Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Längtan 30 skrev 2012-06-03 09:55:44 följande:
    Vad har CFC för förberedelser inför insemination, dom vill väl ha svar på blodprover å så va? Tänkte ifall vi nu provar där i juli ev för då e d ju en del som ska fixas, får be om att få svaren på proverna ja tog i torsdags på SU isf å hoppas att d går bra att prata danska över telefon bara hehe..

De vill ha de vanliga proverna, hiv osv de brukar vara tagna redan innan remissen går till sahlgrenska, det var våra i alla fall så det var bara att skicka ned dem, att prata med cfcarna brukar inte vara några problem de är vana vid svenskar och de talar väldigt tydligt =)
  • drömmaromsmått
    Längtan 30 skrev 2012-06-03 12:48:53 följande:
    Kommer nog ha bim runt den 20:e, beroende på när d blir sprutdax å insemination nu i veckan så ja har en självisk baktanke när ja önskar att dagarna ska gå fort t dess!

Återigen, grattis, så himla glad för er skull..!

Ha ha då kan vi längta dit tillsammans då =)

Tack hoppas det snart är er tur.. tänk bara om man kunde släppa tanken på missfall och bara njuta hela tiden för trots att vi vill ha fler barn så är det här nog sista graviditetet som vi har bestämt nu.. vi orkar inte fortsätta med behandlingskarusellen sedan när vi väl fått barn nr 2 (eller tänk om det är tvilling eller trillingar tre och fyra)
  • drömmaromsmått
    Duvan skrev 2012-06-03 08:56:35 följande:
    Jag vet faktiskt inte, är lite förvirrad...
    Fredags BIM, ingen mens temp 37,2 dvs 0,5 grader högre som håller i sig sedan äl.
    Lördags BIM+1 temp 37,1 ingen mens. Tar ett grav test som visar ett myckt mycket svagt streck. Min sambo såg det ockås. VI var världens gladast och tror på riktigt jag är gravid. Men kl 14 börjar jag blöda.
    Blir så otroligt ledsen och deppig och känner mig så lurad.

Idag BIM +2 är min temp 37,2 och jag blöder inte så mycket. Så jag har precis tagit ett nytt test och jag får fortfarande ett mycket svagt streck.

Vad händer med min kropp? Jag fattar ingenting. Vågar inte tro på nått....

Blöder du mycket? med Embla i magen blödde jag vid BIM det är ganska vanligt.. min syrra blödde som en slaktgris (ursäkta ordvalet) men faktiskt.. vi fick skjutsa henne på akuten i v5 men hinnsäcken såg bra ut då och blev en liten som nu är runt halvåret trots blödningar genom hela graviditeten.

Hoppas det är så för dig och inte ett tidigt MF. 
  • drömmaromsmått
    MariaaG skrev 2012-06-03 15:01:00 följande:
    Drömmaromsmått: Ditt inlägg ovan var mycket bra, jag skriver under på det. Skönt med illamående! Grattis till det och jag hoppas att det inte går över i maratonkräkningar. Blev du inlagd sist?

Nej jag hade en vattenflaska fastlimmad i handen hela graviditeten och lyckades hålla mig från sjukhuset men jag var sjukskriven hela graviditeten, med undantag för lite gästspelande på jobbet som slutade med att den som jag jobbade med att ta hand satt och klappade mig på huvudet medan jag låg på golvet i vardagsrummet och kräktes i en hink Tungan ute

till slut hittade jag en sjukgymnast som kunde tänka sig att ge mig akupunktur och då hjälpte det någorlunda i alla fall. 
  • drömmaromsmått

Lugn i backarna nu, slemhinnan ska vara tjock och treskiktad, man vill inte att den ska vara för tunn vilket pergo ofta kan göra dvs tunna ut den, min ligger alltid mellan 10-14mm trots pergo och det är bra, går med tunnare också.

• drömmaromsmått

[quote=65214315][quote-nick]Längtan 30 skrev 2012-06-04 21:51:30 följande:[/quote-nick]

drömmaromsmått skrev 2012-06-04 21:39:18 följande:
    Lugn i backarna nu, slemhinnan ska vara tjock och treskiktad, man vill inte att den ska vara för tunn vilket pergo ofta kan göra dvs tunna ut den, min ligger alltid mellan 10-14mm trots pergo och det är bra, går med tunnare också.
    va skönt, kunde inte hitta nån uppgift på va som räknas som för tjock..hur går d m illamående å så? håller tummarna att veckorna går fort å att du släpper tankarna på mf vännen! [/quote Irriterande nog borta, kommer smygande ibland men just nu vill jag tokkräkas fram till vul typ.. känner av det mest don halsbränna idag.
  • drömmaromsmått

Jag har för mig att de säger om det är fler än tre så reducerar de, jag har fått reducera de senaste två gångerna.. hade fyra ägg förra gången och nu är det ett litet frågetecken för i sverige hade jag 5 blåsor  men i danmkark var det bara fyra och reducerades till två men det där femte kan ha släppt eller tillbakabildats.. who knows liksom, har det släppt kan de vara tre bäbisar i magen

sen spelar ju storleken på äggblåsorna roll, har man t ex en på 21mm och åtta på 10mm så gör man inget med den små de får helt enkelt tillbakabildas för de hinner inte utvecklas och spricka.. tror att man säger att gränsen går vid 16-17mm (kan ha fel men läs på storks informationsblad där finns infon) de som ligger runt de måtten vid vul/sprutan kan utvecklas och bli befruktade.

När man reducerar gör man ett äggplock precis som man gör vid en ivf fast det går mycket snabbare och gör inte lika ont (i och med att man inte ligger lika länge under nålen) de tar en lång nål som de för in med ultraljudsstaven, letar upp äggstocken med de ägg som ska reduceras och sedan sticker man nålen genom slidväggen och in i äggstocken, gör hål på en follikel och suger ut innehållet, finns film på det på min blogg när jag gör min andra ivf, har dock haft lite problem med nya bloggen att få allt överfört men annars går den hitta på gamla som är kronsten.blogspot.com under videobloggen. samma på nya fast adressen är kronsten.wordpress.com     

• drömmaromsmått

Som det såg ut idag har vi tvillingar på jäsning, läkaren kunde inte säga helt hundra men tyckte det var två just nu.. håll tummarna att de stannar båda två.

• drömmaromsmått
    Duvan skrev 2012-06-06 22:03:33 följande:
    Jag är gravid! Skrattande

Tog ett test imorse och fick ett tydligt streck, inte lika starkt som kontroll strecket.
    Men det var starkare än de jag tog i helgen och jag känner även det i kroppen. Känns overkligt men underbart!

Å va jag hoppas att ni andra också får plus snartHjärta sakulle vara så roligt!
    Minaz: hoppas verkligen. Vad har du för känsla? Känns det annorlinda?
    Längtan 30: Hur gick det för er idag?
    Kram

GRATTIS =)

Håller med dig nu får det bli massvis med plus i tråden!  
  • drömmaromsmått
    Längtan 30 skrev 2012-06-07 18:25:05 följande:
    Tack Duvan. Försöker att va som vanligt, vill inte hoppas för mkt lr deppa i förtid heller men d e ju tidigt ännu så ja hinner väl leta å tro mig ha symptom innan bim, hade 2 ägg förra gången oxå men då blev d ju inget trots alla symptom. Bara att vänta å se helt enkelt, men usch va gnällig ja låter, d e inte meningen alls! D blir som d blir!

ja man får gnälla ibland.. tänk att för mig har det tagit fyra omgångar båda gångerna innan jag fått plus, det var kämpigt nu med syskonförsöken eftersom jag fått pergo varje gång och haft fler äggblåsor och ändå inte lyckats fören nu =)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012