Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Gårdagens 15 blev i hårspännes- och snoddlådan för min del.
Gårdagens 15 blev i hårspännes- och snoddlådan för min del.
Jippii övervann mitt "gamla" jag!
Vaknade ju flunssig och hängig, så började genast tänka att "nej, ingen idé att röja i källaren som jag tänkte, har ju mindre ork än normalt o kommer få mindre gjort". Höll på att ge efter och bara slänga mig på soffan medan sonen sov, men sen kom jag fram till att 15min i långsammare tempo är bättre än ingenting alls.
Så på med pannlampan (dåligt ljus i halva källaren) och timer på 15 min. Jobbade på i riktigt bra takt och när klockan ringde tyckte jag det var riktigt kul och ville fortsätta. Blev 15min till och så var det värsta kaoset ordnat (förutom verktygen... deras förvaring står ännu i två delar och på fel plats och min flunssa-och-gravid-gräns gick vid att börja baxa och lyfta skåpdelar). 26saker hamnade i slänga-och skänkapåsar, härligt!!
Är så glad att jag tog tag i det och nu kan jag med gott samvete vila resten av dagen:) 1-0 till mitt nya jag alltså!
Blä, idag bara går det inte! Alldeles för slut för att lyckas tänka/hitta nått. Antingen så får det bli dubbelt imorgon eller så får jag räkna de där visitkorten jag slängde. Tre grejer är slängda iofs, men mer blir det inte. God natt.
Dagens rensande blev i nedersta kökslådan, där sånt där som sällan används ligger. Tre ge bort och tolv skräp. Av bara farten plockade jag några småsaker, bland annat gamla kom-ihåg-lappar, så nu ligger jag bara tre back för igår. Lovar mig själv att hitta de tre grejerna också innan jobbet.
Dagens rensande blev i nedersta kökslådan, där sånt där som sällan används ligger. Tre ge bort och tolv skräp. Av bara farten plockade jag några småsaker, bland annat gamla kom-ihåg-lappar, så nu ligger jag bara tre back för igår. Lovar mig själv att hitta de tre grejerna också innan jobbet.
Känns som att man iaf knäckt några städkoder :)
Va bra det funkar med att ha en låda att stoppa allt man inte vet vad man ska göra av när man städar ett rum. Så slipper man lägga tid på att fundera när man väl städar. Sen kan man gå igenom lådan i lugn o ro efteråt. Fast idag blir det barnen och mannen som får gå igenom dessa lådor för att slänga lite till o sortera in det som ska vara på deras rum.
81Missan: skönt när även mannen hittar lite rutiner som passar för honom :)
Jag ska nog ta det lugnt idag, känner mig lite sådär febersjuk i kroppen. Lite värk över allt.
Ska dock passa på att ta en lite skogspromenad nu på morgonen när jag ändå lämnar barnen i skogen.
Får se vad jag orkar sen, men gamla räkningar borde gå lätt o rensa ut.
Angående damm brukar jag använda statisk duk som jag sedan slänger. Den kan också spännas över en platt mopp o damma väggar, tak o golv.
Idag kommer jag ingen vart... Istället för att städa inför helgen bakar jag lussekatter och funderar på vad för gott vi ska äta ikväll:P Ibland blir det så, lika bra att acceptera det:)
Nu finns här verkligen inte mycket kvar att rensa ut! Ska ta mig en titt till i kontoret, men sen är det nog bara vinden samt lådor i källaren kvar. Det är för tungt för mig att göra på egen hand tyvärr. Dessutom måste här vara fint i helgen, så jag kan inte be någon att plocka fram några lådor åt mig heller. Men brorsan kommer imorgon, då ska jag peka ut några grejer på vinden som han ska få bära ner och köra iväg :)
Jo just ja, mina vaser ska jag ju titta igenom också. Men sen är det verkligen stopp på idéer. Tur att det bara är två dagar kvar på utmaningen för min del :)