Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Klart! Nu ska det bara oljas, samt de brädor jag tagit bort från staketet ska spikas upp.
Klart! Nu ska det bara oljas, samt de brädor jag tagit bort från staketet ska spikas upp.
Tack! Det tror jag att du kan, vike! Bara raka stolpar och plankor som spikas ihop på lämpliga ställen. Jag ska olja rosbågen och golvet med pigmenterad träolja, så de matchar resten av trallen. Klätterrosorna (Rosa Flammentantz) står på utsidan av portalen, på insidan av gallret kommer det stå krukor med luktärter som blir 2 m höga. Hoppas det blir fint, för det blir nog inga rosor på buskarna i år; vi var tvugna att beskära jättehårt och de blommar bara på fjolårsgren.
Har lyckats göra klart golvsocklarna och en nivålist i klädkammaren i hallen i dag, så nu är golvprojektet där helt komplett. Fick god hjälp av sonen.
Dessutom har vi asat iväg alla förpackningar till återvinningen och pantat alla flaskor och burkar. Det var skönt!
Nu kom jag just hem från stallet och ska ta mig något att äta och försöka spackla i utrymmet bakom diskmaskinen. Slipning och målning får anstå tills i morgon, när jag är ledig utan barn hemma.
Ligger i startgroparna för att måla klart köket. Bara lite finlir kvar nu. Blev helt ok med färgen som jag hittade när jag städade garaget! "Gratis" är gott, hahaha! I gengäld hoppas jag kunna ta ut färg till köksluckorna på försäkringen för vattenläckan (dvs byta väggfärgen vi skulle få ut mot luckfärg), i såfall blir luckornas färg också "gratis".
Nästa helg ska det vara 8-årskalas här hemma, då ska allt stå på sina platser och vara snyggt och prydligt. I morgon går jag på sex dagars jobb på raken, det blir spännande att knyta ihop alla lösa trådar då...
Och ni skulle bara höra alla svordomar jag svänger mig med över allt slipdamm...
Välkommen Chinx! Skönt att ha en stundande flytt som en blåslampa i röven, då är man så illa tvungen att rensa nästan. Den här tråden handlar inte bara om att rensa, utan även om beteendena som leder till att vi står där med panik och behöver rensa.
Det finns jättemånga bra rensningstips, jag spottar ut några så får andra fylla på!
För egen del går det trögt, men maken har plockat upp tråden. Själv har jag en arbetsdag kvar på sexdagarsräckan och sedan är jag ledig en vecka. Då är det mycket att knyta ihop, för det är 8-årskalas här på lördag.
Många småsaker som ska grejas är det nu, men grundordningen är ok (förutom i garaget).
Äntligen ledig!
Vad ska jag nu börja med?