Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hilmas skrev 2014-03-24 12:53:18 följande:

Jag skulle så mycket hellre röja hos andra. Jag kommer inte igång här, det tar så mycket emot. Det som skulle behövas är en total omorganisering. Kanske borde jag snart anlita proffshjälp. Nu kommer vi att ha kalas här hemma på sö, jag kan inte börja riva ut något stort om jag inte hinner få det fixat i tid innan kalaset. Mot vardagsrummet...
    Hihi, jag kan komma och projektleda, bara du gör som jag säger Tungan ute
  • Ms H
    81missan skrev 2014-03-24 21:22:43 följande:
    Jag har flera ggr pratat om att man kan byta tjänster med varandra. Vi är fyra hushåll i släkten som bor nära. Tänk om man skulle ta en em hos någon varje vecka, den/dom bjuder ev på middag och dom andra hjälper till att röja eller är barnvakt. Någon som provat något liknande? Det är ju roligare att städa hos andra, men sen finns det ju saker man kanske inte kan göra, tex slänga saker.
    Vi gör så, fast inte i nån organiserad form. Men när någon behöver hjälp i familjen, så ser vi till att lösa det. Kan vara vindsröjningar, nedsågning av träd, tapetsering, barnpassning, osv...
  • Ms H
    Hilmas skrev 2014-03-25 13:12:26 följande:

Ha, ha Strålande! Jag plockar upp dig vid flyget. Vi låser in maken på toaletten, så stör han inte. ;)
    Trevligt! Bor du på nått bra ställe, så att jag får värme också?
  • Ms H

Ni kanske minns att jag frågade om galgetips för ett tag sen? Hittade inga jag ville ha. Men flera här gillade ju de sammetsklädda från Biltema, så när jag var där bestämde jag mig för att iaf titta på dem. Och upptäckte då att det ju inte var olikfärgade flerapack, utan att varje färg såldes för sig. Jag gillar enhetlighet, så det gjorde det hela lite bättre. Dessutom fanns det svarta, så jag slapp det grälla. Alltså vågade jag mig på att testa. Men de är ju såååå fel formade, jag har nästan inga kläder som funkar på de galgarna. Eftersom att det dessutom står att man inte får hänga nått fuktigt på dem, vilket jag tolkar som att de kan fälla färg, så vågar jag inte hänga nått ljust på dem. Det ledde till att jag hade en enda klänning att hänga på fem galgar Rynkar på näsan

Nån som vill ha fem svarta sammetgalgar i vuxenstorlek? Drömmer

• Ms H
    Wilowa skrev 2014-03-25 19:28:30 följande:
    Kan du inte använda dem till ytterkläder?
    Nej, det skulle jag inte våga, de kan ju vara blöta när man kommer hem. Dessutom är de för veka för tunga jackor. Och i hallen har jag redan galgar jag trivs med :)
  • Ms H
    Hilmas skrev 2014-03-25 20:20:08 följande:

Det är är nog fint att ni kan hjälpas åt. Det är en fördel att bo nära sina kära. Vi är ju inte precis bortskämda med det.

Det är lite som missan skrev. När man har föräldrarna på besök skulle man gärna passa på och ta itu med något. Min mamma gör gärna själv när hon är här o jag har barnen. Medan svärmor har barnen o jag fixar mat o plockar undan. Det vore bäst att ha dem samtidigt...

Nära och nära... de två som bor nära bor drygt 3 mil bort, den tredje några timmar med flyg.

Blir väldigt nyfiken på var du bor. Om du inte vill outa dig i tråden, kan du kanske tänka dig att göra ett avslöjande i pm?

• Ms H
    EMTP skrev 2014-03-25 20:20:58 följande:
    Dag 25 (tror jag) med ren diskbänk.
    Vår totala mängd smutstvätt (som tidigare fyllde sovrumsgolvet, tvättstugan, gästtrummet och ja... typ alla andra utrymmen vi har) ryms nu i en (EN!!) tvättkorg! och den är inte ens full!

Nu ska jag snart orka ge mig in i det här med zonerna, men det känns fortfarande inte särskilt lockande.
    Om det inte känns lockande med zoner tycker jag att du ska fundera ut nått annat som känns mer lockande (att ha avklarat/innött). Det funkar mycket bättre om man är pepp på det men börjar med. Decluttring är "min grej", det går jag igång på. Försök att hitta din!
  • Ms H
    Grappa skrev 2014-03-25 20:07:38 följande:
    Röda Korset?
    Ja, det är ett troligt alternativ om ingen jag känner vill ha dem.
  • Ms H

De är för veka för mina lite större/tyngre jackor. För de lite nättare jackorna är de för breda, det blir fel form på plagget :(

• Ms H
    sholof skrev 2014-03-25 22:37:47 följande:

Biltemas sammetsgalgar är alltså inget för dig. Röda korset kan vara en bra ide.
    Jag kommer nog inte prova de galgarna iaf då jag gärna vill kunna ta de tomma galgarna i garderoberna för att hänga upp kläderna från tvättmaskinen. 
    Nä precis, det var det jag också konstaterade.
    sholof skrev 2014-03-25 22:48:28 följande:
    haha fick precis se att någon lagt upp en bild på just dessa galgar från biltema på flyladysidan på Facebook. :)
    Jag har ju spannat in dom, för att få ordning på mina klänningar och blusar som mest bara kasar runder på galgarna vi har. :)

Konstigt att man kan tycka så olika om nått så simpelt som galgar! Du kan få mina att testa med om du vill
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!