Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Chianti skrev 2012-02-23 18:38:16 följande:
    Fantastiskt! Du går från klarhet till klarhet! Berätta hur du småsteppade dig rökfri?

Och GRATTIS!  {#emotions_dlg.flower}
    Jag bytte till e-cigg. Nikotinfri är jag inte, men jag slipper iaf 3999 andra gifter och kemikalier som finns i vanliga cigg. Det har inte ens varit svårt när jag får "röka". Man drar in smaksatt och förångad vätska och det känns precis som att röka, fast det är gott.

Det började med att jag läste en tråd på ett forum om fenomenet elektroniska cigaretter. Sen fick jag en provcigarett av en kompis som vet att jag inte kan låta bli att röka. När den dog började jag fråga runt på olika forum och sedan slog jag till och köpte mig två egna. Nu har det blivit en liten hobby, haha. Väntar hem smakerna Vanilla Chocholate Fudge, Jordgubb, Cola, Äpple och Menthol nu. 
  • Pallas
    HäxanSurtant skrev 2012-02-23 20:03:32 följande:
    LÄNK snälla det där hade jag velat prova och läsa på om.
    Du har PM.
  • Pallas
    3tjejer skrev 2012-02-24 20:06:08 följande:
    Pallas: Du är verkligen jätteduktig på alla plan. Babysteppar du verkligen, det känns som om du plöjer fram i sjumilakliv medan jag själv kryper fram i myrsteg. Det är inspirerande att läsa om alla dina projekt!
    Nej, för tusan! Jag tar det smått. Jag skriver ju inte här alla dagar när jag inte gjort ett skapandes grand utan gått upp kl 14, gett barnen Billys pan pizza till middag och slängt alla mina smutskläder på golvet. Det kanske ser ut som om det går fort fram, eftersom jag är rätt effektiv när jag väl kommer igång, men ack och ve så mycket det är kvar att göra här! Om jag ska vara ärlig så räknar jag med ett år till innan jag är klar med allt decluttrande och har lite fler rutiner inpräntade. Sen är jag ju så sjukt entusiastisk över att jag lyckats hålla så fint i köket i över en månad nu, så mitt skryt kan ju låta som att jag fixat alla världsproblem.

Och tack. Verkligen sjukt skönt att vara av med de äckliga ciggen! 
  • Pallas

Fantasia: Börja med en liten grej. Något som jag ofta gör när jag plockar är att ta iPoden och lyssna på en spännande bok. Då går det liksom på automatik.

Här har vi börjat få igång barnen ordentligt, faktiskt. De plockar undan efter sig, har några små ansvarsområden och plockar undan på anmodan. Nu planerar vi deras rum, men de har väldigt spektakulära planer, hahaha. Svart tak med självlysande stjärnor, Star Wars-tapeter osv. 

• Pallas

Är lite less på att vara arbetsledare här nu, faktiskt... Försöker dra igång någonting här hemma i dag, men det verkar fan stört omöjligt! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH

• Pallas

Analoga: Kolla in länken längst ned i trådstarten! Chianti har gjort en sammanställning på svenska som är mycket bra.

• Pallas

Har röjt i barnens rum nu, medan resten av familjen suttit vid datorn. Är förbannad, faktiskt!

• Pallas

Shit vad sugigt det är idag! Jag tog mig an ett angeläget syprojekt istället - en barbacka"sadel" till min häst. Nu skiter jag högaktningsfullt i allt vad familj och middagsmat heter!

• Pallas

Har en förjävla ångest också. Lite solens fel, tror jag. Min kropp blir så chockad så här på våren att den går i spinn på något sätt. Brukar vända när man ställer om klockan i mars ungefär. *biter ihop en månad till*

• Pallas
    SockerStinn skrev 2012-02-26 17:53:27 följande:
    Testat att äta extra D-vitamin? Vårdepressioner beror ofta på D-vitaminbrist hr jag hört. Man lagrar D-vitamin i fettet, och plockar på sig under soliga dagar. Tanken är att överskottet man får under sommaren från solen ska räcka under vinterhalvåret, men bor man i norden är risken stor att det bara räcker framemot februari-mars. 
    Ah, har inte tänkt på det. Skadar ju inte att ta ett tillskott. Försöker vara ute i solen lite också, men jag får lite prestationsångest när det är fint väder - då MÅSTE man vara ute och göra något. Suck. Nåja, i dag är jag bitter och förgrämd och vill helst gå i ide, i morgon är det en annan dag. Kanske känns det bättre då.

Kom förresten på att det kan vara PMS också, den verkar bli värre med åren... 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!