Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Testar du flera gånger per dag och vilken tid? Jag fick aldrig utslag i början för att jag testade fel tid på dagen och blev förvånad när blodprover visade på äl men inga tester visat positivt..

• drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-08-09 11:11:21 följande:
    Liveyourdreams: Hur går det?

När jag har Äl känningar så testar jag flera gånger om dagen för att inte missa omslaget med flera timmar. Testar aldrig direkt på morgonen, testar aldrig tidigare än kl. 10.

Det var just det jag gjorde fel.. testade på morgonen i början, sen efter blodprovet läste jag här på FL om dagsurin, tror de precis hade tagit bort informationen om dagsurin från clearblues bruksanvisning och istället skrivit "testa när som helst på dagen"
  • drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-08-09 11:20:11 följande:
    Ja, Clearblue informerar ju om att man kan testa när som på dygnet och att många kvinnor föredrar att testa direkt på morgonen . Går ju säkert bra om man gör hemmaförsök

nja inte om man inte får utslag, då går det inget vidare ;)
    Förstår inte varför CB tog bort det från sin information, vi är ju många som inte får positivt på morgonen.. jag var helt övertygad om att jag inte hade egen äl innan vår utredning eftersom jag aldrig fått positivt. 
  • drömmaromsmått
    sabina03 skrev 2012-08-10 21:56:38 följande:
    Hej! Hoppas att det är ok om jag bara hoppar in här. Jag undrar om ngn skulle kunna rekommendera vilka tester som man ska köpa för att kolla ÄL? Ny på det här och det är ju rena jungeln 

Jag brukade köpa stavarna från billiga tester för morgontestning och dubbeltesta med cb framåt 12 tiden de dagarna då de billiga blev starkare.
  • drömmaromsmått
    Linnea1986 skrev 2012-08-20 15:44:59 följande:
    En fråga bara. Hur stort ska ägget vara för att inseminationen ska bli bra?

De säger från 17mm och uppåt vid vul före sprutan om man nu tar medicin, äggblåsorna spricker vanligtvis runt eller strax efter 23mm om jag inte minns fel.

Den jag hade när dottern blev till var 19mm vid vul, tog äl-sprutan samma kväll (27/1-10) och inseminerades 27/1-10.
    Nu vet jag inte riktigt men de flesta låg på samma, hade ju två eller tre blåsor denna gång.. 
  • drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-08-20 19:51:52 följande:
    Om äggblåsorna inte spricker förrän de är större än 23 mm så har vi gjort alla våra inseminationer helt förgäves då de bara varit 20mm vid insem...

Mina har varit runt 20-22 vid insem de växer ju ändå rätt fort på slutet speciellt om man tagit äl-spruta och barn har det ju blivit två gånger för mig nu.. tänk också på felmätningsmarginalen det är svårt att mäta på milimetern rätt.
  • drömmaromsmått
    LiveYourDreams skrev 2012-08-22 16:49:05 följande:
    Här finns inget o rapportera. Känns som vanligt. Har ju haft lite molvärk o ömma bröst men de har jag alltid innan mens. Värmevallningarna e märkligare. Imon e jag på dag 12 efter insem så då borde jag kunna testa va?

Ja jag testade tio dagar efter båda gångerna jag blivit gravid.
  • drömmaromsmått
    LiveYourDreams skrev 2012-08-24 12:49:08 följande:
    Längtan: kommer du ihåg varför apoteken inte ville ge dig medicinen o ungefär vad den kostade?

Det som kan strula är att i sverige ska allt skötas elektroniskt och vissa apotekarier vet inte att det går att gå runt systemet men det gör det, det gjordes om ganska nyligen så det är väl därför det strulat lite vet att jag gjorde ett uttag sen månaden efter hade de gjort nya systemet och då visste inte den tjejen jag fick på apoteket hur man skulle göra så jag fick stå på mig lite och säga att jag har gjort det där flera gånger redan och att det visst skulle gå så hon kämpade på och till sist godkände datorn det.

Men vanligtvis så kan de sånt där på apoteket och borde kunna det nu när systemet har funnits ett tag.

priset för pergotime ligger väl runt 70kr och ovitrelle runt 400kr om jag inte minns fel.    

När du ska hämta ut medicin så ring apotekets kundservice först så kan de säga vart du ska gå för att hitta medicinerna eftersom det inte är alla apotek som har dem inne, speciellt ovitrellen kan vara lurig. 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012