Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Mysigt! Jag laddar för ridlektion och bygger lite planlöst på min rosportal.

• Pallas

Inget städat i dag, men jag har hunnit med en massa annat - 1 barn till tandläkare, 1 barn till kompis på påskpyssel, en hästtransport besiktigad med gröna papper, mer golv och skruv inhandlat, köpt hästmat, kört 10 mil och provridit en massa sadlar samt slutligen fastnat för en jag köpte. Efter det har jag mockat, fixat käk till hästar och barn, samt tagit en öl. Snart är det läggdags, känner jag.

• Pallas

Köks- och hallgolv så när som färdigt. Kunde shina sinken i går för första gången på en månad! Var det sweet eller var det sweet att komma upp till det i morse? Nu ska inhandlas tak- och väggfärg och sedan ska luckorna målas vita. Ni anar inte hur skönt detta är!

• Pallas

Mitt kök skiner inte... Säg åt mig att ta tag i det! Dessutom behöver ni komma hit allihop och hjälpa mig välja färg till köksväggarna, de prover jag tog hem är inte helt hundra.

• Pallas
    Chianti skrev 2012-04-10 19:19:51 följande:
    Säg åt Rut istället, hon är fenomenal på puts!
    Jo, jag vet - jag har ju själv varit en!
  • Pallas

Ok, nu har jag lagt hälften av soffklädseln i tvättmaskinen. Få se om detta går vägen som jag vill... Vad härnäst? Tror det blir köket, eller ska jag fortsätta med vardagsrummet direkt?

• Pallas
    vike skrev 2012-04-11 11:31:37 följande:
    Jag hade kört vardagsrummet :) när du ändå håller på alltså köket kan du alltid ta senare

Själv ska jag återgå till att packa lite flyttlådor, på mån nästa vecka flyttar vi  och då är det snabba ryck som gäller så det gäller att vara väl förberedd!!! 
    Ojoj, flyttlådor! Kör hårt!
  • Pallas

Har nu tagit tag i att förstärka lådbottnarna i "nya" verktygsbyrån, så att jag kan lägga dit alla verktyg på riktigt utan att botten ramlar ur. Det blev jättebra och byrån kommer gröa sig sååååå fint i köket när det blir klart! Nu: hämta barn på skolan.

• Pallas

Tvättat två maskiner med soffklädsel, en maskin med kläder + en som ligger i  maskinen, ridit, mockat och fixat käk till hästarna, vikt och lagt in all tvätt från torkskåpet (barnen fick lägga in sin egen), shinat sinken, satt på en diskmaskin, fodrat barn, plockat undan så gott som allt i köket. 

Det bådar gott!

Ni har också ansträngt er, ser jag! Heja på! 

• Pallas
    060810 skrev 2012-04-11 21:38:07 följande:
    Ja idag provar jag en ny taktik. ;) låter disken stå kvar på bordet för att se hur mycket jag retar mig på den imorgon. ;)
    Faran är att man retar sig för länge... med vår vattenläcka i köket och vidhängande renovering, så har jag retat mig i över en månad på saker som jag egentligen hade kunnat göra något åt. Nu verkar jag dock ha kommit igång igen och mycket tror jag beror på att jag klarat av en hel del decluttering redan. Det blir helt enkelt lättare att plocka, vilket gör det lättare att städa i sin tur. Och det är tack vare ER!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!