Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Du är så välkommen så! Finns ingen anledning att dumförklara dig, speciellt inte så länge du har en vilja att få till saker =) Men du får lova att hänga kvar här så att vi kan fortsätta att tipsa och följa dig
Skrutto: skönt med bra samarbete.
Pallas: härligt att maken tog ett maratonpass. Lägg nu inte ribban för högt de här fyra dagarna. Hoppas att det går bra med färgburken nu :)
Sagis: ajajaj. Hoppas att det är över nu för den här vintern. Ta det lugnt idag.
Här har faktiskt två adventsljusstakar samt en amaryllis och några julstjärnor fått komma fram för att pynta hemmet. I övrigt står kartongen med pynt kvar på vardagsrumsgolvet och jäckar mig.
Vad skönt att det känns okej med diskningen Tiiara. Om du ska hoppa på zonerna kan det vara bra att du till att börja med begränsar dig i vad av zonarbetet du ska göra. Det är viktigt att du får känna "jag har gjort det jag skulle". Läs lite om FLs zontänk och välj sen ut vad DU tycker är lagom.
Jag tror inte att FL har tagit semester, det är nog bara vi som har
Nu ska jag strax fixa till mitt linneskåp, jag ska bara göra lite annat först
Ja, decluttra är helt klart bra att börja med. Det är också smart att göra det i veckans zon, då slipper man själv avgöra var man ska vara för tillfället :) Fundera på hur mycket decluttring (i tid) du ska göra per vecka och kanske också vilka dagar/hur många gånger per dag. Det är till hjälp att ha uppsatta mål och att kunna känna att man har gjort vad man ska.
Här har handledsvärmaren virkats färdigt och jag har plockat undan en del. Dessutom har mattpiskan, dammvippan och minisopborsten fått nya platser i städskåpet. En klar förbättring att de har var sin spik att bo på istället för att ligga lite var som helst. Utöver det har jag vikt om lite grejer i linneskåpet och omorganiserat lite, så nu är det fin ordning där. Nu är det ryggläge i soffan som gäller ett tag, innan jag ska plocka undan lite i köket inför besök.
Jag är också en av urinvånarna i tråden, fast tråden startade före hackningen av FL så jag har bytt nick sedan dess. Jag hänger mest här för att få tips och inspiration, för att tipsa och inspirera, samt (så klart!) för gemenskapen i denna fina tråd!
Hänger mer lite halvt om halvt i zonerna, på mina egna villkor. Decluttrar när jag kan och har lust, men har inte babysteppat. Började faktiskt med att shina sinken i januari -12, men insåg rätt snabbt att det inte var vad jag skulle lägga min energi på.
Det som förbättrats här hemma är att jag har ännu bättre grundordning nu än tidigare. Jag är snabbare på att ta hand om tråkiga grejer här hemma, för jag har insett att de inte blir roligare av att jag tittar på dem i flera veckor innan jag gör dem Jag har mycket bättre koll på mina hotspots soffbordet och hallskänken, men de är inte alltid perfekta. Utöver det har jag mycket färre grejer i mina källarförråd nu än jag hade tidigare, fler grejer har en egen plats och min frys är i god ordning (med dymo-lappar på lådorna, men det var faktiskt före Linns tips jag gjorde detta).
Nyårslöften är inte min grej, men jag vill fortsätta att hitta smarta lösningar här hemma, ge saker en "rätt plats" och hålla lagom ordning på mina hotspots.
Är det nån som har koll på den kommande veckans missions? Jag tänkte att jag skulle göra ytterligare ett försök att hänga på de missions det finns behov av att genomföra här hemma...