Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Divahd skrev 2014-03-08 19:24:34 följande:
    Ska testa tack! :)
    Ska bli kul att höra om det funkar för dig =)
  • Ms H
    LokesMammi skrev 2014-03-08 20:46:57 följande:

Ne, det gör han inte! Ja, han behöver inte dammsuga varje dag men iaf mer än 1g v.v. Ja, har en treåring o han älskar dammsugaren. Har sagt att sonen kan hjälpa till. Han brukar hjälpa mig när jag dammsug när sambon jobbade. Sonen älskar o hjälpa till med allt dammsuga, damma, plocka ur diskmaskinen, plocka i och ur tvättmaskinen. "passa på medan han tycker det är kul o hjälpa till" brukar jag säga. Men ne......... :/
    Har ni suttit ner och pratat om hur ni vill ha det hemma? Alltså inte hur du vill och/eller hur han vill ha det, utan disktuterat och kommit överens om hur NI faktiskt vill ha det.
  • Ms H
    LokesMammi skrev 2014-03-08 21:19:55 följande:

Nej, inte direkt. Vi båda två är slarver o kan låta skräp ligga på golvet eller andra ställen utan o ta reda på det. Men när jag blev gravid med sonen så sa vi båda två att vi måste skaffa bättre ordning o ha det rent hemma. Gick bra ett tag! =) Sen när sonen var några månader o vi fick reda på att han har astma så sa jag att vi måste städa oftare för o få bort dammet. Gick också bra ett tag! =)
    Kanske är bra om ni gör det, så att du slipper irritera dig i onödan.
  • Ms H
    EMTP skrev 2014-03-08 23:39:50 följande:
    Den här declutter-tjofräsen... Hur gör ni med den? Eller vad gör ni när ni decluttar? Är det bara att plocka undan liksom, eller använder ni någon av de där fem tipsen "27 saker att kasta bort/radera en hot spot/och vad mer det nu var"?
    Att decluttra är mer fokuserat på ett ställe, skulle jag säga. Kan vara i en låda till exempel, där det gäller att slänga sånt som inte ska vara kvar, flytta de saker som inte hör hemma till nån annanstans och lägga resterande i bra ordning i lådan.
  • Ms H
    LokesMammi skrev 2014-03-09 11:43:36 följande:

Fööööör sällan. Förut dammsög jag madrassen varje gång jag renbäddade. Dvs varannan vecka. Täcke o kudde alldeles för sällan. Jag använder inte täcke heller så....... =)
    Åh, tack! Har länge tänkt tvätta mina kuddar, men alltid kommit på det för sent på dagen. Nu ligger de och snurrar i maskinen =)
  • Ms H
    LokesMammi skrev 2014-03-09 12:25:45 följande:

Vassego! =) Hur tvättar du dina? Tycker det är svårt o tvätta kuddar. Jag har ingen torktumlare. JAg tvättar i 60grader o extra centrifugering. Måste skaffa tennisboll! =)
    60 grader vittvätt, tumlar med torktumlarbollar.
  • Ms H
    Ms H skrev 2014-03-09 12:06:35 följande:
    Åh, tack! Har länge tänkt tvätta mina kuddar, men alltid kommit på det för sent på dagen. Nu ligger de och snurrar i maskinen =)
    Inte riktigt lika glad längre. Den ena kudden sprack. Fjädrar i hela maskinen som följd, samt en maskin som inte vill pumpa ur vattnet...
  • Ms H
    Hilmas skrev 2014-03-09 20:58:58 följande:
    Mr H: hur gick det med tvättmaskinen? Vilken otur :(
    Den är fortfarande vattenfylld. Testade med extra tömning, men pump och/eller rör är igensatta. Har pratat med en som jobbar med tvättmaskiner, han tyckte inte att man skulle tvätta kuddar i maskin...

Har jag tur så går det att tömma och göra rent via rensluckan, har jag otur sitter det längre in. Andra vitvaran som pajar på en månad, det är härligt att vara husägare
  • Ms H
    hon mot strömmen skrev 2014-03-09 21:08:09 följande:
    Kolla annonser, det brukar dyka upp mellan varven.
    Vad tittar man efter?
  • Ms H

Han sa att han vädrade samt köpte ny ofta.

Tvättpåse? Om det ska hjälpa att lägga den i en påse måste påsen vara tät, då lär den inte bli ren :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!