Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

sholof skrev 2014-07-20 16:41:57 följande:
    Sådär ja, nu fick jag laddat upp fotot också :)

Min blev fint rosa, spännande o se hur det utvecklar sig.
    Grannens är mycket större än min samt att de har blåa blommor.
    Skillnaden på placering är att deras står i solsken nästan hela dagarna medans min mest bara har skugga.

Den milda vintern gjorde nog sitt till för att vi skulle få knoppar, sen var jag ju duktig på att täcka över den i höstas :)
    Jag lyckades också täcka min i vintras, i alla fall till andra snön kom =) Får se om mina knopp ger något blom...
  • Ms H

Bor du i hyresrätt? Börja isf med att be hyresvärden om hjälp.
    Steg 2 (om det inte hjälper): köp pepparmintsolja och stryk längs fönsterkarmarna.

• Ms H

Jotack, har det rätt bra. Sitter under en stor björk och tittar ut över vattnet. Förutom att försöka ta bort fläckarna på kjolen som jag lyckades åstadkomma under lunchen, har/ska jag inte göra något "vettigt" alls idag :)

Men du, Tiiara... Diskmaskin... Finns det iiiiingen möjlighet till det?

• Ms H

Vill höja ett varningens finger... Jag tvättade en kudde, som gick sönder. Fjädrar överallt i maskinen, som fick bytas ut...

• Ms H

Heja Sholof, då passar det ju bra för dig att det är lite grått ute idag. Börja med den rena tvätten, tycker jag, den är så skön att bli av med.

Min plan för dagen är att flytta saker som ligger lite här och var till sin rätta plats. Dessutom vill jag titta över kläderna i garderoben, det är helt andra kläder som gäller på nya jobbet än på gamla så jag har fått lov att shoppa en massa (vilket jag inte gillar alls). Nu har jag nog så att jag klarar mig, men vill tänka över det en gång till och sortera så att grejerna ligger/hänger på bra ställen.

Men först (nu) fotbad och ljudbok på altanen!

• Ms H

Här är varmt men mulet. Jag satte igång vattenspridaren i hopp om att framkalla regnet :)

Håller sakta men säkert på att fixa i garderoben. Vila, plocka, vila, sortera, vila... Som vanligt börjar jag inte i den viktigaste änden, men nu är strumpor, sockor, badkläder och underkläder är i ordning. Lite har fått flytta till andra ställen, vissa grejer i sopkorgen :D Så fort jag vilat klart ska strumpbyxor och leggings få flytta tillbaka i sin låda också, sen är det galg-klädernas tur!

• Ms H

Undersidan av skåpen? Hmm...

Nu har jag övergett garderoben. Det har slängts lite skräp, flyttats lite kläder och en del har hamnat i skänkeskorgen. Imorgon ska jag höra om en bekant vill ha dem.

Visst är det kul med nya kläder att ta på sig och med en ny stil, men själva shoppandes hade jag gärna sluppit. Önskar att någon kunde komma hit med ett gäng outfits och tala om vad jag ska kombinera med vad :D

• Ms H

Menar du att själva svampen gjorde repor? Den som i original är gul.

• Ms H

Grillkol ska också vara luktabsorberande har jag hört. Och bikarbonat.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!