Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Mysigt! Jag laddar för ridlektion och bygger lite planlöst på min rosportal.
Mysigt! Jag laddar för ridlektion och bygger lite planlöst på min rosportal.
Inget städat i dag, men jag har hunnit med en massa annat - 1 barn till tandläkare, 1 barn till kompis på påskpyssel, en hästtransport besiktigad med gröna papper, mer golv och skruv inhandlat, köpt hästmat, kört 10 mil och provridit en massa sadlar samt slutligen fastnat för en jag köpte. Efter det har jag mockat, fixat käk till hästar och barn, samt tagit en öl. Snart är det läggdags, känner jag.
Köks- och hallgolv så när som färdigt. Kunde shina sinken i går för första gången på en månad! Var det sweet eller var det sweet att komma upp till det i morse? Nu ska inhandlas tak- och väggfärg och sedan ska luckorna målas vita. Ni anar inte hur skönt detta är!
Mitt kök skiner inte... Säg åt mig att ta tag i det! Dessutom behöver ni komma hit allihop och hjälpa mig välja färg till köksväggarna, de prover jag tog hem är inte helt hundra.
Ok, nu har jag lagt hälften av soffklädseln i tvättmaskinen. Få se om detta går vägen som jag vill... Vad härnäst? Tror det blir köket, eller ska jag fortsätta med vardagsrummet direkt?
Har nu tagit tag i att förstärka lådbottnarna i "nya" verktygsbyrån, så att jag kan lägga dit alla verktyg på riktigt utan att botten ramlar ur. Det blev jättebra och byrån kommer gröa sig sååååå fint i köket när det blir klart! Nu: hämta barn på skolan.
Tvättat två maskiner med soffklädsel, en maskin med kläder + en som ligger i maskinen, ridit, mockat och fixat käk till hästarna, vikt och lagt in all tvätt från torkskåpet (barnen fick lägga in sin egen), shinat sinken, satt på en diskmaskin, fodrat barn, plockat undan så gott som allt i köket.
Det bådar gott!
Ni har också ansträngt er, ser jag! Heja på!