Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

minaz skrev 2012-06-24 16:00:09 följande:
    Det kommer klara sig för båda er...
    Kämpa tillsammans <3

Erat stöd betyder oerhört mkt, att ha någon/ några vid sin sida som förstår när det kommer stunder av misslyckande och sorg, som man kan vända sig någonstanns  =)

Även bra nyheter vill jag ju dela med er...
    Den 8 JULI vet jag utgångsläget, många dagar kvar men det är nog värt att vänta.

Nu blir det långa dagar kvar, som jag kommer räkna ner.

NEJ.
    Tyvärr inga gratis försök. =(

Om ni blir jätte illamående så ta färsk ingefära tror jag ska vara bra.

Jag mår dessvärre illa  men det är pågrund av HCG (Ovitrelle) sprutan =(
    Och brösten ömmar...

Kan gärna må 1000 gånger sämre bara det är en liten som vill boooaaa in sig.

Håll mig gärna uppdaterade hur ni mår och när ni får se erat underverk, det är spännande för mig med att följa er.

Vad är det som gör att ni inte har några gratisförsök?
    Har man inga barn tillsammans och uppfyller ålderskraven är man ju berättigad fertilitetshjälp i form av insemination eller ivf. 
  • drömmaromsmått

Mitt ägg måste ha släppt närmare 40 timmar senare, var ju in på kliniken runt 38 timmar efter ovitrellen och då satt alla fyra kvar (hade egentligen fem men ett måste ha släppt tidigare).

Minaz använde ni färsk sperma eller fryst?
    färsk lever mycket längre än fryst, den frysta har en livslängd på ca 1-1½ dygn medan den färska kan leva i upp till 6 dygn.
    Det kan ju vara så att den där som är "borta/mindre" är en som spruckit, själva blåsorna försvinner ju inte utan de spricker så att ägget kan ta sig ut och sedan omvandlas de till gulkroppar som sedan växer på sig igen och tillför hormon till kroppen och säger åt slemhinnan att växa osv så kanske har en follikel spruckit och ett av äggen smitit iväg medan det andra fortsatt och växa. 

Har ni kollat på möjligheten att åka till danmark? för jag har förstått det som att ni går i sverige, vet att när jag kollade på svenska kliniker för syskonförsök så var de otroligt mycket dyrare än de danska klinikerna, fast det var ju något år sedan jag kollade det så jag kan ju minnas fel.

• drömmaromsmått
    dreamz01 skrev 2012-06-28 09:50:50 följande:
    Igar var jag och blev inseminerad! Cool Jag ar grymt glad! Tyvarr sa var sambons simmare inte sa manga eller pigga..men jag hoppas anda att denna gangen sa ska det bli var tur att plussa. Han har atit/druckigt ett medel som heter Proxeed som anvands har i italien i ca 5 manader nu, och hans varden har blivit mycket battre..men de ar som sagt inte bra anda. Och Folsyra, selen, zink, c-vitamin, B-12 och omega-3 tar han ocksa..behover jag tillagga att han inte har varit sjuk pa 5 manader heller?!

Igar sa blodde jag lite efter inseminationen, doktorn sa till mig att jag skulle bloda efterat..det gjorde faktiskt valdigt ont. Det gjorde det inte forstagangen (eller lte ont gjorde det) och jag blodde inget heller. Nagon annan som har fatt ont och blott efterat?

Ha en bra dag tjejer!       

Om läkaren råkar rispa slemhinnan så kan man blöda lite efteråt, har väl hänt mig minst en gång, kommer inte ihåg om jag haft ont men blödit lite har jag gjort i alla fall, det är klart har man fått en rispa så gör det väl ont man är ju ändå ganska känslig där nere.
  • drömmaromsmått
    minaz skrev 2012-07-04 18:38:19 följande:

Tack för din fina kommentar. Solig

Nej, gonal-f har jag provat nu den här cykeln men tyvärr tog det inte sig. =(

Har testat med gravtest och ett svaaaagt synligt positivt pluss kommer fram men det kan omöjligt vara en graviditet, det är ju pregnylen må jag tro... =(

Det var 9 dagar sedan som jag fick den och visst håller den i sig i 14 dagar eller nått sånt och dessutom  har jag fått lite färgade flytningar så jag är jätte deppig just nu...

10 dagar kan pregnyl ligga kvar i kroppen, precis som ovitrelle.
    Jag hade färgade flytningar när jag väntade dottern, så det behöver ju inte vara kört än för er. 
  • drömmaromsmått

Minaz jag vet precis hur det är har själv varit där, ta lite tid och samla ihop mer pengar jag vet det är skittrist att behöva ta det där uppehållet men förhoppningsvis är ni igång snart igen.
    Vi fick vänta fem år på vårt första plus, hoppas det kommer tidigare för er! 

• drömmaromsmått

dreamz01 det kan väl förlänga cykeln men har aldrig gjort det för mig, spännande jag håller tummarna för pluss när du väl testar!

• drömmaromsmått

Förut fick man för anonym donator också men det har de ändrat precis nyligen hos försäkringskassan.. vi fick 2010 med anonym då var det inte en enda anmärkning på det.. tror det bara var någon månad sedan de klubbade igenom att anonyma donatorer inte ger rätt till ersättning, dumma är att de nekat även dem som haft sina ansökningar inne innan beslutet om att ändra reglerna togs, vet att det är något äd-par som råkat ut för det.

• drömmaromsmått

Vi har skrivit i papper hos cfc på att min man är fader och vi har berättat för sjukvården inga problem alls. Lagligt sett är det min man som är biologisk pappa enligt läkaren vi talade med på su men inte genetisk. Gör msn dingelinsem kan jag tro att man kanske får skriva papper på det istället så att det inte blir träffas efteråt. Men det är nog olika mellan klinikerna.

• drömmaromsmått

Är det någon som behöver klippkort för danska tåg och busstrafiken? Har 2st 2zon klippkort en med fyra resor på och ett med 7 resor på. Någon som vill ha? Onödigt att de inte blir använda..

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012