckligt tjock slemhinna? När jag var i Aten för 2,5 vecka sedan sa dr D att min slemhinna var 10,5 mm... Och ändå blödde jag så kort

Eller kan sparsam mens va tecken på utebliven ÄL? Någon som vet?
    Ingen aning, kollar ju inte varje månad Flört
  • Zinfandel

Ni måste ta kalcium när ni tar kortison. Omega 3 & D-vit är också ett "måste" Skrattande. Har man svårt att bli gravid så bör man avstå från koffein.

Might Greens är jag inte insatt i men jag valde bort det! Kanske just av anledningarna du nämner Lully som jag valde bort det?! Tror också det stärker men är som sagt inte så insatt. Jag har försökt slimma intaget eftersom det ändå blir så mycket...

• Zinfandel
    Prickigchokladmal skrev 2013-03-24 21:25:05 följande:

Zin, menar du att D-vitamin är ett måste vid kortison eller att det är bra för fertiliteten? Vilken dos pratar vi om ang d-vitamin?
    Nej men pga var vi bor och fertiliteten Solig Ca 5000 ie/dag, har man exsem eller psoriasis så kan hela 7500 ordineras. 
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-03-25 07:53:58 följande:
    Räcker det alltså inte med de 300 mg som finns i Gravid multivitaminer?
    Varför sa Dr D inget om detta?
    Så det är alltså pga prednisolonet, inte Fragminet?
    Kortison (särskilt långvarigt bruk) ökar  ökar risken för benskörhet. Avhjälps med kalcium & D-vit och det du tar räcker säkert bra eftersom du även får i dig en hel del via mat & dryck. 
  • Zinfandel

Håller tummarna idag SL!!

Che, det avgör Dr D & dina läkare, det kan bli hela grav. Ja, din BM måste veta vad du tar.  

• Zinfandel
    Angla skrev 2013-03-25 12:09:11 följande:
    Så återefter besök hos Eva i Stockholm. Hon skriver inte ut IL men allt annat. Hon vill att jag kommer åter för att kolla mycoplasma och ureaplasma. Om nästa IVF inte lyckas så ska hon göra en doppler undersökning på mig för att kontrollera blodgenomströmningen.
    Efter nästa Skrikandes?! Varför vänta?? Herregud, ni har redan gått igenom mer än vad man borde. Om det finns något mer hon kan göra så ska hon göra det NU!! Finns ingen anledning att vänta.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!