• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zinfandel skrev 2013-03-28 16:46:42 följande:
    Det kanske inte är så här men jag vet att många reagerat i andra trådar (det har inte med vad som står i tråden att göra Drömmer). Har man försökt jättelänge så kan det vara oerhört känsligt och det får vi respektera. Därför får var och en uppdatera {#emotions_dlg.flower}
    Plus att en del vill göra det själv när man äääntligen nått dit!!
  • Zinfandel

Det är en gammal myt att alkohol & antibiotika inte funkar eller att effekten försvinner (se Fass, Smittskyddsinstitutet, Läkemedelsverket, 1177 & Vårdguiden) däremot kanske det inte är en hit att hinka eftersom immunförsvaret försvagas. Så njut du av nåt gott i påsk Vilaa!!

• Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-29 21:24:43 följande:
    Nån som vet om det är någon fara att äta antidep medicinen sertralin ihop med penys antibiotika??? Jag läste något om att viss antibiotika hämmar bla bla och kan ge överdos... Mega hypokondri här just nu när jag ätit båda medicinerna.
    Vet dessvärre inte, ring 1177 och fråga!
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-04-03 08:21:58 följande:
    Fick precis samtal från läkaren på VC att de inte kan hjälpa mig med IL droppsättning mer.Gråter
    ssk gick alltså till chefen o klagade o sen fick min läkare säkert bannor att det inte är vetenskapligt beprövat o allt sånt, så nu drar han sig ur,men fortsätter hjälpa med blodprovsremisser i alla fall.
    Undrar om det verkligen stämmer? De har ju satt det på mig utan några större problem, de har godkänt det redan på dig och de skriver dessutom ut det åt dig... men vill inte ge dig det..?! Låter märkligt! Tur att du kan fixa det själv så att det löser sig oavsett Skrattande 
  • Zinfandel

Snart Lycklig: nej, det är oftast inte nödvändigt i Sverige så jag gjorde det inte (på min läkares inrådan). Vi är så grundligt kollade ändå ;))

Vilaa: ja vi har diskuterat just det tidigare i tråden och det finns helt enkelt ingen logik. Det som skiljer IL ifrån de andra medicinerna ni nämner är att det är en infusion (inte injektion) och det är såklart annorlunda när man kör det rätt in i blodet och det blir en annan ansvarsists för den som ger det. Det finns en risk för en anafylaktisk chock (så det är en aning mer än "bara en näringsgrej" och därför lite läskigt att få första gången på ett hotellrum...) och någon måste ta ansvaret. Sen är det såklart långt överdrivet, det används framgångsrikt i vår situation hela världen över, kan man ge det till prematura så kan man nog ge det till oss Flört.   

• Zinfandel

Det handlar såklart inte om att "chansa", i så fall hade ingen gjort det...................................... Men i Grekland är det såklart viktigare.

Jag hade tveklöst behandlat herpes inför återföring, Valtrex 2 ggr/dag.  

Ja, Humira är känsligt. 

• Zinfandel

Javisst det är ju en kylvara ;)) därav klurigheterna att skicka det som vi pratat om med dry ice osv.... Flört Är det sommar så rekommenderar tom Apoteken att ta med en kylväska att förvara den i tills man kommer hem Glad 

• Zinfandel
    Blingbling skrev 2013-04-05 00:11:40 följande:
    Hej! Undrar vilket test man ska be sjukvården att ta om man vill att de kollar ens TNF - säger man bara att man vill att de testar TNF eller heter det testet TNF-alfa?

Det svenska TNF är inte samma som på RFU, det är tom raka motsatsen....
  • Zinfandel
    Blingbling skrev 2013-04-05 12:28:18 följande:

RFU?

Precis, Rosalind Franklin Univesity som jag nu ser att TWH har svarat eller var ni nu tar era prover i USA!
  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2013-04-09 14:23:57 följande:

Tack, Prickigchokladmal! Är det någon som kanske har en kopia på ett recept som ni säkert vet fungerar? I så fall, snälla, informera mig gärna vad som står på det, så blir det lite lättare att "klaga" till Mina.

Det låter såklart som ett fruktansvärt förslag i mångas öron men lägg själv till den info du behöver om det är ett worddoc... Skäms Det måste tydligt framgå exakt vad det är för något, hur och när det ska ges, läkarens alla uppgifter osv. De går nog snabbare än att få MIna att ändra och lägga till...... Oskyldig
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!