• sirap98

När UL inte är helt ok...

Jag läser i så många trådar om lyckade UL men vad händer om UL inte riktigt visar det man hoppas på?! Det här är en tråd för oss som varit på rul och inte gått därifrån med OK i rumpan. Det kan handla om missbildningar, hjärtfel ev diagnoser mm. Det här är en tråd för stöttning och peppning en tråd där vi följer varann fram till mål dvs bebis Jag väntar en underbar pojke i maj och rul kom det fram två markörer som ökade risken för Downs syndrom, blev ledsen först eftersom man tror att man ska gå leende från UL med besked om ett friskt barn. Vi blev erbjudna fvp men eftersom det inte ändrar ngt så tackade vi nej, skulle ALDRIG kunna ta bort prinsen jag känt i flera veckor. Så nu väntar veckor av ovisshet och flera UL längs vägen för att se om det kommer tillkomma mer som tyder på ds. Med el utan ds så är han lika älskad och välkommen vår prins

• Svar på tråden När UL inte är helt ok...
  • Änglaliv

TS, jag jobbar med många down syndromare och det finns inga människor som är så positiva och glada som de! De skänker så mycket glädje och lycka till mitt och alla andra runt om kring dems liv och jag kan säga att jag känner mig otroligt lyckligt lottad som får arbeta med dem!

• sirap98

Änglaliv: ja, jag vet det är så levnadsglada individer har oxå jobbat med många med ds så det skrämmer mig inte vill bara att han ska va frisk i övrigt fast just nu finns det inget som pekar på ds förutom risksiffran.

• Lonas

Är det någon som har erfarenhet med vätska kring hjärtat på rul? Vi var i väg i går och fick komma tillbaka idag o träffa en läkare. Det finns vätska kring hjärtat vilket jag inte fick klarhet vad det beror på, men han såg inga tydliga hjärtfel och inga tecken på ds eller kromosomfel, jag ska tillbaka på ul om 1 vecka och fick fundera på om jag ville göra fostervattenprov.

• Kampan
    Lonas skrev 2012-02-29 14:32:17 följande:
    Är det någon som har erfarenhet med vätska kring hjärtat på rul? Vi var i väg i går och fick komma tillbaka idag o träffa en läkare. Det finns vätska kring hjärtat vilket jag inte fick klarhet vad det beror på, men han såg inga tydliga hjärtfel och inga tecken på ds eller kromosomfel, jag ska tillbaka på ul om 1 vecka och fick fundera på om jag ville göra fostervattenprov.

I vilken vecka är du i? Vet tyvärr inte hur det är med vätska runt hjärtat. Är det precis runt hjärtat eller är det i bröskorgen?
  • Lonas

Är i v 19 + 0. ne det är precis efter hjärtklaffarna i hjärtat.

• Zcharlotte

slänger in en snabb uppdatering.
    kl 10.10 29/2 kom vår Emil till världen. nu ligger vi på intensivavdelningen och emil ligger i kuvös..
    han har fortfarande mycket vätska kvar i lungorna och dom vill inte riktigt utvecklas som dom ska vilket gör mig sjukligt nervös..
    inatt hade han ett "dipp" vilket gjorde att han nu måste ha 100% syrgas för att ligga bra i syresättning..
    ja är så dödligt rädd, tänk om det händer någonting nu..
    jag vet att ja måste tänka possitiva tankar men just nu känns de bara som att ja håller på att bryta ihop :(

Hoppas det går bra för er andra där ute som har något avvikande! Ja håller tummarna för er! 

• Ziroz
    Zcharlotte skrev 2012-03-02 16:44:31 följande:
    slänger in en snabb uppdatering.
    kl 10.10 29/2 kom vår Emil till världen. nu ligger vi på intensivavdelningen och emil ligger i kuvös..
    han har fortfarande mycket vätska kvar i lungorna och dom vill inte riktigt utvecklas som dom ska vilket gör mig sjukligt nervös..
    inatt hade han ett "dipp" vilket gjorde att han nu måste ha 100% syrgas för att ligga bra i syresättning..
    ja är så dödligt rädd, tänk om det händer någonting nu..
    jag vet att ja måste tänka possitiva tankar men just nu känns de bara som att ja håller på att bryta ihop :(

Hoppas det går bra för er andra där ute som har något avvikande! Ja håller tummarna för er! 
    Grattis till er son! Håller tummarna allt ja kan för att han stabiliserar sig så ni får njuta av att vara föräldrar!
  • sirap98

Grattis till guldklimpen, håller stenhårda tummar att allt går bra och att du snart kan andas ut, förstår din oro och vill du får du gärna vädra den här!!

Svar på tråden När UL inte är helt ok...