-
Skönt att veta att man inte är knasig ensamPallas skrev 2014-02-10 18:47:59 följande:Jag är likadan.
-
Tiiara, jag tycker att ditt nästa babystep ska vara att lägga ett visst antal minuter om dagen/veckan på att få ordning på kläderna, för det har låtit som att du tycker oordningen där är jobbig. Men "ordning på kläderna" är för stort, så hitta ett litet avgränsat problemområde (tex dotterns ena byrålåda eller dina underkläder) och jobba med det området tills det är till belåtenhet. Då bestämmer du dig för ett nytt klädproblem, osv.
-
Pust! Jobbig vecka över!
Helgens missions här på min kant:
VILA!!!
Bli av med förkylningen (mycket ingefära, honung och vitlök, om inte annat så för att det är gott).
Rensa upp på soffbordet och ta tag i det som behöver göras med de papper som ligger där.
Virka klart en halsduk och kanske en kofta (bara lite kvar på koftan).
Vila.
Fira en födelsedag.
Vila.
Läsa några av alla de tidningar som ligger och längtar efter att bli lästa.
Ja, och sen blir det kanske lite vila också -
Men nej, Tiiara, så får du inte tänka!
-
Fast ta inte åt dig!
-
Nu kanske jag kommer med fel svar: packa in det i bilen och åk iväg med det nästa gång du ska nånstans och har lite tid över :)
-
Ikea har en skoinsats till sina garderober, den är bra. Annars hängande förvaring.81missan skrev 2014-02-21 11:14:08 följande:Jag försöker sortera bland skorna. Nån som har något tips, det är en enda röra och det verkar som skorna inte mår bra av att trängas med varandra. Just nu står alla barnens skor längst ner i en garderob.
-
Har för mig att vi pratat om strutsfjädrarna tidigare i tråden. De köpte på Claes O var gjorda av svenska fjädrar och nån här (Pallas?) kände till uppfödaren och sa att det var bra djurtänk där.
-
Nej, verkligen inte. Du får skicka hit detsholof skrev 2014-02-23 12:50:25 följande:Det är INTE ok att det är solsken ute när vi har haft sjukstuga inne i över 1½ vecka och jag kommer förmodligen ligga sjuk 1-2 dagar till :( skit influensa!
Vi har ändå lyckas hålla efter hemmet väldigt bra, men med solskenen så ser man ju allt damm som bara far runder. Får bli en storstädning om 1-2 veckor när vi repat oss efter denna omgången.
På tal om sturtsfjädervipan, så har jag bägge sorterna. Är väldigt nöjd med den jag köpte på Clas O, den är lagom smidig och väldigt bra när man ska damma på hyllorna och inte lyfta bort allt som är där.
Den andra pastellfärgade har jag nu bara kvar när jag ska nå upp till taket, eller ta bakom elementen :)
Bra gjort att kunna hålla ordning trots sjukdomar! Här pågår lite undanplockning inför besök av syster med familj. -
Om du har en hel dag på dig så hinner du vila massor och städa litesholof skrev 2014-02-23 19:07:01 följande:Nja, vi har egentligen gärna kvar solen, så länge den inte skiner in hit så vi ser dammet :)
Japp, vi är rätt nöjda med vår hemarbete senaste veckan.....
Nu när våren är på intågan så är väl snart en vårstädning aktuellt.
Men jag har fått hårda order om att fortsätta vila imorgon även om familjen ska iväg på jobb o skola. Jaja...vi får väl se hur det går.