LiveYourDreams skrev 2012-08-24 12:49:08 följande:
Längtan: kommer du ihåg varför apoteken inte ville ge dig medicinen o ungefär vad den kostade?
Det som kan strula är att i sverige ska allt skötas elektroniskt och vissa apotekarier vet inte att det går att gå runt systemet men det gör det, det gjordes om ganska nyligen så det är väl därför det strulat lite vet att jag gjorde ett uttag sen månaden efter hade de gjort nya systemet och då visste inte den tjejen jag fick på apoteket hur man skulle göra så jag fick stå på mig lite och säga att jag har gjort det där flera gånger redan och att det visst skulle gå så hon kämpade på och till sist godkände datorn det.
Men vanligtvis så kan de sånt där på apoteket och borde kunna det nu när systemet har funnits ett tag.
priset för pergotime ligger väl runt 70kr och ovitrelle runt 400kr om jag inte minns fel.
När du ska hämta ut medicin så ring apotekets kundservice först så kan de säga vart du ska gå för att hitta medicinerna eftersom det inte är alla apotek som har dem inne, speciellt ovitrellen kan vara lurig.